• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

עליית משלים ומפטיר לגברא אחד

שלום רב,

לאור פסקו של רבינו הראשל"צ שליט"א על מנת לשמור מרחק 2 מטר, שההכי עדיף שכל אחד יקרא את העלייה שלו, הננו להתחלק במנין שלנו בעליות לכל אחד שיודע להכין.

והנה אחד מהמתפללים הינו כמעט בסיום החודש על אביו ע"ה, והוא יודע להכין, וכנראה שההכי טוב בשבילו הוא לעלות מפטיר, והיות והמנין מצומצם ולא כולם מוכנים להכין, היינו רוצים שיעלה גם משלים.

מה ההכי טוב שיעלה רק משלים, או שיוכל לעלות משלים וגם מפטיר. יורנו ושכ"ה.
 
נערך לאחרונה:
שלום וברכה
מבואר ברמ"א בסימן רפ"ב ס"ה בשם האור זרוע שאם יש אחרים שיודעים להפטיר לא יעלה מי שעלה כבר, ובשו"ת יוה דעת (ח"ג סימן נ) העלה שאם כהן זכה בעלית מפטיר והעלו אותו לכהן, רשאי לכתחילה לעלות גם למפטיר מאחר שכבר קנה ההפטרה, והוא הדין ללוי, ומכל מקום אם מפטיר בספר שני לא יעלה משום פגמו של ספר תורה הראשון. ע"ש.
ולכן כיון שלענין אזכרה יש נחת שיעלה להפטרה, ע"פ המבואר במסכת כלה, שבקריאת ההפטרה יש נחת לנפטר.
לכן אם יש אפשרות שהחזן יקרא הפרשה ולא יעלה לתורה, ואחר יעלה לעליית שביעי (במרחק 2 מטר זה מזה כשרואים הכתב מתוך ס"ת), ואחר כך החזן שיש לו אזכרה יעלה לעליית מפטיר בספר השני של ר"ח ויפטיר.
ואם אין אפשרות לעמוד במרחק 2 מטר זה מזה ולראות הכתב מתוך ס"ת, יעלה החזן הבקי לעליית שביעי, ויאמר קדיש אחר הקריאה של השביעי, ואם יכול יקנה עליית מפטיר (במקום שמוכרים) ויזכה לאחר שיפטיר ההפטרה, ולאחר עליית המפטיר יאמר ההשכבה כנהוג.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון