בס"ד
שלום לכבוד הרב
בספר הלכה ברורה, הלכות תפלין, מביא הרב מספר שיטות בהידוק / קשירת תפלין של יד
שיטה שניה המובאת שם שזו דעת רבותינו המקובלים שיש להדק את היוד בכריכה נוספת לאחר הקשירה הראשונה, ע"ג המעברתא
ובשיטה שלישית אומר שיש שלא נהגו כן אלא מיד אחרי ההידוק הראשון העבירו את הרצועה מתחת למרפק, וכן נהג מרן עובדיה יוסף זצ"ל
האם יוצא מכאן שמי שנוהג בשיטה השניה לעיל (עם חיזוק היוד במעברתא) אינו עושה לכתחילה, בתפלין שהם דאורייתא, או שמא נאמר נהרא ונהרא פשטיה?
בברכה ותודה,
גד
שלום לכבוד הרב
בספר הלכה ברורה, הלכות תפלין, מביא הרב מספר שיטות בהידוק / קשירת תפלין של יד
שיטה שניה המובאת שם שזו דעת רבותינו המקובלים שיש להדק את היוד בכריכה נוספת לאחר הקשירה הראשונה, ע"ג המעברתא
ובשיטה שלישית אומר שיש שלא נהגו כן אלא מיד אחרי ההידוק הראשון העבירו את הרצועה מתחת למרפק, וכן נהג מרן עובדיה יוסף זצ"ל
האם יוצא מכאן שמי שנוהג בשיטה השניה לעיל (עם חיזוק היוד במעברתא) אינו עושה לכתחילה, בתפלין שהם דאורייתא, או שמא נאמר נהרא ונהרא פשטיה?
בברכה ותודה,
גד