• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תכניות 'שאלות ותשובות' בערוצי הקודש - קריאת מרן הראשון לציון שליט"א

כאלו אותו רב המציא את החזון עובדיה הזה
הוא לא המציא את החזון עובדיה, הוא המציא את שיש סתירה בחזון עובדיה.
אדם צריך להכיר את מקומו, ומי שלא כזה וגדול הדור מעמידו במקום, אין כאן שום חשד וזלזול. וגם הת"ח כאן מעידים שפגשו בכמה טעויות, ואין בכך חשד או זלזול. ומי אתה שתטיף מוסר לגדול הדור?
 
איני מעונין להמשיך ולדון אתכם בענין זה.
רק זכרו את המדרש ויקרא רבה פרשת אמור פרשה כז
והאלהים יבקש את נרדף אפי' צדיק רודף רשע והאלהים יבקש את נרדף מכל מקום.

בינתיים ברוך ה' מתקיים בו אתם אומרים פן ירבה ורוח הקדש אומר כן ירבה.

בית ההוראה שבראשותו עמוס בשואלים, החידונים שלו מלאים בת"ח שלאחר מכן ממשיכים ללמוד אצלו ולהיות מוצי"ם בבית ההוראה, השיעורים שלו בכל הארץ ממלאים את בתי המדרש, הספרים שלו נמכרים ונלמדים בשקיקה, וכן עוד ועוד מהפעילויות שהוא עושה - ה' מצליח דרכו.

בענוה גדולה הוא שומר את פיו והולך בדרכו של החפץ חיים למרות הקושי הגדול שיש בזה. גם כשיש לו לחלוק אומר את זה בצורה העדינה ביותר שאפשר, לא מזכיר אף ברמז את מי שחולק עליו אלא אומר את דעתו, והרוצה לקבל יקבל.

יתכן ואסור לי לכתוב דברים אלו כאן משום אבק לשון הרע שאסור לשבח מישהו בפני שונאיו, ולכן בקשתי שטוחה לא לכתוב דברים נגדו, תקחו את הדברים בתור נקודה למחשבה, והאמת והשלום אהבו.

נ.ב.
גילוי נאות.
מבחינה הלכתית יש הרבה דברים שאני אישית לא מסכים עמו לפי מה שלמדתי ויצא לי בסוגיא, איני 'חסיד' שלו, באותה מדה שיש דברים שאיני מסכים עם רבנים אחרים בכל מקרה לגופו ולפי מה שחנני ה' בכל ענין וענין. אבל אין קשר בין הדברים.
 
נערך לאחרונה:
אתה מסלף את האמת ומיתמם בצורה מעוררת השתאות!
מוזר מאוד שהפכת אותו ל"נרדף".
אף אחד כאן לא זלזל בו, דנו על דבריו לגופו של עניין, וכן אמרו שהבינו את דברי מרן שליט"א שיש חשש של מכשול בתוכניות הרדיו.
ומרן ימשיך להנהיג את הדור ולהוכיח את מי שהוא רואה לנכון, וקטן כמוני וכמוך לא נוכיח את גדול הדור שכביכול לא היה לו להוכיח, ובוודאי שלא בצורה שמורידה מכבודו.
אנא ממך, תעמוד בדיבורך:
איני מעונין להמשיך ולדון אתכם בענין זה.
 
גם הרפורמים להבדיל אא''ה מתרבים, האם זה אומר שאין צריך לקעקע שיטתם עד היסוד. אלקים יבקש את נרדף נאמר על רדיפה אישית ולא על דברים הנאמרים להעמיד האמת על תילה. ובמו אזני שמעתי את מרן הראש''ל מצטער צער רב על אותו תלמיד חכם שמאבד את מעלותיו הטובות ואת הפוטנציאל שלו בעבוד דרך טעותית שכזו.

היפוך הדברים, מה שמצליח בקרב הבעלי בתים והאברכים הוא מחמת שלא יוצא עליו חוצץ בכל הכוח. שהרי אם היה רק מפרסם מכתב בחוצות ישראל שלא ללכת לשיעורים שלו, ולא להשתתף במבחנים וכדו', מייד היה נופל מטה מטה. אבל כפי ששח הרב בעצמו, אין הוא רוצה להרוס אלא לתקן ולהטותו לדרך הישר.

דברים חמורים כמו שדיברת יכול לומר רק מי שלא מכיר את הרב כלל רק מאיזה הסרטה ושיעור פה ושם. וחבל.

לא מזכיר אף ברמז את מי שחולק עליו
שהרי אם יאמר שחולק על ילקוט יוסף בזה, מי ישמע לו.
 
לכבוד הרב כהן הי"ו
שמעתי את התכנית "המבויימת" (ללא כל ספק) של אותו רב ברדיו.
ויפה שהוא ניסה לגמד את הההלכה של אבלות לקטן, וניסה לסייג שלא אמר זאת אלא בגלל שיש לו עוד אחים וכו' וכו'.
אבל חשוב להדגיש שהרב הנ"ל פשוט טעה בהוראתו ברדיו, כי הוא ענה שאסור לו [לקטן] לשמוע מוזיקה, וזה אינו נכון כלל, כי לקטן מותר, ולאחיו אסור. וגם קשה למה לא שאל את המאזין אם יש לו אחים אחרי גיל בר מצוה, אולי הוא בן יחיד, ואולי הוא בן ראשון במשפחה שעושה בר מצוה, ואולי ואולי, אלא"כ הרב כהן יאמר לנו שיש לאותו רב גם רוח הקודש...
ואני חוזר ואומר כל מה שהרב יצחק יוסף אמר נכון וברור, וגם אם עדיין אתרי הרדיו ממשיכים להחטיא את הרבים בתכוניות אלו. אנו תלמידי מרן שליט"א מחוייבים שלא לשמוע תכניות אלו.
והאמת והשלום אהבו.
 
ואגב
אני מוחה כאן על התכנית האחרונה שהיתה בקול חי עם הרב הנ"ל, שהשואלים החצופים ניסו כביכול לחזק את דרכו של הרב הנ"ל, בעוד שהם רומזים על דברי הראש"ל שליט"א מאור עיננו.
אוי כמה חנופה היתה שם. ויש גם למסור לרב הנ"ל שבשביל לביים שאלות של מאזינים צריך לעשות כן בצורה יותר מעודנת שיראה אמיתי.
אוי לו לדור שכך עלתה לו.
אבל איך אמר שם אחד החפוצים "האמת היא נר לרגלינו והיא זו שתנצח". אכן כן - מרן שליט"א הוא פוסק הדור וימשיך להנהיגנו ביד רמה ובגאון. ורק הוא.. ולא כל מיני רבנים זוטרים שלא הולכים בדרך ההוראהה המסורה לנו מדורי דורות.
 
לא ניחא לי להשתתף בכל הפולמוס הזה רק רוצה להניח כאן תשובה מבעל האגרות משה ויודעי דבר אומרים שתשובה זו נשלחה למרן הגרע''י זצ''ל
שו"ת אגרות משה יורה דעה חלק ג סימן פח
בדבר שיש לך איזה חשש לקבוע מקומך בבני ברק מצד שבתוך דברי תורה איכא פעמים שאתה אומר שלא כדברי החזון איש זצ"ל, לא מובן שום חשש בזה ואדרבה זהו כבודו אשר מזכירים שיטתו בד"ת ומעיינים בדבריו אף שהמסקנא דחכם המעיין הוא שלא כדבריו, ולא עלה כלל על דעת החזון איש זצ"ל שלא ימצאו ת"ח שיפלגו עליו ולא שייך שיקפיד ע"ז דאדרבה האמת והשלום אהבו כדאיתא ביבמות י"ד ע"ב על פלוגתא דב"ש וב"ה, וענין שפתותיו דובבות הוא אף כשמזכירין דברי החכם וחולקין עליו, אבל ודאי צריך להזכיר בדרך ארץ, ור' יהושע (חגיגה כ"ח ע"ב) שהושחרו שיניו מפני תעניותיו לא היה משום שהקשה על דברי ב"ש אלא מפני שאמר בבטול בושני מדבריכם ב"ש אבל בלשון דרך ארץ ודאי שליכא שום קפידא לא על מה שמקשין על דברי החכם ואף לא על מי שחולקין עליו, ואדרבה מפורש בב"ב סוף דף ק"ל שאמר רבא לתלמידיו ר"פ ור"ה בדר"י דאם יהיו להם קושיות על פסקא שלו אסור להו לדון כדבריו דאין לדיין אלא מה שעיניו רואות וה"ה באיסורים, ורק אמר שלא יקרעו פסקא שלו לבטל דבריו דאי הואי בחיים דלמא אמינא לכו טעמא ופי' רשב"ם ושמא גם אתם תמצאו תירוץ לקושיתכם, אבל כל זמן שלא מוצאין תירוץ אסור להם להורות כרבא אף שהיה רבם, וא"כ כ"ש וכ"ש שאין לחוש מלהקשות ומלחלוק על גדולי דורותינו אף הגדולים ביותר אבל באופן דרך ארץ, שלכן ליכא שום חשש ושום קפידא להשאר בבני ברק ולומר שיעורים ואדרבה יהיה מליץ יושר בעדך על שאתה מעיין בספריו. והנני מוקירך, משה פיינשטיין
 
לא ניחא לי להשתתף בכל הפולמוס הזה רק רוצה להניח כאן תשובה מבעל האגרות משה ויודעי דבר אומרים שתשובה זו נשלחה למרן הגרע''י זצ''ל
שמא יבאר ה @חכם באשי רצונו. שהרי לא מיירי בנידונינו על עצם מחלוקתם של ת"ח אלא על עניין אופן עניית התשובה בהלכה, שיהא בצורה הראויה, בשיקול הדעת הנצרך ובדרך גדולי הפוסקים. ולא מענה תחת לחץ. ומתוך חיבור בודד שאין דרכנו ללכת על פיו בלא פקפוק כאחינו, ושברצונו של המחבר מרנא ר' ישראל מאיר הכהן, אינו עולה בקנה אחד עם דעת מרן השו"ע כלל וכלל.
 
הדיון מורכב כאן מב' חלקים בניכוי כל רעשי הרקע שלצערנו רבים הם
א. נושא עניית תשובות ברדיו
ב. האם אפשר לחלוק על מרן (וע''ז הבאתי את דברי האגרות משה)

בכל אופן חשוב שהציבור הספרדי לא ייאמץ 'נורמות' אשכנזיות בל הנוגע לאופן התנהלותה של מחלוקת ודי בזה.
 
ב. האם אפשר לחלוק על מרן (וע''ז הבאתי את דברי האגרות משה)
הבעיה היא שמרוב שצריך לדחות מחלוקות שמונעות ע"י מניעים לא טהורים. נראה כאילו אסור להקשות ולחלוק כדרכה של תורה. ולא היא. דין אחד יש לחולקים כדרכה של תורה, ודין אחר יש למרעישים ומצלצלים להתריס ולהתגדל. שהגם שבכל אופן אנו משתדלים ליישב דברי רבותינו. ההתייחסות לשני המקרים שונה מן הקצה אל הקצה. ומי שבאמת מבקש אמת הוא, יראה זאת נכוחה, שכל הפטפוטים הם על הדברים היותר רועשים, ואילו המחלוקות האמיתיות נזנחות מחמת מה שהרבנים החולקים אינם מחפשים לעורר מדנים ולהתגדל בזה, ולכן לא מרעישים הארץ בצורה פרובוקטיבית בשביל כך.
 
ומתוך חיבור בודד שאין דרכנו ללכת על פיו בלא פקפוק כאחינו, ושברצונו של המחבר מרנא ר' ישראל מאיר הכהן, אינו עולה בקנה אחד עם דעת מרן השו"ע כלל וכלל.

הדברים אינם מדויקים.

אם תתבונן היטב - ברוב המקרים המ"ב, הבא"ח והכה"ח פוסקים אותו הדבר [ופעמים אף האור לציון והרב מרדכי אליהו והרב משאש ועוד], ומרן הגרע"י זצ"ל פוסק אחרת. אתם רואים את זה כאלו כך היא דעת מרן המוחלטת והמ"ב הוא לא לספרדים. להזכירכם הפוסקים הנ"ל הם ספרדים ויודעים קבלת הוראות מרן אלא שיש להם גישה אחרת בפסק וכללים אחרים, וא"כ יש כאן מחלוקת בדעת מרן או מחלוקת איך הספרדים צריכים לפסוק.

לדוגמא בעלמא. אחד מרבני הרדיו אומר תדיר [ואינה פליטת פה חד פעמית] שענין סחיטת לימון בשבת זה 'מחלוקת מרן והרמ"א'!! [שמישהו יחפש את הרמ"א בענין זה.., או שיעביר את זה לראש"ל שליט"א, אם האמת של רבני הרדיו חשובה לו].
האמת היא לא כך אלא כפי שאומר הרב נשוא הענין שלדעת המ"ב והבא"ח 'בדעת השו"ע' אסור לסחוט לימונים 'בזמננו' [כמפורש בדבריהם, וא"צ להעתיקם - עי"ש], ולדעת מרן הגרע"י זצ"ל והאור לציון 'בדעת מרן' מותר לסחוט לימונים 'גם בזמננו' [ולא משנה כל האריכות בענין מי צודק - זוהי העמדת הדברים המדויקת]. הרב הטועה הנ"ל לא מחשיב כלל את דעת הבא"ח לאחר שמרן זצ"ל חלק עליו, ובעינו היא לא דעה כלל, ורק מה שהרב עובדיה פירש בדעת מרן היא הדעה, ולכן אומר שדעת מרן שמותר [ובמקום לומר שהמ"ב אוסר - אומר שכך דעת הרמ"א]. אולם מותר שיהיו ב' דעות, אי אפשר למחוק את הדעה השניה, וצריך להציג את הדברים כהויתם. אבל המ"ב כאן לא חלק על מרן אלא פירש דעתו.
ויש עוד הרבה דוגמאות כאלו.
אמנם יש מקרים שהמ"ב מפרש אחרת מדעת מרן עצמו, ואת זה החכם הנ"ל יודע ומזכיר את הדברים, אבל ברוב הפעמים זוהי מחלוקת הרב עובדיה והמ"ב [וכפי שכתבתי גם שאר פוסקי ספרד] 'בדעת מרן', או בדעת ההנהגה לספרדים [אף שהיא נגד מרן - דעתם לפסוק כן מחמת כל מיני טעמים], דוק ותשכח.

ויש מקומות שהמחלוקת בינו לבין הרב יצחק שליט"א היא להיפך, וכמו למשל בסוף זמן ק"ש שלדעת מרן וכפי שפסקו החיד"א והבא"ח וכך מנהג הספרדים עושים כדעת המג"א, אולם מרן הגרע"י זצ"ל מחמת סידור הרס"ג ועוד כתב להקל שלא כדעת מרן ומנהג הספרדים הנ"ל, והרב הנ"ל כתב להשיב על הדברים תשובה הלכתית [שלא בשליפה] למה קשה לסמוך על דעת הרס"ג משום שיש ראשונים מפורשים כדעת המג"א, וכמדומני שהועלתה כאן [אם תרצה אעלה שוב], אפשר להתוכח איתו אבל זהו ויכוח הלכתי טהור, שהוא פוסק כהבנת המ"ב בדעת מרן, והרב עובדיה ובנו פוסקים שלא כדעת מרן מחמת חשבונות אחרים.

וכמו כן בענין תפלת ערבית לפני השקיעה שהרב הנ"ל פוסק 'כדעת מרן השו"ע' שיעשה 'לעולם' כחד מינייהו, וכפי שהאריך המ"ב שם, אולם הרב יצחק יוסף ס"ל 'שלא כדעת מרן בשו"ע' אלא כדעת המנהג שנהגו 'נגד מרן' ושמרן הזכיר את המנהג בב"י ואעפ"כ לא פסק כמו המנהג בשו"ע, וגם על זה הרב הנ"ל ענה לו תשובה הלכתית בסוף אחד מספריו [שהרבה אמרו שהשתכנעו מתשובתו יותר מדברי הרב יצחק].

אז לא תמיד המ"ב הוא נגד מרן אלא לפעמים להיפך.

מחלוקות תמיד היו בעם ישראל ותמיד יהיו עד שיבא גואל צדק, וחבל שמנסים להחליט שרק צד אחד צודק, ולא רואים את הצד השני, ומגיעים לביזוי [ועוד טוענים שזה מצוה וכו'. יש לנו עוד הרבה מצוות לקיים לפני המצוה הזו].

בתקוה להבנה ולהורדת המתח הקיים.
 
אז לא תמיד המ"ב הוא נגד מרן אלא לפעמים להיפך.
ושברצונו של המחבר מרנא ר' ישראל מאיר הכהן, אינו עולה בקנה אחד עם דעת מרן השו"ע כלל וכלל.
'אינו עולה בקנה אחד' אין פירושו שחולק הוא תמד ע מרן. אלא ר"ל שלא בא לפסוק בחיבורו כדברי מרן אלא כדברי הרמ"א, ועל כן במקומות רבים יפסוק דבר בסתם בלי להזכיר שאין כן דעת מרן, ומי שאינו מתבונן לא יידע שפסק כן מחמת שהוא דין המתגלגל בעקיפין או במישרין ממחלוקת מרן ורמ"א. שלא רצה הה"מ אלא לפסוק לבני עדתו. מה גם שעל כל פנים אין אנו מתייחסים לחיבור זה אלא בכלל כל הפוסקים ולא כפוסק יחיד שעל פיו יישק כל דבר. וזה ברור.

מחלוקות תמיד היו בעם ישראל ותמיד יהיו עד שיבא גואל צדק, וחבל שמנסים להחליט שרק צד אחד צודק, ולא רואים את הצד השני, ומגיעים לביזוי [ועוד טוענים שזה מצוה וכו'. יש לנו עוד הרבה מצוות לקיים לפני המצוה הזו]

מדהים כמה צדק שמואל שאמר שהפוסל במומו פוסל. והרי לא ראינו כמעט דבר שחזרו בו אלו הרבנים העושים לנפשם להתגדל ולחלוק שלא לשם שמים. ואילו מאידך החולקים לשם שמיים בחפשם אחרי האמת מצינו רבות שחוזרים ומסכימים לדברי החולקים עליהם. עד שלעיתים אף יוצא מפי כמה מבולבלים דברי זלזול על כך שחוזרים בהם ל"ע.

וכפי שכתבתי, מחפש האמת יראה שישנם רבים חולקים לש"ש, ואין אחד המתייחס אליהם כדעה נזנחת וכדו', אלא מביאים דבריהם ומסבירים את דברי רבינו. שהוא דבר טוב ונכון. וכנראה שאינכם מאזינים לכל השיעור במלואו אלא רק ל'כותרות' שמביאים בפניכם. כך אי אפשר להבין דברים לאשורם.
 
ואילו מאידך החולקים לשם שמיים בחפשם אחרי האמת מצינו רבות שחוזרים ומסכימים לדברי החולקים עליהם.
לא ראיתי שבמחלוקות של הראש"ל שליט"א עם הרב משה לוי למשל או עם הרב המדובר או עם הרב סופר או הרב הלל או שאר הרבנים באיזהו מקומן שחזר בו מחמת מה שהשיגו עליו [ואפילו בענין ברכת הגלידה בסעודה שהביא את השגת חכם שלום כהן עליו שהדבר פשוט בסברא שצריך לברך, וכך למעשה מבינים כל ת"ח שבדור וכפי שכתבו רבים, והדברים פשוטים מאד בסברא - כתב לחדש שיש 'תקנה' שאין לברך על משקים בסעודה, דבר שלא נמצא [מלבד באיזה מפוסקי זמננו שאין חובה וצורך לחוש להם במקום שאין הסברא נותנת כן וגם בדברי הקדמונים רואים לא כך]].
לפעמים מצאנו חזרה מחמת שהרב עצמו עיין בסוגיא ולמד אחרת, אולם במחלוקות עם אחרים לאחר שהתפרסמו עלי ספר - אדרבה יחכימני היכן מצינו הודאה לדברי החולק.

בעבר העליתי כאן כמה נושאים שדנו בהם כמה ת"ח והוכיחו בראיות רבות שאין הפסק של מרן הגרע"י זצ"ל נכון, למשל אמירת ועל זקניהם, או צדקתך כשיש חתן בבית הכנסת, או כרעותיה עם או בלי דגש ועוד, ולא ראיתי שתלמידיו של מרן הגרע"י זצ"ל חזרו בהם.

אם אכן נראה חזרות במקומות אלו ובעוד מקומות הדומים להם - האמת אתכם.
 
שהרבנים עצמם חזרו בהם פעמים רבות.
היכן? דוגמאות.

בקשתי מאותם התלמידים שהאמת חשובה להם עד כדי ששומעים את הרב הנ"ל ומחפשים מה להשמיע לראש"ל שליט"א, שיקחו את המאמרים שציינתי [ויש עוד רבים כמותם] ויראו אותם לראש"ל שליט"א ויאמרו לו שיעיין בזה, ואם אכן הכותבים צודקים שיחזור בו. ואם לא - שיכתוב תשובה לדבריהם.
וגם 'אנו התלמידים' [כלשונך] - אם אנו רואים שאין הרב צודק - מותר ומצוה לחלוק, וכפי שהעלה 'חיים ב' את דברי האגרות משה, וכפי שהעליתי בעבר את דברי המשנה הלכות שכתב דברים חריפים על מי שלא אומר כן - עי"ש.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ציטוט מדברי כהן: לדוגמא בעלמא. אחד מרבני הרדיו אומר תדיר [ואינה פליטת פה חד פעמית] שענין סחיטת לימון בשבת זה 'מחלוקת מרן והרמ"א'!! [שמישהו יחפש את הרמ"א בענין זה.., או שיעביר את זה לראש"ל שליט"א, אם האמת של רבני הרדיו חשובה לו]. עד כאן דברי כהן.
וכאן אני פונה לרבני האתר מורשת מרן, שלא לתת במה כלל לאותו חצוץ ומחוצף בשם כהן יקרא, שבא להטיף מוסר לגדול הדור ומנהיגו, באומרו לו "אם האמת חשובה לו". תתבייש לך.
איזהו אפיקורס זהו המבזה תלמידי חכמים.
מזעזע!!!!!!
 
תודה @ישראל, כנראה שיש אנשים שלא יודעים לנהל דיון ענייני. אנחנו בכל אופן ניסינו.
היכן? דוגמאות.
כאן זה מקום של אנשים שמכירים את תורת מרן הגר"ע ומרן הגרי"צ. לא של בורים.

ומי שיכתוב בסגנון שאינו הולם לא יהא מקומו בינינו.
 
נערך לאחרונה:
כהן, כדאי לך לשים קץ להודעותיך מעין אלו.
הכתיבה הכביכול תמימה שלך מלאה ארס נגד ה' ונגד משיחו, הצילני נא מיד אחי.
תלמד מפרשת השבוע, למה קרח נענש? הוא היה בעל רוח הקודש, היו אתו 250 ראשי סנהדראות, גדולי עולם, הם אמרו לעם הרבה סברות וטעמים שההלכות שהורה להם משה אינם אמת, כמובא במדרשים, מה הבעיה בכך? הרי מחלוקות היו ויהיו, ועוד שבצד שלהם היו רבנים רבים גדולים ועצומים, לפחות כמו השמות שמנית לעיל... זו מחלוקת רבנים לגיטימית ולכאורה יכולים לתפוס בצד שהם מבינים? אלא הבעיה שלהם היתה שהם יצאו נגד מנהיג הדור, הם שמו להם למטרה לפרסם בכל העם שההלכות שלימדם משה אינם אמת, הם השוו את גדול הדור לכולם "כי כל העדה כולם קדושים", ולכן הם ירדו חיים שאולה ועד היום הם צועקים מבטן האדמה "משה אמת ותורתו אמת והם בדאים".
מאז ועד היום בכל דור הקב"ה שותל גדול אשר ילך לפני המחנה, יפתח בדורו כשמואל בדורו, ואנחנו מצווים לשמוע בקולו, ולכל הפחות לא לצאת במטרה לסתור מעמדו ודבריו, אשר אחריתה מי ישורנה.
ועתה אשאלך, למה לחכות לרדת לבטן האדמה ולצעוק משם??? לטובתך, קבל האמת ממי שאמרו, טרם יהיה מאוחר.
תמוה למה מאפשרים לך לפרסם כאן את דבריך, אבל הקוראים צריכים לדעת "אל תען כסיל כאיוולתו". ולכה"פ ידי חובת מחאה יצאנו.
כהן, לא הייתי מאריך בכל זה אם לא היה אכפת לי ממך באמת.
 
או שיעביר את זה לראש"ל שליט"א, אם האמת של רבני הרדיו חשובה לו]
אני רואה שגם אתה וגם חבירך המסכימים לך לא יודעים אפילו הבנת הנקרא. אז אפרש לכם כמו שמפרשים לילד בגן או שיעביר - אותו תלמיד - את זה לראש"ל שליט"א [שכבר כתבתי שהוא עצמו לא שומע את הרבנים] את האמת של רבני הרדיו חשובה לו - לאותו תלמיד - הדואג להעביר לרב יצחק שליט"א. לא דיברתי ולא כיונתי כלל לרב יצחק שכתבתי במפורש שהוא לא שומע אלא משמיעים לו.

שים לב כמה פעמים אתה משתמש בשרש 'חצף' - ללא סיבה, סתם התלהמות יתר.

איני מוחל לך על מה שכתבת וחשבת עלי שלא כדין עד שתתנצל ותקבל על עצמך להירגע.

חברי הפורום היקרים, אני דן אתכם בדברים אמיתיים לגופם של דברים בצורה מכובדת, אין לכם מה לענות, אז אתם מתחילים להתקיף ולתת מוסר, אני יודע שאני כותב דברים כואבים אבל זה מה שאתם דורשים.
כאן זה מקום של אנשים שמכירים את תורת מרן הגר"ע ומרן הגרי"צ. לא של בורים.
אני מוכן לעשות אתך מבחן בתורתו של מרן הגרע"י זצ"ל..
אני רואה שאין לך תשובה אז אתה מתחמק.
אבל הקוראים צריכים לדעת "אל תען כסיל כאיוולתו"
לידיעתך [וזה לא פעם ראשונה..] בדברי תורה נאמר 'ענה כסיל כאולתו' - עיין שבת ל' ע"ב.

חבל שאתם יורדים לפסים אישיים, ולתגובות שאינם הולמות.

אנא מכם או שתענו לענין או שלא תענו כלל. והיה זה שכרכם.
 
חזור
חלק עליון