זעירא בקרתא דשופריא
Member
ידוע מאמר רשב"י כל ישראל בני מלכים, ולמעשה ס"ל לרשב"י מכח דבר זה :
א. שרשאים כולם ללבוש זוג על צוואריהן בשבת (שבת סז.!!!!! - זה דף היומי של ל"ג בעומר ומכאן ללימוד דף היומי מן השמים!!!!).
ב. שרשאים כולם לסוך עליהם שמן וורד, ולא חיישינן דמיחזי לרפואה (שבת קיא.:).
והנה לקמן קי"א: לגבי שמן וורד פסק רב כר"ש ולא מטעמיה, ולפי' רש"י דלעולם ס"ל כר' יהודה שאוסר לסוף שמן וורד בשבת דמחזי לרפואה, אא"כ באתרא דשכיח שם שמן וורד וממילא אין זה נראה כרפואה (וכ"פ מרן שו"ע סי' שכ"ז א').
ותמהתי תמיהה גדולה , מה משמעות יש במילים "הלכה כר"ש" אם למעשה לא פוסקים כמו רשב"י ??? ואה"נ שיוצא מקומות שמותר לסוך שמן וורד וממילא זה לא סותר את דברי רשב"י, אבל למעשה זה גם חדעת רבי יהודה החולק על רשב"י, וא"כ מה משמעות יש במה דאמר רב "הלכה כרבי שמעון". ???
א. שרשאים כולם ללבוש זוג על צוואריהן בשבת (שבת סז.!!!!! - זה דף היומי של ל"ג בעומר ומכאן ללימוד דף היומי מן השמים!!!!).
ב. שרשאים כולם לסוך עליהם שמן וורד, ולא חיישינן דמיחזי לרפואה (שבת קיא.:).
והנה לקמן קי"א: לגבי שמן וורד פסק רב כר"ש ולא מטעמיה, ולפי' רש"י דלעולם ס"ל כר' יהודה שאוסר לסוף שמן וורד בשבת דמחזי לרפואה, אא"כ באתרא דשכיח שם שמן וורד וממילא אין זה נראה כרפואה (וכ"פ מרן שו"ע סי' שכ"ז א').
ותמהתי תמיהה גדולה , מה משמעות יש במילים "הלכה כר"ש" אם למעשה לא פוסקים כמו רשב"י ??? ואה"נ שיוצא מקומות שמותר לסוך שמן וורד וממילא זה לא סותר את דברי רשב"י, אבל למעשה זה גם חדעת רבי יהודה החולק על רשב"י, וא"כ מה משמעות יש במה דאמר רב "הלכה כרבי שמעון". ???