• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עובדות והנהגות על מרן הראש"ל שליט"א

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
השבת האחרונה, פרשת וילך תשע"ט, צעדנו יחד עם מרן הראש"ל שליט"א מביתו בשכונת סנהדריה - לעבר בית הכנסת "קהל ציון" - בית היתומים הספרדי, למסור את דרשת שבת תשובה כמסורת הראשונים לציון במשך עשרות שנים.
הדרך הייתה קשה ומפרכת בעליות של ירושלים - הליכה שארכה במשך 60 דקות.
מרן הראש"ל סיפר שהציעו לו להיות במלון קרוב, אך הוא סירב, מכיון שבמלון אין ספרים, ומה יעשה כל ליל שבת. וכלשונו (בערך": "מה יש לאדם לעשות בליל שבת אם לא ללמוד".
והוסיף בזה הלשון: "בשביל זה אני הולך עכשיו שעה".

***

בערב שבת, כאשר ליוינו אותו לביתו לאחר תפילת ערבית, דיבר על דורו של משיח, ואמר שאנו רואים היום את כל הסימנים של המשיח, רק צריכים שהוא כבר יגיע.
וסיפר: באחד הימים בהיותו ראש ישיבה היה בחור אחד שהתחצף למשגיח בצורה מאוד חריפה. מרן הראש"ל קרא לו למשרדו, ואמר לו: "לך תבדוק מהר בדלת אם המשיח כבר הגיע!", והסביר: כתוב שבזמן המשיח "חוצפה יסגה" - עם כזאת חוצפה המשיח חייב להגיע...
איזו גישה של חינוך!
 
מוצאי שמחת תורה תשע"ט
היום בערך בהקפה החמישית שלאחר תפלת מוסף, התעניין מרן הראש"ל שליט"א היכן הגבאי שהיה אחראי על הקידוש הגדול שנערך בבית הכנסת, והתברר שהוא היה מסדר את הבלגן שנוצר בטבעיות מהקידוש.
כשהגיע, אמר לו מרן הראש"ל, איפה אתה? והוא סימן לו שסידר. ואמר לו, עכשיו צריך לרקוד. ואף קרא עמו יחד את התפלה שלאחר ההקפה.
כמה אנושיות והתחשבות בזולת יש כאן.

***

לא נערכו הקפות לאחר שחרית, אלא התפללנו רגיל, לאחר תפלת מוסף נערך קידוש ברוב עם. ומרן הראש"ל שליט"א הלך לביתו לעשות קידוש ואחר לאחר זמן מועט.

- בעת שעלו כל הקהל לתורה, קרא מרן הראש"ל שליט"א שניים מקרא ואחר תרגום.
 
 
מרן שליט"א לא מסכים לו לפרסם.
מה??? הרב @מורשת מרן תפעלו בענין, יש בזה זיכוי הרבים ענק. וודאי שמרוב הענווה של מרן הוא לא רוצה. אך יש בזה צורך גדול של זיכוי הרבים מאין כמותו!!!

אגב, זה עוד סיפור שרואים עד כמה גדול הענווה של מרן שליט"א
 
היום זכיתי לראשונה להתפלל עם מרן שליט"א בתפילת שחרית באנו ממרחק... :) ולאחר התפילה כשרצו לדבר עם מרן שליט"א אמרו כי לאחר ששב לביתו אתמול עד תפילת שחרית ישב וכתב ללא הפסקה, ולכן אינו יכול לדבר באותה העת...
מפעים!
 
בימים אלו ממש גם אנכי זכיתי לבוא להתפלל עם מרן עם אחד הבחורים שהפציר בי מאוד כבר כמעט שנה לבוא למרן וסוף סוף נכנעתי ובאתי, ניגשתי למרן ליד כולם ואמרתי לו הרב תראה את הבחור הזה איזה צדיק הוא איך הוא מקשיב לשיעורים וכו', הרב צחק ונהנה מאוד והשיב לי בבדיחותא, ועודד את הבחור שימשיך ללמוד כך, וב"ה אם כי כאב לי על הזמן שביזבזתי ליסוע לירושלים ולחזור, לפחות אני שמח שהבחור קיבל עידוד ומרץ להמשיך ללמוד, וגם עושה קנאת סופרים שאני אומר לו ליד כולם הלו מרן אמר לך משהו...
 

קבצים מצורפים

  • דוגמא מהספר על מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף.pdf
    1.5 MB · צפיות: 32
חזור
חלק עליון