• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עדכון בדעת מרן הראשון לציון!!!

היום (מוצ"ש פרשת ויצא תשפ"ב) אמר מרן הראשל"צ בשיעורו השבועי שברכת השניצל היא שהכל, ומי שמברך על זה מזונות לא צריך לצעוק עליו...
[הדברים נאמרו בשעה 21:50 כחצי שעה אחר תחילת דברי מרן (שהתעכבו מחמת דבריו של הרב המקדים)].


מתוך השיעור המלא:

 
נערך לאחרונה:
אני אומר לכם את ספקותי:
בעבר העלינו לכאן ובעצם מזה התחלנו את הנידון ממה שכתב בהסכמה לשו"ת חבצלת השרון לברך שהכל, ואחרי זה אמרו בשם הרב שזה לא דעתו אלא הרהורי דברים שהיו לו...
עכשיו דעתו יותר מעודכנת וסופית בנידון? נשמח לדעת...
 
אני אומר לכם את ספקותי:
בעבר העלינו לכאן ובעצם מזה התחלנו את הנידון ממה שכתב בהסכמה לשו"ת חבצלת השרון לברך שהכל, ואחרי זה אמרו בשם הרב שזה לא דעתו אלא הרהורי דברים שהיו לו...
עכשיו דעתו יותר מעודכנת וסופית בנידון? נשמח לדעת...
הוא דיבר על זה בלוויין, ואמר סופית שהכל.
עד עכשיו הוא לא יצא בפומבי, עכשיו כן.
מה שאומר שהוא הכריע, ואין לו ספיקות.
 
בפסק זמן זה תערובת אז וודאי שזה מזונות כי הוופל בא לתת טעם, אך שאלתי היא לגבי קבוקים או קסטה, למה לברך עליהם מזונות הרי המזונות הוא רק מצפה את העיקר שבפנים, האם בזה גם יגיד מרן שליט"א לברך שהכל כי הציפוי בא לשמש את העיקר כלשון הבית יוסף (סימן ר"ד סעיף י"ב, ע"ש)?
 
ועוד דבר בשו"ת הראשון לציון חלק א' מובאת תשובה על שניצל ושם בכל התשובה מרן לא הזכיר כלל את הבית יוסף הנ"ל ודעתו הייתה לברך מזונות, ובשיעור הוא אמר שיש אומרי לברך מזונות וזה קצת בלבל כי כך הייתה דעתו ולכאורה היה צריך לומר שבעבר פסקנו לברך מזונות אך בהגלות נגלות דברי הב"י הנ"ל יש לברך שהכל, ולכן יש מעט בלבול כעת, כי גם אנו ששמענו את השיעור היינו בתימה גדולה.
 
חזור
חלק עליון