שושנים לדוד
Member
למרות שהיה נידון קצר בנושא באשכול אחר, לא אמנע מלפתוח כאן מחדש בשביל להקיף את הנושא לחלוטין.
אמת כי מתחילה פתחתי את הנושא בפורום לתורה, אך כפי הנראה שם רוב ככל החברים הינם יוצאי ארצות אירופה -
וממילא לא קיבלתי את מבוקשי.
וזה אשר שאלתי שם:
כגבאי אוצר הספרים בבית מדרש ליטאי פעיל, נבקשתי ע''י הלומדים מאחינו בני עדות המזרח להכניס לבית המדרש סט משנה ברורה עם התאמה לפסקיהם.
הבקשה התקבלה על ליבי בחפץ לב, אלא שאז נקלעתי לדילמה של ממש! התברר לי שיש ממש שוק בוער בתחום הזה של ''משנה ברורה ספרדית''!
לא פחות משמונה מתמודדים על לב האברך הספרדי שבא לפתוח משנה ברורה עם הרחבות לפוסקים מהמתרס השני!
כיון שנדיבות הלב שלי מוגבלת, וכך גם המקום במדפים, אני נאלץ לבקש את עזרת הציבור במידע, בהמלצה או בביקורת עניינית על כל אחת מההוצאות דלהלן.
כמו כן אם השמטתי הוצאה כל שהיא, יהיה לתועלת לציינה כאן.
אשמח על כל אחד שיכביר במידע, כמו מי הם העורכים, מה הקו, מי הפוסקים שמובאים, האם מביאים גם מחכמי הדור שליט''א, ו... מי המכריע... ואכמ''ל.
שוב - המטרה שלי כרגע אינה המלצה מה אני אקנה לבית המדרש. אלא יותר בכיוון של - מה המהדורות שיכבשו את השוק ומדוע.
יש משנ''ב שיש בהם הוספות מלבד הבאת פוסקי דורינו, וכדאי שיעמדו ויפרטו גם אותם.
והנה רשימת המתמודדים כפי שהצלחתי למצוא בידי הקצרה, לא אתפלא אם בינתיים נוספו עוד כמה...
יש מהנ''ל שראיתי, ויש מהם שרק שמעתי עליהם. בפועל אני מבין שיש פה ים של עבודה, ומלא פרטים שמבדילים בין הוצאה להוצאה. כמו:
האם הגר''ע יוסף מובא כפוסק מכריע או כדעה נוספת. וכמה הרחיבו להביא מדבריו מכל המקומות.
האם יש הרחבה רק עד כף החיים והאור לציון או שיש גם מקום לספרי הרב משאש, הרב מאזוז והרב מוצפי.
מה היחס לדעת המקובלים.
האם הובאו דעות פוסקים שקדמו למשנה ברורה היכן שחלקו עליו בתשובותיהם, או שהביאו [מלבד מה שציין הכף החיים] רק את הדברים שבהם שחלקו הפוסקים המאוחרים למשנ''ב.
מי הם הצוות שיושב על הכתיבה ומי המבקרים, היינו כמה יחס צריך לתת למילה הכתובה.
אני בטוח שחו''ר הפורום מיושבי בית המדרש הספרדי יהיה הרבה מה להעיר/להאיר ואני מחכה להם, אך לא אמנם בשמותם.
אבל הבמה פתוחה לכל יושבי בתי המדרשות באשר הם - להגדיל תורה ולהאדירה!
אמת כי מתחילה פתחתי את הנושא בפורום לתורה, אך כפי הנראה שם רוב ככל החברים הינם יוצאי ארצות אירופה -
וממילא לא קיבלתי את מבוקשי.
וזה אשר שאלתי שם:
כגבאי אוצר הספרים בבית מדרש ליטאי פעיל, נבקשתי ע''י הלומדים מאחינו בני עדות המזרח להכניס לבית המדרש סט משנה ברורה עם התאמה לפסקיהם.
הבקשה התקבלה על ליבי בחפץ לב, אלא שאז נקלעתי לדילמה של ממש! התברר לי שיש ממש שוק בוער בתחום הזה של ''משנה ברורה ספרדית''!
לא פחות משמונה מתמודדים על לב האברך הספרדי שבא לפתוח משנה ברורה עם הרחבות לפוסקים מהמתרס השני!
כיון שנדיבות הלב שלי מוגבלת, וכך גם המקום במדפים, אני נאלץ לבקש את עזרת הציבור במידע, בהמלצה או בביקורת עניינית על כל אחת מההוצאות דלהלן.
כמו כן אם השמטתי הוצאה כל שהיא, יהיה לתועלת לציינה כאן.
אשמח על כל אחד שיכביר במידע, כמו מי הם העורכים, מה הקו, מי הפוסקים שמובאים, האם מביאים גם מחכמי הדור שליט''א, ו... מי המכריע... ואכמ''ל.
שוב - המטרה שלי כרגע אינה המלצה מה אני אקנה לבית המדרש. אלא יותר בכיוון של - מה המהדורות שיכבשו את השוק ומדוע.
יש משנ''ב שיש בהם הוספות מלבד הבאת פוסקי דורינו, וכדאי שיעמדו ויפרטו גם אותם.
והנה רשימת המתמודדים כפי שהצלחתי למצוא בידי הקצרה, לא אתפלא אם בינתיים נוספו עוד כמה...
- משנה ברורה אליבא דהלכתא של מכון אהבת שלום.
- משנה ברורה אור המזרח של מכון ירושלים [וכולל ארם צובא, ע''י הרב דוד אברהם].
- משנה ברורה תפארת של מפעל ארזי הלבנון.
- משנה ברורה מאורות.
- משנה ברורה משנת חכמים ע''י הרב דניאל קטנוב.
- משנה ברורה איש מצליח ע''י חו''ר ישיבת כסא רחמים.
- משנה ברורה משנת יוסף.
- משנה ברורה עמודי ההוראה.
יש מהנ''ל שראיתי, ויש מהם שרק שמעתי עליהם. בפועל אני מבין שיש פה ים של עבודה, ומלא פרטים שמבדילים בין הוצאה להוצאה. כמו:
האם הגר''ע יוסף מובא כפוסק מכריע או כדעה נוספת. וכמה הרחיבו להביא מדבריו מכל המקומות.
האם יש הרחבה רק עד כף החיים והאור לציון או שיש גם מקום לספרי הרב משאש, הרב מאזוז והרב מוצפי.
מה היחס לדעת המקובלים.
האם הובאו דעות פוסקים שקדמו למשנה ברורה היכן שחלקו עליו בתשובותיהם, או שהביאו [מלבד מה שציין הכף החיים] רק את הדברים שבהם שחלקו הפוסקים המאוחרים למשנ''ב.
מי הם הצוות שיושב על הכתיבה ומי המבקרים, היינו כמה יחס צריך לתת למילה הכתובה.
אני בטוח שחו''ר הפורום מיושבי בית המדרש הספרדי יהיה הרבה מה להעיר/להאיר ואני מחכה להם, אך לא אמנם בשמותם.
אבל הבמה פתוחה לכל יושבי בתי המדרשות באשר הם - להגדיל תורה ולהאדירה!