• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קשירת תפלין של יד

בס"ד

שלום לכבוד הרב

בספר הלכה ברורה, הלכות תפלין, מביא הרב מספר שיטות בהידוק / קשירת תפלין של יד
שיטה שניה המובאת שם שזו דעת רבותינו המקובלים שיש להדק את היוד בכריכה נוספת לאחר הקשירה הראשונה, ע"ג המעברתא
ובשיטה שלישית אומר שיש שלא נהגו כן אלא מיד אחרי ההידוק הראשון העבירו את הרצועה מתחת למרפק, וכן נהג מרן עובדיה יוסף זצ"ל

האם יוצא מכאן שמי שנוהג בשיטה השניה לעיל (עם חיזוק היוד במעברתא) אינו עושה לכתחילה, בתפלין שהם דאורייתא, או שמא נאמר נהרא ונהרא פשטיה?

בברכה ותודה,
גד
 
שלום וברכה
המנהג בהדוק תפילין של יד, אם היוד אינו מחובר בגיד או ברצועת עור לבית, כך שהיוד צמודה מעצמה לבית, הנכון לכרוך היוד לבית שלא תזוז, כי יש לזה טעם ע"פ הסוד, אולם אם היוד הוא מהודק לבית עם גיד או רצועה, כך שאין צריך לחזקו כדי שיהיה מהודק לבית, יש להוריד הרצועה מיד ליד אחר שהדק התפילין על הקיבורת, ולכרוך שבע כריכות שלמות ביד וכמו שכתב בזה רבינו האריז"ל (דרוש ה דרושי התפילין). וכ"מ גם בילקוט יוסף (סימן כז ס"א עמוד קסח).
בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון