• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מגבות בשבוע שחל בו

ב"ה
שלום וברכה,
נחלקו הפוסקים בדין מגבות כמבואר ביבי"א ח"י על הר"פ, ובחזו"ע, ולכן למעשה מחמירים שלא לכבס, אבל להשתמש במכובס יש להקל, דהוי ספק ספיקא. שמא כמ"ד דמגבות אינם בכלל האיסור, ואת"ל שהם בכלל האיסור, שמא כמ"ד דבכל בגד אין איסור ללבוש מכובס אלא לכבס, ולכן למעשה אפשר להקל במכובס, רק שלא לכבס.

בברכה רבה
 
ב"ה
שלום וברכה,
נחלקו הפוסקים בדין מגבות כמבואר ביבי"א ח"י על הר"פ, ובחזו"ע, ולכן למעשה מחמירים שלא לכבס, אבל להשתמש במכובס יש להקל, דהוי ספק ספיקא. שמא כמ"ד דמגבות אינם בכלל האיסור, ואת"ל שהם בכלל האיסור, שמא כמ"ד דבכל בגד אין איסור ללבוש מכובס אלא לכבס, ולכן למעשה אפשר להקל במכובס, רק שלא לכבס.

בברכה רבה
כך שמענו בשבת קודש שהורה מרן רבינו הראש"ל שליט"א לאחד מן השואלים.
 
אם אפשר מקור מדוייק לא מצאתי בחזון עובדיה.
כי לכאורה הוא נגד השו"ע תקנא ס"ג "וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המטה ואפילו מטפחות הידיים והשלחן אסור, עכ"ל.
 
אצרף מאמר שהעלה כדברי הרבנים המשיבים כאן
 

קבצים מצורפים

  • מגבות מכובסות בשבוע שחל בו.pdf
    57.3 KB · צפיות: 24
ב"ה
חזק ואמץ!
האמת התחלתי לכתוב לרב השואל כאן מדוע לא נסתר מהש"ע, אולם לא היו עיתותי בידי לסיים הענין.
ובמאמר הנ"ל ביאר דברי הש"ע בזה על אותה דרך שסברנו בעניותינו.
ומצורף קישור לתכנית שו"ת ברדיו קול תבונה, בה ביארתי בס"ד דין זה של המגבות, ביתר דיוק מצד הנימוקים, והצירופים, ובביאור מרן הש"ע.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון