בילקוט יוסף החדש על ספירת העומר כתב שאף שיש שכתבו לאכול מצה מ"מ אין מנהגנו לאכול. ובהערות כתב שגם החזו"א לא הוה ניח"ל ממנהג זה. וכן הגרי"ש אלישיב אמר שאין עניין לאכול אך אין בזה משום בל תוסיף. ע"ש
ולשאלתך, הרב הביא שם שהקשו (כמדומני הגאון ממונקטש) מניין נהגו לאכול מצה בי"ד הרי בזמן בית המקדש אכלו מצה בליל טו' כמו שאנו אוכלים בליל טו' ניסן? ותרצו, שזה משום חשש של בל תוסיף, כי אם יאכלו מצה בזמן הראוי לו, כלומר בליל טו אייר, יש בזה יותר חשש ומחזי לבל תוסיף.