• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שמועה רעה שמעתי ותרגז בטני

אין לך כל נפק"מ בזה.
הם לא מפיציםיותר וזהו.
יותר מכך זה לשון הרע.
בהצלחה, ותמשיך להגדיל תורה ולזכות את הרבים, וכל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו.
חזק ואמץ!
יש לי נפק''מ האם לבטל הוראת קבע של למעלה משנתיים וחצי...
ואם כן למה? הם אומרים שזה מחוסר תקציב אז כן נפק''מ האם להעביר את זה לרב יצחק לוי.
 
יש לי נפק''מ האם לבטל הוראת קבע של למעלה משנתיים וחצי...
ואם כן למה? הם אומרים שזה מחוסר תקציב אז כן נפק''מ האם להעביר את זה לרב יצחק לוי.
ואם הוא ישיב לך? הרי זה דבריו מול דבריהם. ויהיה בגדר לשון הרע ועוד שיפגע בהם כלכלית.
 
צריך לשאול רב לגופו של עניין.

עכ"פ, ברר מולם לפרטים. האם מסיבה כלכלית הופסק סופית, והתרומות זה להתמודד מול חובות.(וא"כ למה לא התריאו לפני כן בעלון ופרסומים שהעלון עתיד ליפסק בגלל חובות ובודאי שהיו עוזרים להם ולמה בחרו לפתא פתאום להפסיק?)
או האם יש להם יעד בר השגה כלשהו ואז יחזירו העלון. ואם כן מה היעד והיכן הם עומדים ומה הצפי.
אם יענו לך תשובה עמומה ויתחמקו וכל רצונך לתרום בשביל שהעלון יודפס תהיה לך בחירה ברורה יותר.

האם להמשיך לתרום להם לעזור להם כדי הכרת הטוב על שנים עברו ו/או גם לעלון החדש שזה עיקר רצונך.

או לחלופין ולמרות הערכה על פועליהם בעבר אתה מנתב את כספך לעלון החדש כי זו מטרתך ורצונך.
 
כבר דובר שהענין פשוט וברור מעל לכל ספק שאין שום בעיה תקציבית. ויש לזה הוכחות ברורות וחותכות.
ועוף השמים יוליך את הקול שעומד לצאת מכתב מהראשון לציון נר"ו בענין הזה.
אז נמתין למכתב בעזר האל..
אז חבל על כל יום שההוראת קבע שלי אצלם...
תכתוב לי למייל מה הסיבה ואני בל''נ יעבירו משם לרב יצחק לוי
באמת חבל זה סכום!!!
 
אנא זעירא כבר כתבתי והודעתי באופן ברור, ואני עומד בהחלטיות אחרי דברי, לא תורמים כלום ליד עזרא ושולמית, בכל שלל הצורות והשמות שהם נוהגים להופיע, הבית החם והבית הקר, בית התמחוי הנפה והכברה, היכלא דרבי מאיר, ומשכנא דרשב"י, כולל מה ששמעתי היום ברדיו שמתרימים עבורם עבור איזה בנין, מוטב שהכסף ילך להפצת התורה נטו ולא למי שמתחמק מלהפיץ את התורה!
 
ברצוני לשאול, האם בלפרסם את הסיבה שהפסיקו להפיץ את תורתו של מרן פוסק הדור הראשון לציון שליט״א שבהפסקת הפרסום יש פגיעה ישירה במרן זי״ע ולהבל״ח מרן שליט״א, ברוב יהדות ספרד בפרט וביהדות החרדית בכלל בעולם התורה ההלכה והקירוב. האם בכזה מצב יש לשון הרע?
מה שאני מסכים, זה שבהפצת העלון החדש כמה שיותר נועיל יותר מכל דרך אחרת, אך שאלתי הוא, האם ע״פ ההלכה יש מקום לשתוק על כזה דבר, עלון שנקרא ע״ש מרן, מפיץ בציבור שלנו כ״כ הרבה זמן ופתאום מפסיק, האם יש לך זלזול גדול מזה?
 
ברצוני לשאול, האם בלפרסם את הסיבה שהפסיקו להפיץ את תורתו של מרן פוסק הדור הראשון לציון שליט״א שבהפסקת הפרסום יש פגיעה ישירה במרן זי״ע ולהבל״ח מרן שליט״א, ברוב יהדות ספרד בפרט וביהדות החרדית בכלל בעולם התורה ההלכה והקירוב. האם בכזה מצב יש לשון הרע?
מה שאני מסכים, זה שבהפצת העלון החדש כמה שיותר נועיל יותר מכל דרך אחרת, אך שאלתי הוא, האם ע״פ ההלכה יש מקום לשתוק על כזה דבר, עלון שנקרא ע״ש מרן, מפיץ בציבור שלנו כ״כ הרבה זמן ופתאום מפסיק, האם יש לך זלזול גדול מזה?
ידע כבודו כי גם אני בוערת סקרנותי כאש להבת לדעת מדוע הפסיקו הללו את מלאכת הקודש, וגם על ידי טליפון קטן לאחד הידידים היושבים ראשונה במלכות אדע בדיוק כל הענין, אך בהיות שאין שום נפקא מינא בסיבה אנכי מתגבר וכובש את סקרנותי, כיון שאין לאנשי ארגון זה שום השפעה על אף אחד ומהרגע שהם חדלו מלהדפיס הם נעשו לא רלוונטים לחלוטין
והחשוב ביותר להכיר בטיב החכמים אשר רבים מהמון העם טועים בהם והמה כלים ריקים ונבובים אין בהם לא תורה ולא תבונה, כדי שלפחות ידע כל איניש בנפשיה להזהר מהם ומהמונם, גם אם אחרים בעלי דעת קצרה יחשבו שזה לשון בישא
 
תרשו לי להביע התפעלות מתלמידי מרן הראש"ל שליט"א.
הנה קרתה פה פרשייה, שאם הייתה קוראת בחצרות אחרות, ההשמצות היו משתלחות לכל עבר, והיו על זה הרבה דיבורים וויכוחים, זה מצדד בכה וזה מצדד בכה. ולמרות זאת, גם מי שיודע את הדברים שעומדים מאחורי הקלעים, חוסמים את פיהם, ולא מוציאים הכל לבחוץ, והכל כדי לא לעורר מחלוקת, ולא לעבור חלילה על לשון הרע שאין בו שום תועלת.
חזקו ואמצו!!
 
כשמדברים על אפיקורס, הכוונה בזמן שהוא מבייש ברבים ובהתחכמות גדולי עולם? או כשהוא לעצמו כופר בתורה?
כל ההיתר הוא לדבר על אפיקורס כיוון שיצא מכלל עמיתך, בכלל זה כל מי שיצא מעמיתך ג״כ, ואם אני לא טועה זה גם אחד שמדבר סרה בגדולי תורה, וידוע ״רב״ שנחשב מחזירי תשובה שדיבר סרה בהרבה רבנים גדולים ואמרו שאין עליו איסור לשה״ר, אין צורך לכתוב את שמו כאן אף שידוע על מי אני מדבר.
 
חזור
חלק עליון