דוד בן פורת
New member
בס''ד
כבוד הרב
בשמירת שבת כהלכתה פרק לג ב
יש מגדולי הפוסקים המתירים ליהודי לעשות צורכי רפואתו של חולה שאין בו סכנה, גם אם עשייתם קשורה במלאכה דאורייתא, והוא שיעשה שלא כדרך עשייתה בחול. עד כאן.
השאלה האם רק לחולה שאין בו סכנה הדין כך או גם למי שקר לו בחורף ורוצה להדליק מזגן.?
מדוע לא כתוב בילקוט יוסף שצריך לחפש גוי לצורך כך. במכתבי הלכה של הרב חלק ב עמוד קסא כתוב שמותר על ידי יהודי לעשות מלאכה דרבנן כלאחר יד וגם. חזון עובדיה חלק ג מתיר.
מאחר וזה קשה לחפש גוי וגם מפחיד להכניסו הביתה. אני רוצה לדעת האם מתי מותר לעשות מלאכה דרבנן בכלאחר יד.
בכבוד רב
דוד
כבוד הרב
בשמירת שבת כהלכתה פרק לג ב
יש מגדולי הפוסקים המתירים ליהודי לעשות צורכי רפואתו של חולה שאין בו סכנה, גם אם עשייתם קשורה במלאכה דאורייתא, והוא שיעשה שלא כדרך עשייתה בחול. עד כאן.
השאלה האם רק לחולה שאין בו סכנה הדין כך או גם למי שקר לו בחורף ורוצה להדליק מזגן.?
מדוע לא כתוב בילקוט יוסף שצריך לחפש גוי לצורך כך. במכתבי הלכה של הרב חלק ב עמוד קסא כתוב שמותר על ידי יהודי לעשות מלאכה דרבנן כלאחר יד וגם. חזון עובדיה חלק ג מתיר.
מאחר וזה קשה לחפש גוי וגם מפחיד להכניסו הביתה. אני רוצה לדעת האם מתי מותר לעשות מלאכה דרבנן בכלאחר יד.
בכבוד רב
דוד