• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תענית אסתר

קורסיה

Well-known member
בחזו"ע פורים עמ' מד-מה כתב הרב בצד ראשון, שתענית אסתר חייב עשרה מתענים. דכיון שדעת הרבה פוסקים שהתענית הוא רק ממנהג ולכן דמי למש"כ הש"ע כשמתענים על כל צרה שלא תבוא חייב עשרה. ועוד שאף בד' תעניות דעת כמה פוסקים שצריך עשרה. אך כאן הרב הוסיף עוד סברא, שכתבו כמה פוסקים שאף בד' תעניות, אם הארבעה שאינם מתענים אינם חולים אלא מזלזלים בתענית אין לקרוא בס"ת.
לכאורה מה קשורה סברא זו לתענית אסתר, הרי זו הלכה בכל התעניות ואין זה מעלה או מוריד לעניין תענית אסתר?

בילקו"י פורים עמ' רסג כתב בעניין ציבור שאין מתענים, האם יקראו בתורה שני וחמישי. ונראה מדבריו שכן יקראו. ודעת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שאם יש עשרה בריאים שלא רוצים לצום אין לקרוא. ואם הם עשרה חולים כן יקראו.
אמנם מצאתי מכתב כ"י של מרן הרב עובדיה זצ"ל בקובץ בית יוסף (ח"ו עמ' יח) שהרב פסק שבכה"ג כן יקראו בתורה פרשת השבוע.
 
חזור
חלק עליון