• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

לחלק את הברכה לשלשה חלקים

אם מרן הראשלצ שליטא העיר על רבי יהודה צדקה זצוקללה"ה ולא חילק ולא בילק ש"מ שכך הם דברי שער הכוונות בכל מקום,ואני כבר הערתי לך לעיל שלפי הקבלה גם בקריאת שמע לא יפריד בין שמות הקודש ה'אלוקינו ה' אבל זה כבר מאחורינו.
מחילה אין משם שום הכרח וכמו שהסברתי לעיל.
אם תראה לו הסרטון בודאי יחלק.
 
חזק וברוך!

זה מה שטענתי לעיל איך נעלם מעינו הבדולח מעשה רב של מרן זיע"א שהפריד בין ה'לאלוקינו בברכה.
לפחות שכשאתה אוהב את סברות הכרס שלי אתה משבח אותן.

מן הסתם שמע אותו וכבר יש לו חילוק במיוחד לשאלה שלך.
ואיך שלא יהיה ייתכן בהחלט שמרן היה חוזר בו לו ראה שער הכוונות וברוך היודע.
 
לפחות שכשאתה אוהב את סברות הכרס שלי אתה משבח אותן.

מן הסתם שמע אותו וכבר יש לו חילוק במיוחד לשאלה שלך.
ואיך שלא יהיה ייתכן בהחלט שמרן היה חוזר בו לו ראה שער הכוונות וברוך היודע.
כבר כתבתי לעיל שאין לומר כך על מרן זיע"א שכל אז לא אניס ליה כלשון מרן הראשלצ שליטא ומי שיודע שידיו גם רב לו בקבלה וקשה מאוד לומר שלא ידע את שער הכוונות הנ''ל.
אלא לעניות דעתי היה למרן זיע"א סיבה לומר כך ולא ראה בזה איסור לחלוק על הקבלה וכמו שלא לומר וידוי בין התקיעות אעפ שלדעת הארי חובה הוא.
 
כבר כתבתי לעיל שאין לומר כך על מרן זיע"א שכל אז לא אניס ליה כלשון מרן הראשלצ שליטא ומי שיודע שידיו גם רב לו בקבלה וקשה מאוד לומר שלא ידי את שער הכוונות הנ''ל.
אלא לעניות דעתי היה למרן זיע"א סיבה לומר כך ולא ראה בזה איסור לחלוק על הקבלה וכמו שלא לומר וידוי בין התקיעות אעפ שלדעת הארי חובה הוא.
אני לא מסכים עמך ויש לי ראיות לזה אבל איך שלא יהיה יוצא מדבריך שאה"נ אז אתה מעדיף לומר שיש חילוק כלשהו.
 
חלילה. אני חוזר בי הרבה פעמים. עדיין לא ראיתי שער הכוונות ואני מרשה לעצמי להתפלפל בשביל החידוד ולא הניצוח.(וקצת לבדיחותא שיהיה מעניין)
חבל לך על הזמן!
אין ספק שאם היה שם משהו שמשנה את ההלכה מרן הראשלצ שליטא היה אומרו אלא פשוט זה מה שכתוב ותו לא- לא יפריד שמות הקודש וכנ"ל בצילום שצירפתי
 
אני לא מסכים עמך ויש לי ראיות לזה אבל איך שלא יהיה יוצא מדבריך שאה"נ אז אתה מעדיף לומר שיש חילוק כלשהו.
פשוט שמרן זיע"א ידע את שער הכוונות ובכל זאת חילק את הברכה ה'אלוקינו נפרדים וטעמו ונימוקו עימו
 
אז למה אתה מפחד להביא את ראיותיך וגם לעבור על לא תגורו לא תאגור??!
אין בכך תועלת. מה אתה רוצה שאמנה כאן דברים שמרן זצ"ל שכח מהם? זה ישנה משהו. כמדומה שכאן זה רק ירגיז ולא יביא תועלת.
אסתפק אפוא בכך שמרן כתב על גדולי האחרונים לא פעם שנעלמו מהם פוסקים מפורסמים לא שער הכוונות.
 
נערך לאחרונה:
ועוד אפשר להוסיף שמהדרישה נעלם גמרא מפורשת. ועוד ועוד.
מרן זיע"א שאני!

זהו זה שעוד לא הבנת מהו מרן זיע"א כל רז לא אניס ליה כפשוטו,ודרך אגב מה שמצאנו שמרן חזר בו בעשרות רבות של הלכות זה בגלל שהספרים שחולקים לא היו בכלל בדפוס בזמן שמרן זיע"א כתב את פסקיו אבל אין מצב שהיה ספר בדפוס ומצוי ומרן זיע"א לא ידע ממנו וגם אם היה בדפוס ומרן ידעו ובכל זאת לא פסק כמותו ואחר זמן חזר בו לפסוק כמותו מחמת מה שנגלה כעת בספרים אחרים שכתבו כמוהו ובהתחלה לא היו בדפוס וכדומה הא לך שלא נעלם ממרן זיע"א שום חיבור .
 
נערך לאחרונה:
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון