יוחנן ברקאי
New member
הב"י בס"ס לד כתב בשם המהרי"ל שמי שמניח תפילין דרש"י בתפלה ואחר התפלה מניח תפילין דר"ת 'אם ידאג שלא יהא כמעיד עדות שקר בעצמו יקרא בהם שמע והיה אם שמוע'. וכך פסק בש"ע שם שיקרא בהם ק"ש. השאלה היא כשמניח ר"ת אחרי סוף זמן ק"ש האם גם בזה צריך לקרוא ק"ש? שהרי בשעה זו אין שום מצוה בקריאת שמע. ועוד שהרמ"ע מפאנו שהביאו ביבי"א ח"א ס' ד אות ו וחזו"ע ארבע תעניות עמ' שסח כתב שאף אם התפלל בלא תפילין, אם מניח במשך היום לא הוי מעיד עדות שקר. ומשמע שלא צריך לקרוא ק"ש בשעה שמניח התפילין. או שמא יש חילוק בין הנחת תפילין של רש"י ור"ת. לבין לא הניח כלל?