לגבי ברכות שהם לא לכו"ע ולכן לא נמנו בלוח, וכי בגלל הבא"ח ומהר"א מני שכתבו שיש נוהגים שלא לברך ברכת המפיל, נדחו כל הראשונים וכל האחרונים שהיה פשוט להם כביעא בכותחא שיש לברך כי כך תקנו חז"ל. קצת תמוה לענ"ד. ועוד שזה סותר לברכת שעשה לי כל צרכי בט"ב ויו"כ שנמנה בלוח, הרי רוב הפוסקים הספרדים כתבו לא לברך. וכן לגבי הלל בליל פסח למנהג אשכנז יש בזה מחלוקת כמבואר בפסק"ת ס' תפז סק"ה. ועוד שביום חול כתבתם שיש 89 ברכות, וזה בהתחשב שאין ברכת המפיל. א"כ גם בב"י שכתב חישוב למאה ברכות יצא לו 89 ברכות מלבד ברכות הסעודה, איך דבר זה מסתדר?