שלום רב,
בילקוט יוסף כרך ציצית ותפילין סימן לב- טעויות הנמצאות בתפילין ובספר תורה , סעיף ב’
"לכתחלה יש ליזהר לכתוב כל הפרשיות של יד ושל ראש ברציפות בלא שום דיבור ביניהם. אך אין זה לעיכובא. ואם יש חשש שעל ידי שיכתוב הכל ברצף אחד בלי לנוח יבוא לידי טעות, נכון יותר שיפסיק וינוח בינתים " ובהמשך כתוב על יראת שמיים וידיעת הלכות כתיבה
בנוסף מה שכתוב בקול יעקב (אות ט’) שאם הוא זקן או חולה ואינו יכול לכתוב כל הד’ פרשיות יחד , יכתוב ג’ פרשיות הראשונות יחד, ואח"כ יכתוב הרביעית לבדה. ואם גם זה קשה לו יכתוב עכ"פ ב’ פרשיות הראשונות יחד ולא יפסיק בינהם בשום אופן,ואח"כ יכתוב ב’ פרשיות אחרונות ביחד….”
נכון שכל אחד מוסיף הידורים משלו לשם התחרות.
בסופו של דבר כולם מגדירים הידור כלשהו, בתים ,קלף, איכות הכתיבה.
מעל לכל עומדת - כתיבה עפ"י ההלכה,
שברור שעדיפה על פני הידורים, שללא כתיבה כהלכה אין משמעות להידורים ככל שיהיו.
ולענין כתיבה כהלכה יש גם מגדירים הידורים.
אך שאלתי אחרת דוקא בענין : לכתחילה או בדיעבד.
למשל כתב של יד כל פרשיה ביום אחר וכנ"ל בשל ראש.
סופר שהוא לא חולה ולא זקן כתב הפרשיות לא ברצף או כתבן עפ"י הגדרות לחולה וזקן .
מה דינן כתיבת פרשיות שלא ברצף?
בנוסף יש כאלו מהדרין לטבול לפני כתיבת השם- האם זה נחשב הפסק?
בברכה.
בילקוט יוסף כרך ציצית ותפילין סימן לב- טעויות הנמצאות בתפילין ובספר תורה , סעיף ב’
"לכתחלה יש ליזהר לכתוב כל הפרשיות של יד ושל ראש ברציפות בלא שום דיבור ביניהם. אך אין זה לעיכובא. ואם יש חשש שעל ידי שיכתוב הכל ברצף אחד בלי לנוח יבוא לידי טעות, נכון יותר שיפסיק וינוח בינתים " ובהמשך כתוב על יראת שמיים וידיעת הלכות כתיבה
בנוסף מה שכתוב בקול יעקב (אות ט’) שאם הוא זקן או חולה ואינו יכול לכתוב כל הד’ פרשיות יחד , יכתוב ג’ פרשיות הראשונות יחד, ואח"כ יכתוב הרביעית לבדה. ואם גם זה קשה לו יכתוב עכ"פ ב’ פרשיות הראשונות יחד ולא יפסיק בינהם בשום אופן,ואח"כ יכתוב ב’ פרשיות אחרונות ביחד….”
נכון שכל אחד מוסיף הידורים משלו לשם התחרות.
בסופו של דבר כולם מגדירים הידור כלשהו, בתים ,קלף, איכות הכתיבה.
מעל לכל עומדת - כתיבה עפ"י ההלכה,
שברור שעדיפה על פני הידורים, שללא כתיבה כהלכה אין משמעות להידורים ככל שיהיו.
ולענין כתיבה כהלכה יש גם מגדירים הידורים.
אך שאלתי אחרת דוקא בענין : לכתחילה או בדיעבד.
למשל כתב של יד כל פרשיה ביום אחר וכנ"ל בשל ראש.
סופר שהוא לא חולה ולא זקן כתב הפרשיות לא ברצף או כתבן עפ"י הגדרות לחולה וזקן .
מה דינן כתיבת פרשיות שלא ברצף?
בנוסף יש כאלו מהדרין לטבול לפני כתיבת השם- האם זה נחשב הפסק?
בברכה.