זעירא בקרתא דשופריא
Member
שלום לכם רעים יושבי ביהמ"ד שליט"א הע"י.
האם לדעת מרן הב"י שפירש כמו הרמב"ם (שו"ע או"ח סי' ש"מ ס"ח) שיש איסור להכניס מוכין לכרית בשבת בחדתי כפי שמבואר בגמרא בשבת מ"ח. (ריש במה טומנין) שהגזירה הינה שמא יתפור (ולא כרש"י שפירש שהוא מתקן מנא וכך נקט במשנ"ב שם מכיון שהרבה פוסקים הביאו כדעת רש"י דלא כהרמב"ם, ומזה הסיקו כמה מפוסקי זמננו (הגאון המנח"י והרבי שלמה זלמן אוריבעך זצ"ל ועוד) שאסור לנפח גלגל ים או כדור בשבת (שאף פעם לא היה שם אויר (ואם היה שם אויר ד' הגרש"ז להתיר והרב וייס במנח"י לאסור), ולכאורה לדעת הרמב"ם אין שייך בזה כלל שמא יתפור ויהא מותר.
אשמח לדעת את דעתה של מרן בעל היבי"א בזה.
האם לדעת מרן הב"י שפירש כמו הרמב"ם (שו"ע או"ח סי' ש"מ ס"ח) שיש איסור להכניס מוכין לכרית בשבת בחדתי כפי שמבואר בגמרא בשבת מ"ח. (ריש במה טומנין) שהגזירה הינה שמא יתפור (ולא כרש"י שפירש שהוא מתקן מנא וכך נקט במשנ"ב שם מכיון שהרבה פוסקים הביאו כדעת רש"י דלא כהרמב"ם, ומזה הסיקו כמה מפוסקי זמננו (הגאון המנח"י והרבי שלמה זלמן אוריבעך זצ"ל ועוד) שאסור לנפח גלגל ים או כדור בשבת (שאף פעם לא היה שם אויר (ואם היה שם אויר ד' הגרש"ז להתיר והרב וייס במנח"י לאסור), ולכאורה לדעת הרמב"ם אין שייך בזה כלל שמא יתפור ויהא מותר.
אשמח לדעת את דעתה של מרן בעל היבי"א בזה.