• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תשלום על נפש נוסף בחדר מלון

שלום רב,

מי ששכר חדר מלון עם ילד ותינוק, והכינו מיטה לתינוק ופתחו את הספה עבור הילד. והנה במיטה שנפתחת מהספה ישנם 2 מקומות. וכששואלים את האחראים, הם אומרים שאם ישן עוד ילד בספה צריך להוסיף 100 ש"ח.
בפועל הילד הנוסף אינו כרוך מצידם לשום טירחא ושום הוצאה, כי אם לנשום אויר וקצת מים לשירותים ושטיפת ידיים וכדו' [לא הוזמנו ארוחות].
בעלי המעון אינם מודעים כלל שישן ילד נוסף בספה. האם יש חובה להודיעם ולשלם, או שנאמר שתוספת תשלום זו אינה מוצדקת כלל ואין צורך לשלמה.

תודה מראש.
 
ב"ה

שבוע טוב

שכירות חדר במלון היא מותנת בתנאים שבין השוכר למשכיר, ואם התנו בעלי המלון שעל כל ילד נוסף יש לשלם סך מסוים, אסור להוסיף ילד נוסף ללא תשלום גם אם לא נזקק להוצאות נוספות מצד בעל המלון, כיון שעובר השוכר על תנאי שהסכים עם בעל המלון, ואם התנגד לא היה לו לשכור באותו מלון, או שהיה מבקש מבעל המלון אם יסכים לוותר על תשלום של ילד נוסף, ואם לא הודיע לבעל המלון יש לשלם לו כפי שהוסכם, שתנאי שבממון קיים כמ"ש בשו"ע (חו"מ סימן רכ"ה ס"ה) ועוד מקומות.

בברכה רבה
כתיבה וחתימה טובה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון