Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
ב"ה
שלום וברכה,
אי"ה צריך לצאת מכתב כנראה היום ממרן הראש"ל שליט"א, ובו הוראות מדויקות לכל הנושאים העומדים על הפרק, וגם מקרה זה צריך להיות שם בעזרת ה'.
נמתין להוראה של גדולי הדור, ונקיים בזאת במקום גדולים אל תעמוד.
לכבוד הרב שלום!
אם אני מבין נכון מהמכתב של מורינו הראשל"צ שאי אפשר לומר מעין שבע בחצרות בתי הכנסת כיון שאין שם קביעות לתפילה, רק צורך זמני בגלל המחלה?
מה ההגדרה מקום קבוע לתפילה?האם מועיל שאני אומר בפה שאני מייחד את המקום לתפילה (את החצר)?
בברכת ראש חודש מבורך ושבת שלום
ב"ה
שלום וברכה וחודש טוב ומבורך!
ההגדרה של מקום קבוע לתפילה הרי היא כמבואר במכתבו של מרן הראש"ל שליט"א בסעיף ב' בזה"ל:
מקום פתוח שתיחמו אותו וסגרו אותו לכמה חודשים, ואין עושים בו שום שימוש אחר בין בשעת התפילות בין שלא בשעת התפילות, זולת תפילות ודברים שבקדושה ע"פ ההנחיות, יש לו דין של מקום קבוע לתפילה לזמן זה, ורשאי לומר בו ברכת מעין שבע. ולכתחילה יש להניח שם גם ס"ת בקביעות כדי שיהיה לכ"ע. (חזו"ע שם בשם מאורי אור, והיינו לכ"ע, ע"ש). עכל"ק.
אמור מעתה, שלא מועלת אמירה בלבד כדי להגדירו כמקום קבוע, אלא צריך החלטה ברורה ולעמוד על כך בפועל לבצע את המבואר בזה, ובכך המקום יהיה מוגדר כקבוע לתפילה.