• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לחלק את הברכה לשלשה חלקים

אחרי המחי"ר לא נראה כך כי פוק חזי כולי עלמא מברכים ביחד ולא מדברים פה באנשים שלא בסדר ובר מין דין מהיכא תיתי לעבור על איסור (דברי שער הכוונות)בשביל שמשהו אחר לא יטעה ומה גם שלא בטוח שיטעה (חשש רחוק) ומה גם אפילו שיטעה ויענה ברוך הוא וברוך שמו פסק מרן זיע"א שלא הוי ברכה לבטלה וכן יוצא ידי חובתו,לכן פשוט נראה על פניו שמרן זיע"א לא חשש לחששות תלושים מהמציאות.
הרב מרוכז בדף ולא יכול לקיים פוק חזי שכבודו רוצה. ואפשר שכן רגילותו ברבים.
 
ואתה טענת שהזוהר או שער הכוונות אוסרים אע"פ כן.
להמשך דיון קשה בלי לראות שער הכוונות בפנים בעלון שהבאת לא כתוב המקור?
מה הקשר??!
אני מדבר לשיטתך שכל הזמן טענת את זה שהפסוק פיסק טעמים ולכן כך צריך להיות בקריאת שמע גם לפי שער הכוונות הנ''ל, ופתאום אתה רוצה להביא ראיה מקריאת שמע לברכה ולהקשות משם על מרן זיע"א?
זה לא יעשה
 
הרב מרוכז בדף ולא יכול לקיים פוק חזי שכבודו רוצה. ואפשר שכן רגילותו ברבים.
אמרתי כבר לעיל שלא נראה לומר כך על מרן זיע"א ולדעתי יש בזה חס ושלום אפילו בזיון פורתא,מרן זיע"א היה מונח בכל נקודה הכי קטנה שקוראת סביבו .
 
מה הקשר??!
אני מדבר לשיטתך שכל הזמן טענת את זה שהפסוק פיסק טעמים ולכן כך צריך להיות בקריאת שמע גם לפי שער הכוונות הנ''ל, ופתאום אתה רוצה להביא ראיה מקריאת שמע לברכה ולהקשות משם על מרן זיע"א?
זה לא יעשה
אני כתבתי שהרב ללוש התכוון לחבר ה' עם אלוקינו וה' השני עם אחד כי הפנה לפסוק עם הטעמים.
 
אמרתי כבר לעיל שלא נראה לומר כך על מרן זיע"א ולדעתי יש בזה חס ושלום אפילו בזיון פורתא,מרן זיע"א היה מונח בכל נקודה הכי קטנה שקוראת סביבו .
מה בזיון יש בזה, כמו שהיה מרוכז בלימוד ולא שם לב לסובבים אותו כך היה מרוכז בברכה ולא שם לב. גם מה יש להשים לב כשהוא מתרכז בברכה ומסתכל על הדף?
 
הרב מרוכז בדף ולא יכול לקיים פוק חזי שכבודו רוצה. ואפשר שכן רגילותו ברבים.
וגם השבתי על זה שאמרת רגילותו ברבים כבר לעיל מהיכא תיתי??! הרי אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך , ואפילו אם כן הכא חששא רחוק הוא ואפילו מי שיענה יצא ידי חובה,לכן פשוט שלא צריך לחשוש לחששות כאלו.
 
מה בזיון יש בזה, כמו שהיה מרוכז בלימוד ולא שם לב לסובבים אותו כך היה מרוכז בברכה ולא שם לב. גם מה יש להשים לב כשהוא מתרכז בברכה ומסתכל על הדף?

חס ושלום זה לא דומה בכלל!!!

באמצע הלימוד זה משהו אחר הוא כבר באמצע,אבל שבא לקיים מצווה ברכה וכדו' מונח בכל פרט ופרט והדברים פשוטים וברורים וידועים.
 
באמצע הלימוד זה משהו אחר הוא כבר באמצע,אבל שבא לקיים מצווה ברכה וכדו' מונח בכל פרט ופרט והדברים פשוטים וברורים וידועים.[/QUOTE]
זה כלל לא פשוט וברור, יש רוח הרב מסתכל בדף ולא אנה ואנה ועסוק בלכוון בברכה.
 
וגם השבתי על זה שאמרת רגילותו ברבים כבר לעיל מהיכא תיתי??! הרי אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך , ואפילו אם כן הכא חששא רחוק הוא ואפילו מי שיענה יצא ידי חובה,לכן פשוט שלא צריך לחשוש לחששות כאלו.
מי אמר שגם בכהאי גוונא יש איסור?
 
באמצע הלימוד זה משהו אחר הוא כבר באמצע,אבל שבא לקיים מצווה ברכה וכדו' מונח בכל פרט ופרט והדברים פשוטים וברורים וידועים.
זה כלל לא פשוט וברור, יש רוח הרב מסתכל בדף ולא אנה ואנה ועסוק בלכוון בברכה.[/QUOTE]
ה' ישמור אותך צדיק!
לא שמעת על הכנה של המצווה ?!
ובמיוחד פה שמדברים על גדול הדור רב רבנן של כל בני הגולה ,חס מלומר דברים כאלה אין ספק שמרן זיע"א היה מגיע למצווה וברכה עם הכנה דרבה ולא חס ושלום כמו עמך מה שרגיל מדברים קודמים ממשיך בכל מקום,ומי ששמע את מרן זיע"א במיוחד בדברי התורה בלווין תדיר מבין מה אני מדבר.
 
מי אמר שגם בכהאי גוונא יש איסור?
אדרבה דברי דברי טעם שמיוסדים על כללים הלכתיים אם כבר אתה (שתסלח לי) הבאת סברה מסברת הכרס צריך להביא ראיה לדבריך שהיא מאוד רחוקה להאמין שכך היה כוונתו של מרן זיע"א,ואם כבר דברי שמיוסדים על סברות שכתובות יותר מסתברות וכנ"ל.
 
אדרבה דברי דברי טעם שמיוסדים על כללים הלכתיים אם כבר אתה (שתסלח לי) הבאת סברה מסברת הכרס צריך להביא ראיה לדבריך שהיא מאוד רחוקה להאמין שכך היה כוונתו של מרן זיע"א,ואם כבר דברי שמיוסדים על סברות שכתובות יותר מסתברות וכנ"ל.
כל עוד לא ראינו דברי שער הכוונות בפנים כל דברינו הם בגדר סברת הכרס.
 
ה' ישמור אותך צדיק!
לא שמעת על הכנה של המצווה ?!
ובמיוחד פה שמדברים על גדול הדור רב רבנן של כל בני הגולה ,חס מלומר דברים כאלה אין ספק שמרן זיע"א היה מגיע למצווה וברכה עם הכנה דרבה ולא חס ושלום כמו עמך מה שרגיל מדברים קודמים ממשיך בכל מקום,ומי ששמע את מרן זיע"א במיוחד בדברי התורה בלווין תדיר מבין מה אני מדבר.
איזה הכנה? לפני הברכה אף אחד לא מדבר מניין לו מה קורה בזמן שהוא מברך. לא צריך להגזים.
 
אנחנו סומכים על מרן הראשלצ שליטא שהביא את הדברים כפשטן בשיעור השבועי ועליהם אנחנו מתייחסים.
מצורף צילום:הצג קובץ מצורף 1413
כן הוא בסתם אך אולי כדי להרוויח שאחרים ישמעו הברכה יהיה מותר גם לשער הכוונות ויש לראות הדברים בפנים.
 
מה זה שהרב כותב הערנו עליו משער הכוונות היכן מקור הדברים כתוב בעלון שם או באיזה מקום בילקוט יוסף?
 
כן הוא בסתם אך אולי כדי להרוויח שאחרים ישמעו הברכה יהיה מותר גם לשער הכוונות ויש לראות הדברים בפנים.
אם מרן הראשלצ שליטא העיר על רבי יהודה צדקה זצוקללה"ה ולא חילק ולא בילק ש"מ שכך הם דברי שער הכוונות בכל מקום,ואני כבר הערתי לך לעיל שלפי הקבלה גם בקריאת שמע לא יפריד בין שמות הקודש ה'אלוקינו ה' אבל זה כבר מאחורינו.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון