• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כתיבת פרשיות תפילין

יעקב.ד

New member
שלום רב,
בילקוט יוסף כרך ציצית ותפילין סימן לב- טעויות הנמצאות בתפילין ובספר תורה , סעיף ב’

"לכתחלה יש ליזהר לכתוב כל הפרשיות של יד ושל ראש ברציפות בלא שום דיבור ביניהם. אך אין זה לעיכובא. ואם יש חשש שעל ידי שיכתוב הכל ברצף אחד בלי לנוח יבוא לידי טעות, נכון יותר שיפסיק וינוח בינתים " ובהמשך כתוב על יראת שמיים וידיעת הלכות כתיבה

בנוסף מה שכתוב בקול יעקב (אות ט’) שאם הוא זקן או חולה ואינו יכול לכתוב כל הד’ פרשיות יחד , יכתוב ג’ פרשיות הראשונות יחד, ואח"כ יכתוב הרביעית לבדה. ואם גם זה קשה לו יכתוב עכ"פ ב’ פרשיות הראשונות יחד ולא יפסיק בינהם בשום אופן,ואח"כ יכתוב ב’ פרשיות אחרונות ביחד….”

נכון שכל אחד מוסיף הידורים משלו לשם התחרות.
בסופו של דבר כולם מגדירים הידור כלשהו, בתים ,קלף, איכות הכתיבה.
מעל לכל עומדת - כתיבה עפ"י ההלכה,
שברור שעדיפה על פני הידורים, שללא כתיבה כהלכה אין משמעות להידורים ככל שיהיו.
ולענין כתיבה כהלכה יש גם מגדירים הידורים.

אך שאלתי אחרת דוקא בענין : לכתחילה או בדיעבד.

למשל כתב של יד כל פרשיה ביום אחר וכנ"ל בשל ראש.

סופר שהוא לא חולה ולא זקן כתב הפרשיות לא ברצף או כתבן עפ"י הגדרות לחולה וזקן .

מה דינן כתיבת פרשיות שלא ברצף?

בנוסף יש כאלו מהדרין לטבול לפני כתיבת השם- האם זה נחשב הפסק?

בברכה.
 
שלום וברכה
מרן הראש"ל שליט"א כתב בילקוט (סימן לב ס"ב) דכל זה אינו לעיכובא. ולכן אם יש חשש שעל ידי שיכתוב הכל ברצף אחד בלי לנוח יבוא לידי טעות, נכון יותר שיפסיק וינוח בינתים. ע"כ , ולכן גם אם הפסיק בין פרשה לפרשה ביום, לענין דיעבד יש להתיר. כמו כן בספר קול יעקב (סימן רע"ו ) בשם לשכת הסופר כתב יטבול הקולמוס בדיו שבכלי, רק שידקדק שלא ליקח רק מעט דיו לגמור את השם כדי שלא יהיה חשש קלקול, והטבילה לא הוי הפסק כיון שהוא לצורך השם, אבל לא יכתוב בענין זה אות אחר תחלה דזה הוי הפסק. ע"כ. ויש לומר דה"ה לטבילה שטובל לכתוב שם ה' בקדושה, כל שמקפיד לכתוב כסדרה, אינו חשיב הפסק לפי שהוא טובל לכבוד שם ה'.
בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון