• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מניין

משה1980

New member
שלום
לכבוד הרב שליט"א
אני גבאי בית כנסת בשדרות .
יש לנו קרוואן ,ויוצא בגלל הקורונה שיש חלק שנמצאים מבחוץ (שומעים את החזן)
וחלק בפנים .
האים זה נחשב מניין ?
 
שלום וברכה

צריכים עשרה להיות במקום אחד (בתוך הקרואן) כדי לומר חזרה וקדושה, והמתפללים שחוץ לקרואן ששומעים קדיש וקדושה נחשב להם כמו שהתפללו במנין אולם אינם משלימים את המנין.


כמבואר בשולחן ערוך (סימן נה סעיף יג) צריך שיהיו כל העשרה במקום אחד ושליח צבור עמהם, והעומד בתוך הפתח מן האגף ולחוץ, דהיינו כשסוגר הדלת ממקום (שפה) פנימית של עובי הדלת ולחוץ, כלחוץ.

וכתב המשנה ברורה (שם ס"ק מח) ואפילו אם אינן רואין אלו את אלו כיון שהם בבית אחד [אחרונים] אבל אם מקצתם בחדר זה, ומקצתם בחדר אחר אינם מצטרפין אף על פי שהפתח פתוח ביניהם משום דאין שם פרצה והפתח גופא כמחיצה חשובה, והוי ליה שני בתים ואפילו כשאין דלת ביניהם כל שהם בשני רשויות ואין רואין זה את זה אין מצטרפין ויש מחמירין אפילו ברואין ע"כ. ושם (ס"ק נב) כתב כתב העומדים בעזרת נשים ובמחיצה המפסקת יש חלון ומראה להם פניו משם מצטרף עמהם לעשרה, וכל שכן דאם יש בלעדו עשרה נחשב תפלה בצבור עי"ז, ואעפ"כ יותר טוב אם בנקל הוא לו לירד לבהכ"נ שירד דיש מהאחרונים שחולקין על עיקר הדין וסוברין דענינינו אינו דומה כלל לזימון ע"כ.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון