ב"ה
כתב מרן הראש"ל שליט"א בספרו ילקוט יוסף ספירת העומר ושבועות משנה שעברה, סימן תצג, סעיף כא, בזה"ל:
בליל ל"ג בעומר ולמחרתו נוהגים להקל לשמוע שירים מכלי נגינה, וכל שכן מטייפ, לכבוד ההילולא של התנא רשב"י ע"ה. ומותר לשמוע כלי שיר גם כשלא עורכים הילולא לכבוד רשב"י, וכן אדם בביתו, מותר לו לשמוע כלי שיר. וגם במוצאי ל"ג בעומר מותר לשמוע כלי שיר, דהואיל ואישתרי אישתרי.
ובמקורות כתב בזה"ל:
כמו שכתב מרן בבית יוסף "ודע דכשם שמותר להסתפר מל"ג ואילך כך מותר לישא אשה, דכיון שפסקו אז מלמות למה יהא אסור לישא אשה". וכן כתב הרד"א (עמוד רמה). ורבינו [הטור] שלא הזכיר אלא שמסתפרים, נקט חדא מנייהו. ובדרכי משה (אות ב) הוסיף, דכן הוא במנהגים שלנו (מהר"א טירנא עמוד סו) דשרי. וכן פסק הרמ"א (בסעי' א) "מיהו מל"ג בעומר ואילך הכל שרי. (אבודרהם ב"י ומנהגים). ולא גרע מריקודין ומחולות של רשות בל"ג בעומר שמותר, כמו שכתב בפרי מגדים (א"א סק"א). שהרי הוא כיום טוב, וידוע מהאר"י ז"ל שרצון הרשב"י שביום זה ישמחו בהילולא דיליה [נ"ג]. ובפרט אחר שהתרנו לשמוח במסיבה הנערכת לכבוד רשב"י, והואיל ואישתרי אישתרי, ואי אפשר לדקדק שרק כשעורכים הילולא ישמעו כלי שיר, ואילו בשאר היום לא ישמעו שירים, דיום זה הוא יום שמחה להתגלות הזוהר הקדוש, ולהמשכיות של התורה בלימוד חמשת התלמידים של רבי עקיבא, ולכן כל היום מותר בשמיעת כלי שיר. וכמבואר דין זה בילקוט יוסף (מועדים עמוד תל, וימים נוראים עמוד קמ). ויש מי שהעיר היאך מקילין בשמיעת שירים בליל ל"ד בעומר, שהרי רק לגבי ל"ג בעומר יש לומר שנחשב כיום טוב. והקילו בכל יום ל"ג בעומר מטעם ספק ספיקא, שמא כדעת המתירין כבר מליל ל"ג, ושמא אף בלילה אמרינן מקצת היום ככולו (עיין בתורת האדם לרמב"ן דפו"ח נד: ובר"א מן ההר נזיר טז. והרדב"ז ח"ג סי' תקנט בשם הרמב"ם), מה שאין כן לענין נישואין ותספורת שמפורש במרן לאסור. ובפרט בד' שעות ראשונות של הלילה, שכתב בכף החיים (אות לא) בשם עוד יוסף חי שאם עולה לישן בליל ל"ד בעומר בתוך ד' שעות לא יאמר תחנונים, וכדין מוצאי שבת וראש חודש. ע"כ. אולם כבר נתבאר שיש טעם להתיר מדין הואיל ואשתרי אשתרי. בפרט שדין זה קל הוא, שאינו מפורש בקדמונים להדיא לאסור.
עד כאן לשונו.
בברכה רבה