תודה רבה על הברכות. אמן וכן למר בכפלי כפליים.אני רואה שכבודו איש האשכולות צנא מלא ספרי, יודע נגן וה' עמו. תבורך מפי עליון.
כמה שאני ספרדי ומנסה לדחוף את העגלה בכיוון הזה, הבחורים אצלינו [בגיל ישיבה קטנה] מתחברים דוקא לספרי האשכנזים בשמעתא ובהשקפה, כספרי הר"ר יעקב פרידמן, והר"ר יצחק הרשקוביץ, ומפתן הישיבה וכיוצא באלו, וכן בשמעתא הגרנ"ט והגרזובסקי, והפרצוביץ, ועוד, והעיקר שילמדו וישמחו מהלימוד איך שיהיה.
סוכה קידושין מכות שביעית [משניות]. מציעא, ועוד.אוצר גאוני ספרד של עוז והדר וקדם.(מה שיש כי פסקו להוציא כי לא היו תורמים)אצלנו בישיבה זה מאוד מועיל, יש על בבא קמא ג' חלקים וכן על בבא מציעא כמודמה שעל בבא בתרא יצא רק חלק א' יש על קידושין צריך לבדוק מה עוד הספיקו להוציא.
אם זה ישיבה רגילה, ממש לא מתאים עמדת מחשב. זה לא כולל.לענ"ד אם אפשר שתהיה עמדת מחשב עם "מפרשי האוצר".
אוצר החכמה
mefo.otzar.org
תודה על ההתייחסות.אם זה ישיבה רגילה, ממש לא מתאים עמדת מחשב. זה לא כולל.
תודה על ההתייחסות.
אך למה לא, מה הבעיה? אם רק התוכנה הזאת פעילה ואין אפשרות לחבר דברים ולהשתמש בו מעבר לזה למה לא?(שואל באמת להבין, לא בשביל להתווכח עד בלי די). הרי זה לא שלכל אחד יש מחשב והוא ישקע בו אלא יש עמדה אחת או שתיים כך שכל אחד יוכל לבדוק דבר מה שהוא צריך ותו לא.(ולמה בכולל זה בסדר?)
כפי שזכר ידידנו, ישיבה נועדה כדי ללמד איך ללמוד, ולכן צריך להתמקד רק בלימוד עצמו מתוך הספרים ולא בעזרים חיצוניים כגון מחשב. אני לא חושב שמחשב הינו 'מח-שב', ממש לא. פעמים רבות מוציאים מחשבה במחשב יותר מקריאה או סיכום בכתב. הוא פשוט עושה בשבילך דברים בסיסיים וכך אפשר להתרכז במה שבאמת רק המוח יכול לעשות. וכך יותר אנרגיה מרוכזת בעצם הלימוד ולא בדברים הטכניים.אך למה לא, מה הבעיה? אם רק התוכנה הזאת פעילה ואין אפשרות לחבר דברים ולהשתמש בו מעבר לזה למה לא?(שואל באמת להבין, לא בשביל להתווכח עד בלי די). הרי זה לא שלכל אחד יש מחשב והוא ישקע בו אלא יש עמדה אחת או שתיים כך שכל אחד יוכל לבדוק דבר מה שהוא צריך ותו לא.(ולמה בכולל זה בסדר?)
אמת לאמתה!בישיבה זה קריטי שילמדו 'על נקי'.