לסמוך על מה? הרי אין דבר כזה.זה גופא מה שהרב אמר שא"א לסמוך
לסמוך על מה? הרי אין דבר כזה.זה גופא מה שהרב אמר שא"א לסמוך
שהם חלק.לסמוך על מה?
אבל אתה אומר שכתוב שזה רבנות לא מהדרין, ולא חלק, אז איך הבד"ץ העדה"ח יכתבו שזה חלק?שהם חלק.
שוב אני חוזר ושואל, אם הרבנות אינה מהדרין ואינה חלק, איך יהיה על זה העדה"ח כדי שתאמר "אל תסמוך עליהם", הרי הם נותנים הכשר רק על חלק וכנ"ל.לא אמרתי שהעד"ח אומרים שזה חלק, אלא הכוונה שאין לומר שאם יש עד"ח זה אומר שהוא מהדרין וממילא הוא חלק [וכמו שנגיד כן ביורה דעה או עטרה].
תבדוק על הבשר של העדה"ח, כמדומה שלא כתוב רבנות מהדרין.שוב אני חוזר ושואל, אם הרבנות אינה מהדרין ואינה חלק, איך יהיה על זה העדה"ח כדי שתאמר "אל תסמוך עליהם", הרי הם נותנים הכשר רק על חלק וכנ"ל.
מתי מסר את השיעור?הרב מחפוד מסר שיעור שלם על זה, והמציאות הפוכה מצורף הסיכום שכתבתי. (את השיעור המלא אני יכול לשלוח במייל, למי שרוצה ישלח לי הודעה פרטית עם כתובת המייל שלו)
בכללות, העניין הזה שמשגיח הרבנות מקבל גם הוראות מבד"ץ -
בבית יוסף זה בהחלט קורה ובדידי הווה עובדא.
ייתכן בהחלט שקורה בעוד הכשרים.
לענ"ד יש לחלק בין מקרה שבו הבד"ץ מוסיף עוד תשלום להמשגיח תמורת זה שיקפיד על נהלי הבד"ץ, לבין סתם דרישות נוספות ללא תשלום.
גם יש לבדוק האם הבד"ץ בדק את המשגיח של הרבנות שאפשר בכלל לסמוך עליו.
כידוע מי שהכי גרועים בזה אלו חת"ס פ"ת, שכשיטה לא שולחים משגיח לאף מסעדה.
דעתי האישית היא,
שאם הבד"ץ בודק מי זה המשגיח הזה, ומוצא חן בעיניהם.
ואז הם מציעים לו סכום כסף כתוספת על המשכורת שהוא כבר מקבל על עבודתו הרגילה של הרבנות (לדוג' עד היום כמשגיח הרבנות הוא קיבל 37 ש"ח לשעה, ומציעים לו עוד 5 ש"ח לשעה כדי שיהי' 42 לשעה) תמורת הקפדה על נהלים נוספים (לדוג' מעכשיו לפקח שכל המוצרים הם של בד"צים א.ב.ג, לפקח על בשר שיהי' רק בית יוסף וכד') -
אזי זה לגיטימי.
למעשה, במקום אחד שאני ראיתי,
במסעדה שהרבנות הציבה שם משגיח בוקר, בית יוסף משתמשים בו ללא בדיקה מיוחדת וללא תוספת שכר, אלא פשוט אומרים לו שישגיח גם על ענייני בד"ץ בית יוסף.
ובנוסף שמו שם משגיח ערב שהוא לחלוטין מטעמם.
לגבי מה שכתבו שב״י משתמשים במשגיח של הרבנות, וכן שארית ישראל, שאלתי מישהו שנראה שמומחה בכשרויות בפורום שכן (מי שיודע מי זה, יודע) על העניין, וכך כתב לי
לא רק במסעדות, אפי' למפעלים גדולים שב"השגחתם".כידוע מי שהכי גרועים בזה אלו חת"ס פ"ת, שכשיטה לא שולחים משגיח לאף מסעדה.
מרתק, ומחכים, הסיכום זה רק כעין מפתחות למה שאומר בשיעור, שווה ואולי חובה לכל אחד לשמוע שיעור זה.הרב מחפוד מסר שיעור שלם על זה, והמציאות הפוכה מצורף הסיכום שכתבתי. (את השיעור המלא אני יכול לשלוח במייל, למי שרוצה ישלח לי הודעה פרטית עם כתובת המייל שלו)
בחת״ס פ״ת כאמור הם אפילו לא שולחים משגיח, והיא הכשרה על דיו ממש.;לא רק במסעדות, אפי' למפעלים גדולים שב"השגחתם".
ידידי מפקח הכשרות מהרבנות הנ"ל, אמר לי שיש מפעל בעירו בהכשר חת"ס פ"ת, שכעשור לא דרך שם המשגיח שלהם.
יש מפעל ממתקים שהיה לו הכשר רובין והמשגיח היה מגיע לקחת את השיק עד שבעה"ב זרק אותו. אמר לו איך אתה לא מתבייש וכו'בחת״ס פ״ת כאמור הם אפילו לא שולחים משגיח, והיא הכשרה על דיו ממש.;
בכללות, העניין הזה שמשגיח הרבנות מקבל גם הוראות מבד"ץ -
בבית יוסף זה בהחלט קורה ובדידי הווה עובדא.
ייתכן בהחלט שקורה בעוד הכשרים.
לענ"ד יש לחלק בין מקרה שבו הבד"ץ מוסיף עוד תשלום להמשגיח תמורת זה שיקפיד על נהלי הבד"ץ, לבין סתם דרישות נוספות ללא תשלום.
גם יש לבדוק האם הבד"ץ בדק את המשגיח של הרבנות שאפשר בכלל לסמוך עליו.
כידוע מי שהכי גרועים בזה אלו חת"ס פ"ת, שכשיטה לא שולחים משגיח לאף מסעדה.
זה לא נשמע טוב.. זה זריית חול בעיניים!! כאילו הם שם ויודעים מה קורה שם בפרוטרוט.דעתי האישית היא,
שאם הבד"ץ בודק מי זה המשגיח הזה, ומוצא חן בעיניהם.
ואז הם מציעים לו סכום כסף כתוספת על המשכורת שהוא כבר מקבל על עבודתו הרגילה של הרבנות (לדוג' עד היום כמשגיח הרבנות הוא קיבל 37 ש"ח לשעה, ומציעים לו עוד 5 ש"ח לשעה כדי שיהי' 42 לשעה) תמורת הקפדה על נהלים נוספים (לדוג' מעכשיו לפקח שכל המוצרים הם של בד"צים א.ב.ג, לפקח על בשר שיהי' רק בית יוסף וכד') -
אזי זה לגיטימי.
למעשה, במקום אחד שאני ראיתי,
במסעדה שהרבנות הציבה שם משגיח בוקר, בית יוסף משתמשים בו ללא בדיקה מיוחדת וללא תוספת שכר, אלא פשוט אומרים לו שישגיח גם על ענייני בד"ץ בית יוסף.
ובנוסף שמו שם משגיח ערב שהוא לחלוטין מטעמם.
אין כשרות שחפה מטעויות או משגיחים חאפרים, לא משנה כמה מהודרת היא.יש מפעל ממתקים שהיה לו הכשר רובין והמשגיח היה מגיע לקחת את השיק עד שבעה"ב זרק אותו. אמר לו איך אתה לא מתבייש וכו'
באיזה ציור? הראשון או השני?זה לא נשמע טוב.. זה זריית חול בעיניים!! כאילו הם שם ויודעים מה קורה שם בפרוטרוט.
שיכתבו בחותם הכשרות בהכשר רבנות פלונית והמשגיח שם נאמן גם עלינו.
נכון. וע"כ נמצנו למדים שאין לסמוך על גופי הכשרות בעניים עצומות אם אתה לא מכיר מה הולך שם.אין כשרות שחפה מטעויות או משגיחים חאפרים, לא משנה כמה מהודרת היא.
באותה מידה תמצא מפעל אחר בהשגחת הרב רובין בו המשגיח מגיע פעם בשבוע או אפילו יותר.
אפילו בכשרויות היותר מהודרות.
ומי שטוען אחרת, משלה את עצמו.
יכול להיות וכב' צודק אלא שבדברים אלו שהתורה הזהירה אותנו ונטמתם בם וידוע כמה זה משפיע על הדם והנפש חושבני שכדאי ליזהר בזה....בציור השני דווקא אני לא מבין את הבעיה, משגיח כשרות לא צריך לראות איך הם שמים את ההמבורגרים ואת הצ׳יפס בשמן, רק לבוא לפקח שהכל כהלכה וכל המוצרים חתומים בחותמת של הכשרות, מנקים את החסה כדבעי וכו׳. לא צריך להיות שם 24/7. ומה בכך שבאים פעם בערב?
(בחת״ס פ״ת כאמור משגיח כלל לא מגיע...)
מבחינת השגחת תולעים וכד׳ אתה צודק.יכול להיות וכב' צודק אלא שבדברים אלו שהתורה הזהירה אותנו ונטמתם בם וידוע כמה זה משפיע על הדם והנפש חושבני שכדאי ליזהר בזה....
ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!עדיין לא יצא לי להכיר באופן אישי ירא״ש שלא אוכל בחוץ.