• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עזרה במציאת מידע על מרן זצוק"ל

ינון

Member
לחברי הפורום שלום,
אני צריך עזרה לכמה שאלות שנשאלו בחידון על מרן זצוק"ל.

איזה ספר מוסר מרן היה לומד לפני התפילה?

באיזה קריאת התורה הרב עובדיה היה בוכה?

אחרי כמה זמן חזר הרב עובדיה מחופשה מטעם המדינה עם משפחתו ומאיזו סיבה?
 
שאלה ראשונה: מרן סיפר להרב אליהו שטרית שליט"א והוב"ד בספר רבנו, כי לפני התפילה היו מתקבצים הוא ושני חבריו (והביא הדברים בהליכות עולם חלק ח עמ' שלז) ולומדים בספר ראשית חכמה. ומכיון שלשונו של מרן מרגשת מאוד, אעתיק לך אותה כאן: "אזכרה ימים מקדם, בימי חרפי מקדמוני, שהיינו משכימים לקום לבית הכנסת אהל רחל, כשעה לפני תפלת שחרית, כדי ללמוד מוסר בחרדת קודש בספר הקדוש "ראשית חכמה", בצוותוא חדא עם ידי"נ החכם המופלא בכתם פז לא יסולה, ממצדיקי הרבים, צדיק ונשגב, רודף צדקה וחסד, רבי יעקב דוויק הכהן זצ"ל, ועפעפינו יזלו מים, בלב נשבר ונדכה. וגם בימי העוצר של הביטים, לא נמנענו מללכת לבית הכנסת ללימוד המוסר, והשי"ת הצילנו מידם, והיינו מרגישים התעלות רוחנית מדברי הראשית החכמה הקדושים. השי"ת יזכנו לעסוק בתורתו הקדושה לשמה, ולזכות את הרבים להגדיל תורה ולהאדירה". עכ"ל קדשו. וזו תשובה מדויקת כהמשך לדברי הרב העונה לעיל.
שאלה שנייה: בקריאת התורה של מפטיר יונה, מרן לא היה מצליח להחזיק את עצמו והיה בוכה באמצע הקריאה. וכן כשהיה קורא את הפרשה בחומש בראשית על מכירת יוסף, היה בוכה. [וכן היה באופן קבוע בדרשתו השבועית במוצאי השבת. זכותו יגן עלינו, לבו הרחום לא היה יכול לשמוע או לחשוב על צער הזולת].
שאלה שלישית: לפי מה שאני זוכר מרן הראשון לציון שליט"א סיפר פעם, כי מרן זיע"א כשנבחר להיות רב ראשי, נתנו לו מטעם המדינה להיות שבוע בבית מלון "דבורה" בטבריה, וביקש ספרים. משנענה כי אין באפשרותם לתת לו את כל הספרים שהיה צריך, אמר לנהג שלו שיחזיר אותו לבית, כי הוא צריך את כל הספרים שבבית. ואם הרבנית והבנים רוצים, שייישארו בבית המלון. ומשכך, כולם חזרו הביתה. ודבר זה היה שעות מספר לאחר שהגיעו לשם, ולא היו אף יום אחד שלם שם.
 
חזור
חלק עליון