• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

צום יום הכיפורים

פסק 2 מפורש לא כמרן זיע"א, שיעור רביעית לפי מרן זיע"א 81 גרם ויכול להיות שאפילו פחות ובוודאי לא 86 גרם.
מצורף צילום:
סעיף יהצג קובץ מצורף 1402
מסתבר שטעו ולא במתכוון גם רביעת הלוג הוא השיעורש שהכוסתוכל להכיל אך שיעור השתייה הוא כמלא לוגמיו 41 מ"ל
 
נערך לאחרונה:
מה שהביא מהיביע אומר זה שנחשב שכיבה על ספה שנת קבע ,אבל כמה זמן זה לא מסקנת היביע אומר.
ובילקוט יוסף כתוב מפורשת אפילו זמן מועט ופליג בזה על האור לציון.
לפי הילקוט יוסף כפי שאתה מביא בשמו במיטה אין חילוק בין עראי לקבע כי תמיד קבע וביביע אומר עשה חילוק בזה.
 
לפי הילקוט יוסף כפי שאתה מביא בשמו במיטה אין חילוק בין עראי לקבע כי תמיד קבע וביביע אומר עשה חילוק בזה.
הילקוט יוסף לא חולק על היביע אומר כמו שכבר הבאתי לעיל במקום אחר (מדור שאל את הרב שיעור השבועי סוכות תשפ"ב. ע"ש)דברי מרן הראשלצ שליטא שאמר עשרות פעמים אנחנו לא חולקים על מרן זיע"א.
 
נערך לאחרונה:
מה זה משנה כנראה שהוא הבין אחרת ועכ"פ אולי לא ראה הילקוט יוסף.
טעות כלומר חשב שכך דעתו.
כבוד הרב @נוריאל נכון שיש עניין לדון לכף זכות אבל כאן יש לנו נפקא מינה בדבר להוכיח שהרב אשכנזי שליטא לא תמיד פוסק כמרן זיע"א ולכן כתבנו לעיל שמי ששואלו או את רב אחר מקו ההלכה הספרדי ורוצה פסק כמו כללי ההוראה שהטווה לנו מרן זיע"א אז צריך להודיע לרב המשיב שם שיפסקו לו כדעת מרן זיע"א ולא יכול להיות מאוד שלא תמיד יקבל פסק לפי מרן זיע"א,ונסיונות הסנגור שלך כאן לא מוסיפים כבוד לאף אחד אלא אדרבה איך נעלם ממנו דברים מפורשים בדברי מרן זיע"א עד שפסק הפוך.
1)תעיין בשארית יוסף חלק א סימן מז הלכה ה' שאפילו ישן על מטתו "זמן מועט" נחשב לשינת קבע . ובהערות שם סעיף ה' הביא מפורש שהוא מיביע אומר חלק ח סימן ה' וכל שעלה למיטתו וישן הוי שינת קבע.
2) רביעית מפורש בחזון עובדיה שבת חלק ב עמוד נג שהוא כשמונים גרם.
 
עוד מקום שפסק נגד דעת מרן זיע"א:
הרב אשכנזי כותב שאסור לשרות את המרור שאוכלים בליל הסדר בכלל בחומץ אפילו לזמן מועט, ודעת מרן זיע"א בחזון עובדיה שאם נשאר בו טעם מרור אין שום בעיה כל זמן שלא שהה מעת לעת .
מצורף צילום:
Screenshot_20210919-131147~2.jpg
 
נערך לאחרונה:
אני לא בטוח שכל התשובות הללו השיב הרב אשכנזי רוב הסיכויים שזה מהתשובות שעונים הרבנים המשיבים בוואטסאפ ומלקטים את זה ושמים תמונתו כי זה בראשותו. וכיוון שאלה תשובות שנענות באופן מיידי ובלי שהרב הנשאל מוכן ויודע מה ישאלו ככל הנראה לא בכל פרט מדייקים דעת מרן אלא על הרוב ואכן צריך לתת על זה הדעת.
עכ"פ ייש"כ ששמת לב וכדאי לכתוב להם על כך.
 
86 סמ"ק כך היתה דעתו של מרן הרב עובדיה בעבר ע"פ הגר"ח נאה שמשקל דרהם הוא 3.2 גרם. אח"כ הרב חזר ע"פ ממצאים שמצאו שהוא לא יותר מ-3 גרם ואפילו פחות
חזון עובדיה שבת ב עמוד נג כתב שרביעית כשמונים גרם.

נב- רב שמפרסם שהוא פוסק כמרן זיע"א חייב לדעת את כל הפסקים של מרן ואם לא אז שלא יפרסם שהוא פוסק כמרן זיע"א,זה פשוט מטעה את הציבור.
 
חזור
חלק עליון