• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

צום יום הכיפורים

בקיצור א"א לשכנע אותך בכולם
ממש חבל שזה הדרך

מה הקשר לשכנע או לא?!!
אתה טענת שאין קשר לרב אשכנזי עם קו ההלכה הספרדי ובמציאות הוכח שיש ועוד איך עובדה שבאתר קו ההלכה הספרדי מאתמול (מצורף צילום לעיל) הרב אשכנזי מופיע שם כרב משיב בעינייני החמורים של יום הכיפורים.

וכמו שכתבתי לעיל את המוכח אין להכחיש.
 
הרב אשכנזי מתפלל לפעמים עם הרב ארוש, זה אומר שהוא ראש ישיבת חוט של חסד?!
אבל האמת היא שזה סתם ויכוח עקר וללא שום תוכן וצורך

לידיעתך הרב ירון אשכנזי ראש כולל חושן משפט בישיבה של הרב הרוש חוט של חסד אז יש סיבה למה הוא מתפלל איתו.
אבל בר מין דין כבר הוכח לעיל ללא כל ספק בס"ד שיש קשר אמיץ בין קו ההלכה הספרדי לרב ירון אשכנזי שליטא מה שכבודו שלל בכל תוקף, והאמת שאני במקומך לפחות הייתי מתנצל שהטעתי פה את החברים.
 
לידיעתך הרב ירון אשכנזי ראש כולל חושן משפט בישיבה של הרב הרוש חוט של חסד אז יש סיבה למה הוא מתפלל איתו.
אבל בר מין דין כבר הוכח לעיל ללא כל ספק בס"ד שיש קשר אמיץ בין קו ההלכה הספרדי לרב ירון אשכנזי שליטא מה שכבודו שלל בכל תוקף, והאמת שאני במקומך לפחות הייתי מתנצל שהטעתי פה את החברים.
כמדומה שכבודו צודק לגבי שזה אותו דבר:
https://www.hidabroot.org/article/219556

אבל לא צריך הר' @קורסיה הי"ו להתנצל שחשב אחרת ווגם אם היה אי מי שחשב שזה שני ארגונים שונים אין בכך כלום.
אגב הרב ירון אשכנזי כותב שם שמשיבים לפי הגר"ע יוסף זצ"ל
 
כמדומה שכבודו צודק לגבי שזה אותו דבר:
https://www.hidabroot.org/article/219556

אבל לא צריך הר' @קורסיה הי"ו להתנצל שחשב אחרת ווגם אם היה אי מי שחשב שזה שני ארגונים שונים אין בכך כלום.
אגב הרב ירון אשכנזי כותב שם שמשיבים לפי הגר"ע יוסף זצ"ל
כבוד הרב@קורסיה היה צריך לומר נראה לי או משהו דומה אבל לצערי הוא תקף אותי בידיעה ברורה שהוא כך יודע וביטל את דברי כאילו לא דברתי אמת בשעה שבאמת הוא בעצמו טעה ודווקא אני אמרתי אמת,ואם בעל נפש הוא הוא חייב להתנצל.
ולגבי הסיפא של דבריך על זה כבר הערתי לעיל שגם השואלים את קו ההלכה הספרדי צריכים להזהר שלא הכל שם פוסקים לפי מרן זיע"א והראיה מהרב אשכנזי עצמו בעלון הידברות שרבות פעמים לא פוסק כמרן זיע"א בהלכות מפורשות שמרן זיע"א דיבר עליהם ופלא הוא בעיניי וכמבואר לעיל.

גמר חתימה טובה
 
נערך לאחרונה:
כבוד הרב@קורסיה היה צריך לומר נראה לי או משהו דומה אבל לצערי הוא תקף אותי בידיעה ברורה שהוא כך יודע וביטל את דברי כאילו לא דברתי אמת בשעה שבאמת הוא בעצמו טעה ודווקא אני אמרתי אמת,ואם בעל נפש הוא הוא חייב להתנצל.
ולגבי הסיפא של דבריך על זה כבר הערתי לעיל שגם השואלים את קו ההלכה הספרדי צריכים להזהר שלא הכל שם פוסקים לפי מרן זיע"א והראיה מהרב אשכנזי עצמו בעלון הידברות שרבות פעמים לא פוסק כמרן זיע"א בהלכות מפורשות שמרן זיע"א דיבר עליהם ופלא הוא בעיניי וכמבואר לעיל.

גמר חתימה טובה
אל תקפיד. אני בטוח שלא הייתה כוונה לפגוע. מה שליקטו בעלון אולי הוא לשואלים אשכנזים.
 
אל תקפיד. אני בטוח שלא הייתה כוונה לפגוע. מה שליקטו בעלון אולי הוא לשואלים אשכנזים.
חס ושלום אפחד לא מקפיד
אבל האמת צריכה להיאמר כדי שאלה שיפנו לקו ההלכה הספרדי ידעו לפחות שאם רוצים תשובה כפסקי מרן זיע"א הם צריכים לבקש זאת כי יכול להיות שיפסקו להם גם כמו פסקי שאר הפוסקים שלא בהכרח כדעת מרן זיע"א כמו האור לציון הבא"ח הרב משאש וכו'
נב-
מה שכבודו כתב בסיפא במחילה זה לא שייך כי בעלון הידברות לא עונים שם על שאלות ששואלים אנשים אלא מציגים שאלה ועונים,ולכן עם כל הרצון הטוב היה צריך הרב אשכנזי שליטא לפחות לומר גם את דעתו של מרן זיע"א מה סובר בעניין זה, ובמיוחד שהם פרסמו באתר שלהם שהם פוסקים לי פסקי מרן זיע"א.
 
חס ושלום אפחד לא מקפיד
אבל האמת צריכה להיאמר כדי שאלה שיפנו לקו ההלכה הספרדי ידעו לפחות שאם רוצים תשובה כפסקי מרן זיע"א הם צריכים לבקש זאת כי יכול להיות שיפסקו להם גם כמו פסקי שאר הפוסקים שלא בהכרח כדעת מרן זיע"א כמו האור לציון הבא"ח הרב משאש וכו'
נב-
מה שכבודו כתב בסיפא במחילה זה לא שייך כי בעלון הידברות לא עונים שם על שאלות ששואלים אנשים אלא מציגים שאלה ועונים,ולכן עם כל הרצון הטוב היה צריך הרב אשכנזי שליטא לפחות לומר גם את דעתו של מרן זיע"א מה סובר בעניין זה, ובמיוחד שהם פרסמו באתר שלהם שהם פוסקים לי פסקי מרן זיע"א.
שוב הסתכלתי בתמונה שצירפת לעיל היכן ראית שפוסק שלא כמו מרן זצ"ל?
 
שוב הסתכלתי בתמונה שצירפת לעיל היכן ראית שפוסק שלא כמו מרן זצ"ל?
זה לא בתמונה ,התמונה מראה שהרב אשכנזי שליטא שייך גם לקו ההלכה הספרדי כמו שהכותרת מראה .
מה שהוא לא פוסק כמו מרן זיע"א זה מוכח מעלון הידברות ששם הוא מביא הלכות בקו ההלכה שלא תמיד כמו פסקי מרן זיע"א וכמבואר הכל לעיל עיין בתגובות .
 
זה לא בתמונה ,התמונה מראה שהרב אשכנזי שליטא שייך גם לקו ההלכה הספרדי כמו שהכותרת מראה .
מה שהוא לא פוסק כמו מרן זיע"א זה מוכח מעלון הידברות ששם הוא מביא הלכות בקו ההלכה שלא תמיד כמו פסקי מרן זיע"א וכמבואר הכל לעיל עיין בתגובות .
ראיתי מה כתבת לעיל אך לא הבאת דוגמאות, אתה יכול להביא דוגמאות?
 
אני פשוט בהלם!!!
מתוך עשרות רבנים בכל הארץ רק שלשה רבנים ספרדים פשוט לא נתפס בשכל.
איפה המופקדים על קשרי לקוחות??!

הצג קובץ מצורף 1331
מדוע נכנס כבודו להלם?
וכי לא ידעת אם לא שמעת כי אחינו האשכנזים מומחים גדולים להתחבר לצינורות הממון?
פוק חזי בישיבות של אחינו יוצאי דרום אמריקא מי הקים להם את הישיבות אם לא האשכנזים, וממילא אליהם זורמים הכספים מעשירי תבל הספרדים משם
 
מדוע נכנס כבודו להלם?
וכי לא ידעת אם לא שמעת כי אחינו האשכנזים מומחים גדולים להתחבר לצינורות הממון?
פוק חזי בישיבות של אחינו יוצאי דרום אמריקא מי הקים להם את הישיבות אם לא האשכנזים, וממילא אליהם זורמים הכספים מעשירי תבל הספרדים משם
דווקא התמונה דלהלן סותרת את דברי כבודו(ואולי אפילו מקרובי משפחה דמר)

Screenshot_20210917-001705~2.jpg
 
אכן יש ביננו קרבה רחוקה
ודוקא זה ראיה לצדקת דברי (שדרך אגב דיברתי בעיקר על הישיבות שרק לבאים משם, פוק חזי)
כידוע שהיה מי שרצה להביא ראיה ממרדכי שידע טורסית שצריך ללמוד שפות זרות
והשיבוהו שזו ראיה לסתור, כי אם כולם היו יודעים שפות לא היו מעיזים בגתן ותרש לדבר בלי לחשוש שמרדכי מבין את דבריהם.......
וכן כאן אחד בקושי היה ופירסמו הכתוב
 
אכן יש ביננו קרבה רחוקה
ודוקא זה ראיה לצדקת דברי (שדרך אגב דיברתי בעיקר על הישיבות שרק לבאים משם, פוק חזי)
כידוע שהיה מי שרצה להביא ראיה ממרדכי שידע טורסית שצריך ללמוד שפות זרות
והשיבוהו שזו ראיה לסתור, כי אם כולם היו יודעים שפות לא היו מעיזים בגתן ותרש לדבר בלי לחשוש שמרדכי מבין את דבריהם.......
וכן כאן אחד בקושי היה ופירסמו הכתוב

עכשיו ברצינות מכל תרומות הנכבדים בדרום אמריקה מוסדות הספרדים בארץ קבלו שני שליש אם לא יותר, וכשליש אחד אחינו האשכנזים.
בדוק
 
אי"ה אני יחפש בגניזה כמה עלונים ותיווכח כמה פעמים פסק הפך דעת מרן זיע"א
הנה נמצא פסק לא כמרן זיע"א:
שנת קבע כידוע היא על מיטה אפילו רגע אחד נרדם כבר נחשב קבע וכמו שהובא בילקוט יוסף וכאן הרב אשכנזי מצריך 54שניות שזה ודאי לא דעת מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא.
מצורף צילום:
Screenshot_20210919-041400~2.jpg
 
הנה נמצא פסק לא כמרן זיע"א:
שנת קבע כידוע היא על מיטה אפילו רגע אחד נרדם כבר נחשב קבע וכמו שהובא בילקוט יוסף וכאן הרב אשכנזי מצריך 54שניות שזה ודאי לא דעת מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא.
מצורף צילום:
הצג קובץ מצורף 1397
אבל הוא ציין ליביע אומר ושם דן בחילוק בין שנת קבע לעראי ששנת קבע זה הפסק וחזר על זה כמה פעמים שם ולא העיק שלדעתו כל שינה זה הפסק והדיון שם הוא על מיטתו. ואם בילקוט יוסף הביא אחרת(אינו לפני כעת) אין לתמוה עליו שכן לא פסק נגד מרן הכי הרבה אפשר לומר שטעה בזה(או שנעלם ממנו הא דכתב בילקוט יוסף) כי אתה רואה שמביא דעת מרן זצ"ל.
 
אבל הוא ציין ליביע אומר ושם דן בחילוק בין שנת קבע לעראי ששנת קבע זה הפסק וחזר על זה כמה פעמים שם ולא העיק שלדעתו כל שינה זה הפסק והדיון שם הוא על מיטתו. ואם בילקוט יוסף הביא אחרת(אינו לפני כעת) אין לתמוה עליו שכן לא פסק נגד מרן הכי הרבה אפשר לומר שטעה בזה(או שנעלם ממנו הא דכתב בילקוט יוסף) כי אתה רואה שמביא דעת מרן זצ"ל.
מה שהביא מהיביע אומר זה שנחשב שכיבה על ספה שנת קבע ,אבל כמה זמן זה לא מסקנת היביע אומר.
ובילקוט יוסף כתוב מפורשת אפילו זמן מועט ופליג בזה על האור לציון.
 
חזור
חלק עליון