החזון איש היה לוקח אתרוג תימני?לא ידוע לי שאמר שזה חשש לימון.
אולי כוונתך למה שאמר "חשש מורכב":
(וגם זה, כמובן, לא בדיוק ממש כך...)
גם בעלון שיצא בסוכות תשפ"ב (זה לא היה שיכתוב מהשיעור במוצ"ש), נכתב כך:
הצג קובץ מצורף 16958
כן נהג בתחילה, עד שמצא אתרוגים באר"י שהחזיקם באינם מורכבים והוא זן חזון איש המוכר [וגם אלה הרואה יראה שמרא דומה מאד לתימני]החזון איש היה לוקח אתרוג תימני?
זה ידוע ומפורסם.מקור האתרוגי חזון איש מצפת וכן מאום אל פחם
החזון איש בדקם ע"פ הכללים והעיד ופסק ואף חילק לתלמידו מהגרעינים והם שתלו כמרן ר' מיכל יהודה לפקוביץ. מרן ר' חיים גריינימן אחיינו. ועוד..
בציבור אשכנזי נהוג לקחת זן חזון איש. ובציבור הספרדי יותר תימני או מרוקאי.
על כל זן יש עדות ובדיקה וגדולים נהגו ונוהגים ליטול
גדולי תורה ועמך בית ישראל.
למי כבודו מתייחס בתגובה זו?ראה מש"כ כאן.
מחילה לדעתי יותר דומה למרוקאי[וגם אלה הרואה יראה שמראם דומה מאד לתימני]
עיין באורחות רבינו נדמה לי ששם מובא שהקה"י נהג בחלק מהשנים אולי גם החזו"א עיין שם. אך מרן שליט"א כך אמר כפי שכתוב בעלון לעיל, אז מסתבר שכך כתוב. ומה שבאתי להדגיש שהחזון איש בדק לפי כללי ההלכה וברור שגדול האחרונים יודע הדינים והחששות והכריע ואחז שזה לא מורכב ואף נטל בעצמו וחילק. לאפוקי שמועות של רוח הקודש וכדו' כל מיני קשקושים. החזון איש סמך ידו על זה וחס"ו לומר שזה מורכב. וכמובן איש איש והנהגתו, ואין זה סותר שמרן זצ"ל הנהיג לקחת תימני. אתרוגי חזון איש כמו שציינתי הם מהגרעינים שחילק לתלמידו ונטעו, וכיום יש בהשגחת הבי"ד של מרן ר' ניסים קרליץ, אחיינו. ומרן ר' מרדכי גרוס שליט"א. ועוד..זה ידוע ומפורסם.
רק מה שאמרו שהחזו"א ז''ל נטל אתרוג תימני, זה היה חידוש בעיניי.
עיין בקובץ שצירפתי לעיל כך שאין שום חשש למעשה גם בלי הבדיקות הגנטיות באתרוג.העניין הוא שזה פשוט לא אפשרי להרכיב אתרוגים
פשוט אין מציאות כזאת
האפשרות היחידה היא רק ע''י האבקה ומזה אף אחד לא יכול להישמר
כאשר לוקחים יחור של אתרוג ושמים בתוך עץ לימון מהלימון יצמחו לימונים ומהאתרוג אתרוגים בלי שום גן שיעבור מאחד לשני