שלום וברכה
לדעת מרן הראש"ל שליט"א אין מועיל קנין לעשות את הבית כבית חתנים, וכן הדין במתנה על מנת להחזיר, וכל שאינו בבית החתן יברכו הגפן ואשר ברא אף אם יש עשרה וב' פנים חדשות.
וז"ל בשובע שמחות (עמוד שטז) : בית הורי החתן אינו נחשב כבית חתנים שהרי מיום החתונה בית הוריו הוא בית עראי שלו ובית הקבע שלו הוא במקום שדר אפילו אם דר רק בדירה שכורה, ואין לחתן בית משלו ולכן אם עורכים שם סעודה בשבעת ימי המשתה אין לברך שם שבע ברכות אף אם יש שם ב' פנים חדשות ועשרה אלא יברכו הגפן ואשר ברא בלבד, דמה שאנו מצריכים שיהיה בית חתן היינו משום דשם יש לו שמחה יתירה, אבל בית אבי החתן אפילו אם יקנה לו הבית לאותו ערב מכל מקום אזיל הטעם שבשבילו מברכים ז' ברכות, ולכן אין בית הורי החתן כדין בית החתן. עכ"ל
וזכורני מידי דברי בזה עם ידיד נפשי הרה"ג שמעון ללוש שליט"א, אמר שיש לזכור דבר חשוב שאותו שפע שאנו מצפים להשפיע לחתן ולכלה ע"י שבע ברכות, אותו שפע יושפע ע"י הזהירות שלא להכנס בחשש של ספק ברכה לבטלה לדעת מרן השו"ע (באבן העזר סימן ס"ב ס"י). ודברי פי חכם חן.
בברכה רבה תזכו לשובע שמחות