• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כיצד צריך להביט על המצב? ראשי הממשלה מתנהגים כמו משוגעים?! אנטישמים?! אל יאוש!! דבריו של מרן זיע"א על ממשלה דומה, עם צורת הסתכלות חדשה

על החברה החרדית עוברים ימים מבולבלים, ימים מדאיגים, גזירה רודפת גזירה, כל שר מתאמץ להיות יותר גרוע מחבירו, הדוב הרוסי מאיים לטרוף באכזריות את לומדי התורה, הוא מנסה לנעוץ את שיניו הגסות דוקא בעורם הצפוד של בני ציון היקרים המסולאים בפז, בעוד שמליארדי דולרים עושים את דרכם אל החברה הערבית באין מפריע.
ובתוך החגיגה מנסה גם שר הדתות להראות את חכמתו ובינתו מיום ליום עם רעיונות מסוכנים ליסודות היהדות, וכל רואה עומד ודואג מה יהיה? האם תישאר מדינה יהודית בעוד חודשים מספר?
ועל צבא המקהלה מנצח הליצן הראשי, בעל הכיפה בקצה הקרחת, שוטה מופלג ומדופלם, שמיום ליום הולכת טיפשותו ומתגלית יותר ויותר, החל משקריו המבישים בחוצפה ועזות נוראה, ואם זה בעדותו על עצמו שבתקופת בחרותו היה מכונה שפן מטונף, ועוד שלל תסמיני השיגעון שמיום ליום הולכים ומתגלים יותר ויותר, כאשר הוא מוצא ערוץ תקשורת עם תוכי אסופי יותר מאשר עם ילדו הקטן, וכאשר בטעות הוא קורא למאן דהו "ראש הממשלה" [כמעשה העגלון והנודע ביהודה שהצליח לגלות מי העגלון האמיתי ברגע של היסח דעת...] הוא ממהר לתקן את עצמו ולא פחות מעשרים ושלושה פעם חוזר בנאומו כמו ידידו התוכי ומדגיש שהלה רק "חבר כנסת"...
והרואה עומד ותוהה רבונו של עולם איך התאספו קבוצת המשוגעים הללו יחדיו לממשלה אחת, ואנחנו מה יהא עלינו??
והנה בעצם המציאות שאין יום שלא יוצא שיגעון חדש מבית היוצר הלזה, מצאנו נחמה במעשה שסיפר הגר"ח מבריסק על בונה התנורים של העיירה שנכנס ביום אחד לבית הכנסת והחל מצווח בקול גדול "התנור הגדול נופל, התנור הגדול נופל", האנשים לא ראו שום שינוי בתנור, אך אמרו אם בונה התנורים אומר מסתמא הוא יודע מה הוא אומר, הלה ניגש לתנור והחל מפרק את אבניו בזה אחר זה, משסיים לקח שני אבנים וניפץ עמם את כל השמשות של בית הכנסת, ורק אז הבינו שבכלל הוא השתגע...
כך כאן לפני שנים עמד מרן וצעק והזהיר מחבורת השוטים הזו, אך אז בזמנו לא הבינו מדוע הוא אומר כך, כיום מתגלית צדקת דבריו לעין כל, כאשר אין יום שלא נראה אצליהם שיגעון חדש.

ולפני שניגש לדבריו של מרן על ממשלה שכזו, נוסיף עוד נחמה בדבריו של הגרי"ז מבריסק (עובדות והנהגות ח"ב עמ' קנא), שבפסוק "היו צריה לראש" כתוב דבר טוב, כי אם לא היו צריה לראש הרי הם סתם "פוגרומיסטים", אולם אם יהיו צריה לראש, הרי כבר חל עליהם הכלל של "לב מלכים ושרים ביד ה'"...
ולדבריו, עד היום היו ליברמן, לפיד, בנט, ושאר חבר מריעיהם, יותר מפחידים מאשר היום! שכן עד היום כאשר הם לא היו בממשלה יכלו הללו לעשות ככל העולה על דעתם המופרעת, אך כעת כשהם בממשלה גם מה שהם עושים שנראה לרעתנו הכל ממה שה' שם בלבם כדי לכרות לעצמם את הקבר לעומק גדול יותר, ומי יתן וכבר בקרוב נוכל לראותם נופלים בקבר שהם חופרים לעצמם.

מכאן ואילך הם דבריו הכואבים של מרן זיע"א שנאמרו בכמה הזדמנויות על כמה ממשלות רעות שקמו לישראל, כשהבולטת שבהן היא ממשלת שרון שר"י, שאפשר לומר שהוא "זכה" להתחיל לקבל את עונשו בעודו בעולם הזה, מה שביכולתנו לאחל ולייחל לכל שונאי ישראל הקמים עלינו ומנסים לשלוח יד בתורת ישראל.

צערו בצרתם של תלמידי חכמים
יש אברכים שאני מכיר אותם אישית, עם שבעה שמונה ילדים. משעה שהרשעים האלה שעיניהם צרה בתלמידי חכמים קיצצו את הקצבאות של הילדים, מסכן בקושי נותן את הלחם שלו. מותרות אין לו, יקנה בשר? 'לא יראה ולא ימצא' הבשר בגבולו. כמה רחמנות יש על זה.
אני מכיר אברך ישיבה אחד שבשביל שבת הולך עושה ספונג'ה בבתי כנסיות, מנקה ביום ששי לכבוד שבת, מכירים אותו שהוא עני, נותנים לו כמה גרושים וקונה בזה צרכי שבת.
[בבכי מרגש] ככה צריכים להיות התלמידי חכמים שלנו שלומדים תורה? כך צריך להיות? לא בושה שאין לנו מישהו ששומע דברים כאלה ויעזור, איך יכולים לשתוק? למה לא עושים מגביות בשביל האברכים האלה? אבל ידינו קצרה מהושיע, וכל אחד ואחד צריך לעזור, חייבים לעזור.
מה שאני יודע אני הולך ואומר ל'קו החסד' של בניזרי, יש פלוני כך וכך מצבם קשה מאוד תעזור להם, זה מה שאני יודע לעשות, דבר אחר לא יודע לעשות. הכל תלוי בכם רבותי, אשריכם ואשרי חלקיכם שלומדים תורה ועושים חסד, 'חסד ה' מלאה הארץ' . מי שעושה חסד, ה' עושה עמו כפל כפליים, ממלא את העולם חסד, כל אחד ואחד יתן, יש לכם זכות להחזיק.

מנעם ה' מכבוד
הממשלה הזאת אין להם זכות לעזור לעניים, ה' מנעם מכבוד, מנעם מהמצוה הזו, אם היו זוכים, היה להם מזל, היו עוזרים לעניים.
אמרו בגמ' שמא תאמר כל הבא לקפוץ קופץ? תלמוד לומר 'וחסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו'. שמא תחשוב כל אחד שרוצה לעשות חסד יש לו כסף יכול לעשות חסד? מתרץ, לא כל אחד זוכה לזה, מי שהוא ירא שמים באמת אוהב את התורה ואוהב את המצוות, ה' מזכה אותו שיתן את הכסף שלו במקום הנכון. מי שאינו ירא שמים, לא שמים לו לב בשמים לא מזכים אותו להחזיק את העניים, כדי שלא תהיה לו מצוה.

'רצה הקב"ה לזכות את ישראל הרבה להם תורה ומצוות' , נתן לנו את העניים האלה שיהיה לנו זכות בהם להחזיק אותם , ומי שהוא לא ירא שמים מוחק אותו הקב"ה, עושה עליו פס וגמרנו .

המלצתו של ירמיה הנביא...
הגאון ר' יצחק אלחנן עליו השלום היה לו שם עולמי לפני מאה שנה בערך, יש לו שו"ת 'נחל יצחק', 'באר יצחק', 'עין יצחק', ספרים נפלאים ממש, והיה לו כחא דהיתרא, היו אומרים עליו נשמה ספרדית, היה אוהב לעזור לזולת, למצוא כל מיני דרכים לכחא דהיתרא, זה נשמה ספרדית, היה אשכנזי, אבל כולם העריצו אותו שהוא חד בדרא פוסק הדור .
הוא היה בקובנא ברוסיא, הגאון ר' חיים מבריסק שהיה גאון עולם היה שולח אליו שאלות במברק, ומבקש "אל תשיב לי שום נימוקים, תאמר לי מותר או אסור אני פוסק כדבריך, אתה הפוסק של הדור, הקב"ה בודאי יסכים עמך", כך היה גדול!
אחד מחסידיו מעירו קובנא בא אליו יום אחד, יש לו בת שהגיע פרקה להנשא והשתדך עם איזה בחור ישיבה שגם הוא עני,
- תרחם עלי תן לי איזה דבר שאוכל לחתן אותה.
- טוב, אתן לך המלצה.
נתן לו המלצה והתחיל להסתובב, זה נותן לו דולר, זה שתי דולר וזה חמש דולר, 'אחסן בלש' [-עדיף מכלום], מקבל.
היה לו שכן רשע מהמשכילים הסכלים האלה, היתה גם כן לו בת שרצה לחתן אותה, הלך אצל "אברהם מאפו" שהיה סופר גדול חילוני של המשכילים, שיקבל ממנו המלצה, ונתן לו המלצה. במשך שבועיים אסף מאה אלף דולר, עשה חופה ברוב פאר והדר, וזה עדיין הולך מסכן ומסתובב לקבץ פה שתי דולר, והיה מצטער מאוד למה שכנו הרשע קיבל המלצה מסופר שהוא נגד התורה מהמשכילים וקיבץ בזרועו מאה אלף דולר, והוא עדיין מלקט כמו תרנגולת שמלקטת באשפה.
בצר לו הלך לר' יצחק אלחנן, אמר לו: 'אדוני הרב, שמך נודע בשערים מסוף העולם ועד סופו, גאון עולם, קיבלתי המלצה ממך, אחד נותן לי שתי דולר ואחד חמש דולר, מה זה שוה? שכני רשע, הלך אצל מאפו וקיבל ממנו המלצה, בתוך שבועיים עשה איזה שמחה ופאר, וכבודו גאון עולם נתן לי המלצה ונותנים לי בקושי שתי דולר'?
אמר לו: 'לא תעשה קושיות, הוא יש לו המלצה מאחד יותר גדול ממני'.
- מי יותר גדול ממך, אברהם מאפו?! לא הגיע לנעליים שלך! מה אתה אומר יותר גדול ממך?
אמר לו, לא הבנת את דברי. הגמ' (ב"ב ט:) אומרת שירמיה הנביא היו רשעים ששונאים אותו, וכמה פעמים רצו לשפוך את דמו. והוא מסר דינו לשמים 'ויהיו מוכשלים לפניך בעת אפך עשה בהם', גם בשעה שרוצים לעשות מצוות תכשיל אותם באנשים שאינם מהוגנים, ירצו לתת צדקה הכשילם באנשים שאינם מהוגנים כמותם, שיקנו בכסף בשר חזיר ויאכלו, זה צדקה? עומרו הם והצדקה שלהם, יותר טוב שלא יתנו צדקה. יש על זה שכר?! ילכו לעזאזל הם והצדקה שלהם.
לשכנך יש לו המלצה של ירמיה הנביא, 'בעת אפך עשה בהם', הוא אדם לא הגון, עשו שמחה, וכי ברכו ברכת המזון? עשו שבע ברכות? - אמרו 'שבע קללות', לכן הולך אצל אנשים חילונים כמוהו, כולם נותנים לו, יש לו המלצה מירמיהו הנביא.
אני איש פשוט, איפה אני איפה ירמיה הנביא, ההמלצה שלי קטנה לעומת ירמיה הנביא, לכן מי נותן לך, אנשים צדיקים חסידים שאין להם הרבה כסף, תקבל את זה באהבה.
אמר לו, אדוני הרב ניחמתני.

צריך זכות לתת צדקה!
אדם שנותן, זהו זכות, יודע שנותן לעני ירא שמים, מברך ברכת המזון מודה לקב"ה, אומר הגדה של פסח, מקיים סיפור יציאת מצרים מצות עשה מהתורה, אומר קידוש, הגדה, הלל, כל המצוות, אדם שעוזר לו זה זכות מיוחדת שעוזר לו.
לכן כל אחד יחשוב על הדבר הזה. זה הסעיף הראשון בשו"ע שנהגו לתת קמחא דפיסחא לעניים. מעכשיו צריך לחשוב על זה, שידע העני לכלכל דבריו במשפט, ידע מה שיש לפניו, יקנה לילדיו בגדים ונעליים, שיבואו לליל פסח בשמחה ובטוב לבב.

שלשת מידותיהם של ישראל
אנחנו ישראל יש להם שלשה מידות 'ביישנים רחמנים גומלי חסדים' . המפרשים אומרים דרך רמז, יש סוג של אנשים עניים מרודים אבל 'ביישנים', מתביישים לבקש צדקה, אומר אמות ולא אקבל צדקה ויושב בביתו. יש אנשים מועטים שמכירים אותו - גבאי צדקה, ויש אנשים 'רחמנים' עשירים שרוצים להיטיב, אבל אינם יודעים למי להיטיב. אבל יש 'גומלי חסדים' - אלה גבאי הצדקה, החברות 'קו החסד' 'חסדי נעמי' 'אור לאה', המוסדות שיודעים ומכירים את העניים, מוציאים מהרחמנים ונותנים לביישנים והכל על מקומו יבוא בשלום, 'והחוט המשולש לא במהרה ינתק' .
המוסדות האלה הם מכירים את העניים, בכל יום חמישי שולחים להם כל מה שצריך לשבת, יודעים שיש להם הרבה ילדים בן פורת יוסף, נותנים להם כל מחסורם אשר יחסר להם. יש להם מכונית, שולחים לביתם כדי שלא יתביישו.
איזה זכות! אלה מעמידים את העולם! על שלשה דברים העולם עומד, תורה עבודה וגמילות חסדים , אלה הם גומלי חסדים הגבאים האלה שעושים כל יכולתם לעזור לאנשים שאין להם יכולת. ליתומים ואלמנות, מחזקים אותם, נותנים להם כוח לעבור בחיים. העולם כצל עובר, 'ימינו כצל עובר' , נותנים להם כדי מחייתם כדי שיוכלו להחזיק מעמד. וה' יעזור יתברך שמו, ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום.

מקצצים בבשר החי
אומות העולם כולם כופרים בטובתו של הקב"ה, 'מאן יהיב חיי מאן יהיב מזוני', מי נותן חיים מי נותן כסף וזהב, 'לי הכסף ולי הזהב אמר ה' צבאות' . מאיפה יש להם כל מה שיש להם אם לא מהקב"ה?
ישראל נמצאת במצוקה כלכלית, אין להם כסף בשביל העניים בשביל האביונים, מקצצים בביטוח לאומי, מקצצים בבשר החי. ואומות העולם כולם עשירים, כולם 'וישמן ישורון ויבעט', יתנו סיוע קטן לישראל מישהו עולה על לבו?
אפילו אמריקה ארה"ב שהיא עשירה ויכולה לשלוח, כמו ההענקה שנותנת לנו בשביל הצבא ולצרכים בטחוניים שיתנו גם כן לצרכים הכלכליים, יתנו עוד מליארד דולר זה לא יפגע בהם, ישראל נמצאת במצוקה, במקום שיקצצו מהעניים יתנו להם מתנה חד פעמית, לא עולה על לבם.
אפילו אלה האדונים הנכבדים ראשי הממשלה, הולך נפגש אתו שבע פעמים, אף פעם לא מעיז לומר לו 'תן לי מליארד דולר בשביל הצרכים הכלכליים', לא אכפת לו, מקצץ מהעניים חותך מהפרוסה שלהם.
אמר לי בבכיות אברך שמקבל חמש מאות דולר בחודש ויש לו שבעה ילדים, היה מקבל כל חודש מביטוח לאומי ארבעת אלפים שקל עזרה לילדים, בחודש שעבר קיבל אלפיים חמש מאות שקל, אלף חמש מאות הורידו לו. "איפה אחיה? איך אגמור את החודש? מאיפה אביא ביגוד לילדים האלה"? צריך לקנות להם חליפה, לאחד לא יקנה? שבעה ילדים יש לו. ישב לבכות אצלי, מה אעשה? מאיפה אני יכול לעזור לו, מן הגורן ומן היקב.
כל האברכים האלה מסכנים סחטו אותם, ועוד ידו נטויה לסחוט עוד בשנה הבאה, במקום שיתנו בטחונם בקב"ה.

ראש פחי הזבל...
אין להם רגש, לבם אטום, אין להם טיפת רחמנות! כך אלה העניים האלה מסכנים במצב הכלכלי ובמצב החברותי. אסור בבחירות האלה לבחור באנשים האלה, מי שיבחר בהם הוא טיפש מטופש! כי אין להם שכל, אין להם דעת, המוח שלהם אטום, מוח של אבנים, לא מבינים.
כשש"ס יצאו נגדו שלח להם מכתבי פיטורין ופיטר אותם. גיבור חיל, מי עשה אותו ראש ממשלה, לא אנחנו עשינו אותו ראש ממשלה?! והוא כפוי טובה, אין לו דרך ארץ, הכופר בטובתו של חברו כופר בטובתו של מקום, אבל הקב"ה יתברך שמו ידו לא תקצר, יכול להעלות ויכול להשפיל, יכול להשפיל גאים עדי ארץ מגביה שפלים עד מרום, מי שעשה אותו ראש ממשלה, מחר יעשה אותו ראש פחי הזבל! הכל בידו של הקב"ה יתברך שמו, הוא מוריש ומעשיר משפיל אף מרומם, משפיל גאים עדי ארץ מגביה שפלים עד מרום . ה' יתן בלבם שילכו בדרך ישרה בדרך נכונה.
חבל שביטלו את התפילה שהיו מתפללים שהקב"ה יטע בלבם של אנשי הממשלה שילכו בדרך ישרה, הרבנות הראשית היא קבעה את הנוסח של תפילה לראשי הממשלה והיא בעצמה ביטלה את הנוסח הזה ומאז לא מתפללים עליהם.

ה' יתן להם דעת ותבונה, יתן להם רחמנות להיטיב עמנו, ה' ירחם עליהם, אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים. ה' יזכנו שלא נצטרך אליהם, נצטרך לתורה, והיא 'בי מלכים ימלוכו' , 'בימינה אורך ימים בשמאלה עושר וכבוד' .

הממשלה המפורדת פרס ועזניה
אותו רשע המן כשבא לקטרג על ישראל אמר: 'ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך' . 'מפוזר' כמשמעו, אבל גם כשיש שלשה ארבעה ביחד 'מפורד', כל אחד יש לו דיעה חלוקה, כמו הממשלה שלנו אתם יודעים, רבין אומר כך, פרס אומר כך, עוזניה אומר כך... כל אחד אומר דבר אחר, שמיר ושית אומר כך, דוד לוי ודוד כהן, כל אחד אומר דבר אחר. ב"ה יש לנו ממשלה שכל אחד חושב עצמו ראש ממשלה, זה 'עיר שכולה ראשים סופה נחרבת', זה פירוש 'מפורד'.
צריך להיות כולם באחדות מתוך אהבה ואחוה שלום ורעות שיוכלו להנהיג את העם. במקום זה הם מסוכסכים ביניהם, איזה ממשלה זו, מעולם לא ראינו ממשלה כזאת 'כל אחד מתנשא לאמור אני אמלוך', כל אחד חושב על עצמו, וכל אחד מביא טעמים קופה של שרצים שהוא צודק וחברו לא צודק.
ה' יתקן אותנו בעצה טובה וישלח לנו מנהיגים טובים שירעו את עם ישראל.
ובכן כמו שאמרנו 'מפורדים' שיש פירוד לבבות ח"ו, אמרנו שנים ביחד לא יכולים לשבת ביחד. פעם אמר עלינו צ'רציל שהיה ראש הממשלה של בריטניה בזמן המלחמה, 'תראה שלשה יהודים ביחד, שניים קואליציה ואחד אופוזיציה', אסור שיהיו בדיעה אחת כל אחד יש לו דיעה אחרת... אופוזיציה גם יכולים להיות בשובה ונחת, אבל לצערנו זה המצב.

חרדתו של בן-גוריון
איך היה בן גוריון? כשפעם אחת כתבו עליו בעתון שהוא התפלל בבית הכנסת וצם בכיפור, תכף למחרתו "הכחשה מלשכת ראש הממשלה", שקר וכזב! הוא לא הלך לבית הכנסת ולא התפלל ולא התענה. מה אכפת לך שישקרו עליך שיגידו שהתפללת, מה יש? לא! הוא לא רוצה שיגידו שיזדהה עם עם ישראל, זה נקרא שמו 'פורש מן הציבור' אין לו חלק בעולם הבא , הוא בכלל אלה שכתוב עליהם שאין להם חלק לעוה"ב, שהרי הם כופרים בתורה , אין להם לא תורה ולא מצוות ולא שום דבר, לא דת ולא דין, אינם מצטרפים עם הציבור ודינם חמור ביותר .

במאמר הבא אי"ה נביא את דבריו של מרן זיע"א במעלת התמיכה בידי ת"ח​
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון