• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בובת שלג בדמות מרן הרב עובדיה יוסף

מנהל ראשי

Administrator
חבר צוות
באדיבות היוצר GolanArt מנהל פורום תחומים

1523744690697-dsc_0014-recovered.jpg
 
נערך לאחרונה:
אולי כיון שכוונת היוצר רצויה והיא בכובד ראש אין זה נחשב קלות דעת בבית הקברות.
ידוע שבדור הקודם היו אומרים צ"ע= צריך עישון, וחלקם היו מבינים כך בלימוד יותר טוב.
ובכל זאת לא התירו הפוסקים לעשן בבית הקברות. ואפילו שיתכן שכוונתם רצויה להבין הלימוד...
 
לדבריך, ממ"נ, אם זו קלות ראש מדוע לא מנעו מבני הישיבות בעבר לעשן בביהמ"ד? אלא שלצורך ריכוז בלימוד התירו [לפני שידעו רמת ההיזק], וכמו שהתירו לאכול ולשתות שם למי שתורתו אומנותו, כי שם ביתו, וכן לצורך סעודת מצוה כסעודת שלישית הנעשית בכובד ראש. אבל בבית הקברות, וכי כוונת המעשן להבין הלימוד?! ודאי שלא, וא"כ הוי כאכילה ושתיה סתם שהוא קלות ראש ואסור. ויש לחלק בין פעולות אלו לפעולת בניה בשלג, שלא נראה שיש בבניה זו זחיחות הדעת כאכילה ושתיה ועישון, "ואכל ושבע ודשן", ואה"נ ילדים שיבואו ויבנו וישחקו בשלג ויזרקו שלג הוי קלות דעת, אבל הרוצה להביע הערצה לדמות מורו ורבו ע"י כך, לא נראה שנחשב קלות דעת. ואם בעיני התלמידים הנאמנים היה נראה כזחיחות הדעת כלפי רבם הגדול, לא היו מעלים על דעתם לפרסם זאת באתרא הדין. ואם מרן הראש"ל שכל רז לא אניס ליה נהנה, אין לך מעשה רב גדול מזה, כי בהחלט מצינו פעולות שלעתים הם קלות דעת ולעתים לא וכנ"ל.
 
בשעה אחת בצהריים היום, אמר לנו מרן הראש"ל שליט"א להתקשר לר' משה בן חיים שיצר את הבובה הנ"ל, שנקרא לו שיבוא אליו, כי הוא רוצה לתת לו ספר מתנה בגלל שנהנה מהעניין הנ"ל.
מצ"ב ההקדשה שכתב לו:

20210218_133020.jpg
 
ברור שזה זלזול במרן זיע"א, איפה ראינו שעושים כן?!
התמונה זעזע אותי!
ואין להוכיח ממרן שליט"א שהביא ספר עם הקדשה שכן נוהג הוא להלך לפי רוחו של כל אחד, אבל וודאי שזהו ביזיון.
[פורים בבית הקברות...]
יעויין רמב"ם הלכות אבל פ"ד ה"ד
 
נערך לאחרונה:
IMG_7468.jpg


IMG_7436.jpg


 
יתכן מאוד שיש בזה בעיה הלכתית !!!! של לא תעשה פסל וכו ויש לעיין בפוסקים.
זה לא דבר המתקיים. (ואמנם יש מקום לדון בדבר, ולגבי פלסטלינה יש יותר להסתפק).
וגם לא ניכר היטב צורת הפנים חקוקה כראוי. (כלשונו ב"שאילת יעבץ" ח"א סי' ק"ע, עיי"ש).
ובתמונה הראשונה בכלל אין את כל הגוף.
 
חזור
חלק עליון