• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פחיות קוקה קולה

זאב

New member
לכבוד הרב

אמרו לי שהרב יצחק אמר שמותר לשתות פחיות שלקוקה קולה ערביות שזה בלי הכשר רצתי לדעת אם זה נכון ואם כן אם תוכל לשלוח אופה זה נאמר תודה
 
אמרו שהרב יצחק אמר שנאמר לו שכול הפחיות זה אותו קו יצור גם הכשרות וגם הערביות ואם לא שמים הכשר לפחית הערביות כדי לא לשלם עוד כסף
 
הדברים אינם נכונים עובדתית הפחיות הערביות מיוצרות בשטחים בביטוניה שבנפת ראמללה ואין כל יכולת לפקח על התוספות כגון ממתיק ששמו גלצרין שיכול לבא אף משומן של דבר אחר וכיון שהוא נותן טעם לא בטיל אפילו באלף.

לכן אין לסמוך על כל מיני שמועות לא בדוקות
ואם היה מיוצר במפעל הכללי על ההכשר של הרבנות לא היו צריכים לשלם ומדוע אין לפחות רבנות?
 
ב"ה
שלום וברכה,
כפי הנראה, המכתב שעליו חתום מרן הראש"ל שליט"א, נכתב שנה לאחר המכתב ששלחו לרבנות הראשית להעיר לתשומת לב, כמובא בקישור שהפנה אליו "חכם".
ואדרבא, במכתב שחתום מרן שליט"א מבואר שכל המכתב שורטט בעקבות מה שעוררו גופים שונים, ועוד מבואר שם שנערכה בדיקה יסודית בגין העוררות עצמה, ולכן נראה שחוו"ד הרמת'ה של מרן הראש"ל שליט"א, הינה לאחר המכתב של הגאון הרב לנדא שליט"א.

בברכה רבה
 
לכאורה מתבקש היה שהראש"ל שליט"א ושאר מועצת הרבנות הראשית יקראו לרב לנדא ולרב רוזנבלט לשיחה עמהם וישאלו מהם מה סיבת האיסור שלהם והאם דבריו של הרב רלב"ג צודקים או לא.
השאלה האם דבר זה נעשה או לא. הרי בודאי הם יודעים דברים מבפנים יותר מהשמועות והבירורים של הרב רלב"ג, ואם הם אומרים בודאות שאין לסמוך בשאר המקומות - האם לא ראוי לברר אצלם מה הסיבה ואולי הם צודקים?

ועוד כידוע לאנשי הכשרות - צרכני המהדרין לא סומכים כלל על הכשרות של הרב רלב"ג [הרב בורנשטיין טוען תמיד שזו כשרות הכי פשוטה שכל מי שלא מצליח לקבל כשרות בסיסית מקבל את הכשרות שלו] השאלה אם ניתן לסמוך לצרכני המהדרין על הבירור שלו, או שזה גם קוקה קולה ברמת 'כשר' ולא ברמת 'מהדרין'?
 
ב"ה
אין אנו מתיימרים לבדוק אחר רבותינו האם עשו הבירור המוטל עליהם כראוי או לא.
אנו סומכים עליהם כי הם רבותינו, והם שלוחי דרחמנא, ואם מרן הראש"ל שליט"א סמך על הרב הכותב, ועל הרה"ג יצחק לוי ששלחו, וכו', מסתבר שמבינים שכך ראוי ונכון ומספיק לעשות מצד האחריות, ויש בה דיו לשם כך.
גם יתכן ומסתבר שהרב הנשלח עבור כך, עשה את המוטל עליו כראוי, אם בדרך שהציע כאן הכותב (לדבר עם הרב לנדא וכו'), ואם בדרכים שונים שראה לנכון שהם הראויים והנכונים עבור זה.
ועכ"פ, אנו אין גישתנו לבחון ולשפוט את שופטנו, אלא לסמוך על רבותינו שלוחי דרחמנא.

בברכה רבה
 
אכן אין מקום להרהר, אבל יתכן והכוונה במכתב היא רק להמשיך להכשיר את הקוקה קולה שיש עליה הכשר של הou
כך באמת נראה מלשון המכתב "הגעתי למסקנה שלא חל כל שינוי ויש להשאיר את המצב כמו שהוא, ובודאי אין סיבה להוריד את ההכשר וגופי הכשרות שנתנו בעבר יכולים להמשיך ולהעניק תעודות כשרות בהשגחה ופיקוח כראוי" עד כאן ציטוט מהמכתב הנ"ל
הרי מפורש שצריך השגחה ופיקוח כראוי, ולא שאין צריך הכשר על הקוקה קולה כלל.
וזה קישור להרחבת העניין שמבארים את החששות שיש כאשר אין כשרות
https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=308975&lang=HEB
 
ב"ה
אכן כמה פעמים שנשאלתי על קולה בלי הכשר, השבתי שיש מכתב שזהו הנוסח שלו, ואיני יודע כוונתו על בוריה.
ולמעשה, נראה שגם מרן הראש"ל שליט"א עיקר חתימתו היא לתמוך ולסמוך על הבירור שעשה הרב כותב המכתב.
ולכן אפשר פשוט לברר אצלו מה התכוין במכתבו, ולסמוך על מה שיאמר, כפי שנתן מרן הראש"ל שליט"א את תמיכתו בבירור הרב כותב המכתב.
ואם מאן דהו יעשה זאת, נודה לו אם יכתוב כאן תשובתו במדוייק, וזכות הרבים תלויה בו.

בברכה רבה
 
מפורום לתורה שהעלו מה שפורסם בפורום אוצר החכמה [שחסום בנטפרי]

נתפרסם בפורום אוצה"ח
שאלה ששלחתי השבוע (י"ח אלול תש"פ) למשגיח הראשי בou, האחראי על ההכשר של קוקה קולה:

צהרים טובים!
קיבלתי את מספר מע"כ מאיש כשרות ידוע, ע"מ לברר אצלו את דעת הou הרשמית בענין קוקה קולה ברחבי העולם.
אני יודע ובטוח כי רבים מטרידים את מנוחתו בשאלה זו, אך הבוקר לראשונה (אני מתעניין רבות בכשרות ולכן אני מתעסק סביב זה) שמעתי ממישהו שהרב ... אשר משמש משגיח שלכם בארץ ישראל, אמר לו שמותר לשתות קוקה קולה בכל העולם.
לראשונה מזה זמן רב ששמעתי טענה "חזקה" כזו, ולכן ראיתי צורך לברר זאת שוב באופן ברור ומוסמך.
ב"ה שהופניתי ישירות אל המומחה המוסמך בענין קוקה קולה!
למעני ולמען רבים, אשמח לתשובה!
ואם יש מכתבים/פרסומים רשמיים של ou בנושא, אשמח לקבל.
בברכת כתיבה וחתימה טובה!
יהונתן שטינברגר

להלן התשובה:
Because of the virus our office is closed and I currently do not have the equipment to respond in Loshon Hakodesh so I must respond in English.
Coca-Cola should be drunk only if it is under reliable Hechsher.
I must advise you that I have become aware of Coca-Cola products sold in Israel with semel Kashrus of what I thought were reliable Hechsherim. The product originated in Europe, however, and did not meet any Kosher standards. I am truly upset that Beni Anash have sunk to such levels.
Ksivah Vachasimah Tovah!
Rabbi Yerachmiel Morrison.​
תרגום:
בגלל הנגיף משרדנו סגור וכרגע אין לי את האפשרות להגיב בלשון הקודש ולכן אני חייב להגיב באנגלית.
ניתן לשתות קוקה קולה רק אם היא תחת הכשר אמין.
אני חייב לומר לך שהתוודעתי למוצרי קוקה קולה שנמכרים בישראל עם סמל כשרות של מה שחשבתי היו הכשרים אמינים. אולם, מקורו של המוצר באירופה, ולא עומד באף תקן כשרות.
אני ממש נסער מכך שאנ"ש שקעו ברמות כאלה.
כתיבה וחתימה טובה!
הרב ירחמיאל מוריסון.​
תקנתי תרגום המקורית בתגובה, שאינו כ"כ מדויק לדעתי. אבל תקנתי רק מה שמשמעותי. ע"כ.



לפי מה שהבנתי אני - בקוקה קולה של אוקרינה אין הכשר של הOU [אולי אני טועה, לא ראיתי את המוצר עצמו], ולפ"ז הOU עצמם [שהם לא כשרות 'מחמירה'] אומרים שאין לשתות. וצ"ע.
 
ב"ה
לענין הוראה למעשה, לי חשובה כעת תשובתו של הרב כותב המכתב שעליו חתום מרן הראש"ל שליט"א, מה היתה כוונת הרב הכותב במכתב, ואודה למי שיברר זאת, מפני שלעת עתה הזמן עושק.

בתודה מראש
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון