שלום וברכה
גדרי מוציא לעז על הראשונים בארו באורך באנציקלופדיה תלמודית כרך לז [לעז (שם רע) טור רסז - רסח] ובנד"ד כתבו כשאין משנים את המנהג אלא חלק מבני המקום, ואפילו רבים מהם, יש מן האחרונים שכתב, שכיון שאין המנהג הראשון נעקר לגמרי, אין יוצא בכך לעז על הראשונים, ורשאים להחמיר. ויש סוברים, שאף ביחיד המשנה מן המנהג יש חשש שיֵצֵא לעז על הראשונים, ואין לו להחמיר. עש"ב.
ובענין אורך הפאות שמאריך פאות הראש אחורי אוזנו וכיו"ב ידוע לכל שאינו אלא מנהג חסידות, ולא נראה כהוצאת לעז כיון שידוע שיש שנהגו בפאות על פי המבואר בדברי המקובלים, והגם שמנהג הספרדים לא היה להאריך הפאות מאחורי האוזן, ולכן אם במקומו לא נהגו כלל בפאות ארוכות לא נכון לשנות מן המנהג המקום, רק בחסיד מפורסם, אולם אם חלק נוהגים בגידול הפאות אחורי האוזן אין בכך משום הוצאת לעז כיון שידוע שהוא מנהג שמחמיר על עצמו, ולא משום הלכה.
בברכה רבה