• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בד"ץ

לפני שאתה כותב זאת כדאי שתקרא את מש"כ @הרב שמעון ללוש כאן בתגובה 19, משם הרב מלכא רב העיר אלעד.
וכן אני שמעתי מהרב אלחנן פרץ שליט"א שבעופות בד"צ בית יוסף הכי טוב.
בנוסף יש לי קרוב משפחה שעבד במשחטה של בית יוסף, ואמר לי שכשהרב גרוס התחיל לשחוט איתם, הוסיף רק כ2 חומרות, (אחת מהם ציינתיה בשולי סיכום שיעורו של הגר"ש מחפוד דלעיל), אם זה היה רבנות רגיל היו לו עוד הרבה הבדלים.

השאלה היא האם אתה אומר זאת מידיעה ובדיקה אישית, או רק בגדר הולך רכיל?

באמת לגבי העופות זה יוצא מן הכלל. אני התכוונתי בשאר המוצרים [כולל הבשר] שבד"כ זה גרוע, ואני יודע זאת בוודאות ע"פ מה ששמעתי הרבה עדויות וממומחי כשרות, ובד"כ אין שום הבדל בין מסעדה [לדוגמא] שיש לה רק רבנות לאם יש לה גם בד"ץ 'בית יוסף' [מלבד הצי'ק החודשי כמובן], וחבל שאנשים יר"ש סומכים עליהם בגלל ששמו של הרב עובדיה נמצא בחותמת. וה"ה לגבי הבדצי"ם 'חתם סופר' שאינם שווים מאומה.
 
בד"כ אין שום הבדל בין מסעדה [לדוגמא] שיש לה רק רבנות לאם יש לה גם בד"ץ 'בית יוסף' [מלבד הצי'ק החודשי כמובן], וחבל שאנשים יר"ש סומכים עליהם בגלל ששמו של הרב עובדיה נמצא בחותמת.
אני רק מבין שאתה משבח את הרבנות שהוא בדרגה של הבד"ץ. ב"ה, טוב לדעת. עכשיו מובן היטב מדוע מרן הראש"ל אומר שאפשר לסמוך על הרבנות, משום שכיום הם מחמירים כמו בבד"ץ [אפי' אתה מודה בכך שהם שווים]...
וה"ה לגבי הבדצי"ם 'חתם סופר' שאינם שווים מאומה.
לגבי חתם סופר כבר נידון כאן
 
נערך לאחרונה:
בישיבה בה למדתי היו מביאים בשר של שחיטת הרב לוין, ואחד הבחורים הלך לשיעורו של הגרב"צ מוצפי ע"מ לשואלו בסוף השיעור מה לעשות בענין בשר זה, והנה במהלך השיעור התחיל הגרב"צ לדבר על שחיטה זו שהיא המהודרת ביותר וכו' וכו'. (רוח ה' דיברה מגרונו, היו עוד כמה שאלות שהבחור הנ"ל רצה לשואלו ועל כולם ענה במהלך השיעור).
אשמח לשמוע ידיעות נוספות על שחיטת הרב לוין לספרדים
 
ויי התחלתי לקרוא, אבל לא הצלחתי לסיים.
יש לציין שבאמת לגבי לנדא אני נתקל כל פעם שאני מתארח בבתי מלון ברדיפה אחרי המשגיח עוד לפני הסגירה ובודק אם זה הלנדא החלק.
 
ויי התחלתי לקרוא, אבל לא הצלחתי לסיים.
יש לציין שבאמת לגבי לנדא אני נתקל כל פעם שאני מתארח בבתי מלון ברדיפה אחרי המשגיח עוד לפני הסגירה ובודק אם זה הלנדא החלק.
לא הבנתי מי רודף אחרי המשגיח ולצורך מה?
 
לא הבנתי מי רודף אחרי המשגיח ולצורך מה?
צודק, ארחיב.
אני מתכוון שכאשר אני סוגר בית מלון עם השגחה טובה וההשגחה מפרסמת שהבשרים לנדא. אז צריך להשיג את המשגיח ולשאול אם זה לנדא הכשר או החלק. ומה יהיה בימים שאני נמצא. ואם זה משתנה. בקיצור לא קל. לפעמים לא תמיד שמים לב לזה. יודעים לנדא וזהו.

אגב לגבי רובין. זכור לי שהוא לכתחילה - לנו. לא כן? אולי דיברו על זה למעלה, לא שמתי לב.
 
אגב לגבי רובין. זכור לי שהוא לכתחילה - לנו. לא כן? אולי דיברו על זה למעלה, לא שמתי לב.
זה מה שהובא לעיל:
מעסקן שעובד אצל כשרוית והוא מעין קרוב משפחה שלי (מעין) אמר כי הרב רובין מחמיר לכל הדעות כפשוטו איך שהם מתבטאים.
אותו עסקן כלל לא עובד אצל הרב רובין אלא בבד״צ יורה דעה של הרב מחפוד, ובכ״ז העיד כי אין שום הבדל בשחיטה ושניהם באותה רמה מבחינת שחיטה. מבחינת שוחטים הוא יודע שמקפידים אצלם מאד על שלום בית (במילים אחרות, שהשוחטים יצאו לחו״ל רק למשך זמן של שבוע), שיטבלו וילמדו תורה במשך כשעה, לפני השחיטה. לכן גם הבשרים שלהם די יקרים כי חצי מהממון הולך רק עבור החזקת השוחטים.
יש לי ידיד מפקח כשרות של אחת הרבנויות בארץ, ואמר לי שבמסעדות של הרב רובין לא מקפידים על בישולי עכו"ם, וצחק על מי שאמר לו שמקפידים על סירכות, כי אם על בישול ישראל שעלותו מועטת לא מקפידים, על סירכות שעלותו גבוהה מאוד על אחת כמה וכמה שלא יקפידו.
שמעתי כמה פעמים ממרן שליט"א שגם ההכשר של הרב רובין הוא מצויין לספרדים.
נראה לי שכל הכשר שהוא מצהיר שהוא חלק אפשר לסמוך עליו (אא"כ הוא העדה ששמעתי שמרן אמר לא לסמוך עליהם), והרב רובין מקפיד, וכן לנדא ברוב ככל הדברים (ראוי לבדוק לפני שלא כתוב שלא חלק).
חלק מההצהרות של הרב רובין זה שהם פועלים לפי כל החומרות הקיימות.
וממישהו שעובד שם אני יודע שהם מקפידים על שוחטים יראי שמיים וכל מיני חומרות שלא כתובות אפילו.
וגם בלי זה ידוע לי מכבר שהם הכשר מצויין לספרדים.
ואם כבר חלקנו ידיעות, אביא ידיעה על כשרות הרב רובין, אשר בת של אחד מהמנהלים או המשגיחים שם שהיא קרובת משפחה סיפרה לנו, כי השוחטים שיוצאים לחו״ל משגיחים עליהם תמיד שיטבלו לפני כל שחיטה, וילמדו תורה שעה לפני כן ג״כ ומשגיחים מאד על כל שוחט שיהיה ירא שמיים בתכלית, וזאת מלבד ההידורים והחומרות שהם עושים בשעת השחיטה כמובן.
 
נראה לי שכל הכשר שהוא מצהיר שהוא חלק אפשר לסמוך עליו (אא"כ הוא העדה ששמעתי שמרן אמר לא לסמוך עליהם), והרב רובין מקפיד, וכן לנדא ברוב ככל הדברים (ראוי לבדוק לפני שלא כתוב שלא חלק).
לכאורה זו האמת.
תמיד תמהתי לגבי יין של תירוש למיניהן בכשרות העדה לבד.
האם לסמוך על מה ששאלתי לא פעם ולא פעמיים אותם, ואמרו לי שהיין מעל 60 אחוז לפחות. או לא. כי ידועה דעתו של מרן ע"ה וכן שיבדל לחיים ארוכים מרן שליט"א.
אלא שאולי המציאות היתה פעם כמו שהיתה, ועכשיו אחרי שרוצים למכור ויש ביקוש אחרי התעוררות בנושא שינו. ולכן למה לא לסמוך עליהם?
אגב, הענה שתמיד טענו, הנה תראו יין בכשרות ספרדית או רובין עולה 18 או 14.
ושל ה'עדה' 9 או 10. אין סיכוי שזה מספיק יין לפי ההלכה.
אבל הנה יש יין ענבים של רובין אלא שבמותג אחר של שוק מהדרין. וכן יין של בדץ בית יוסף יחד עם ה'עדה' ב-9.9 מותג יש.
 
לגבי חוג חתם סופר.
מאז שאני מכיר את עצמי, ידוע בציבור שיש בעיות. פעם זה לא טוב. פעם השני.
אני ניסיתי להבין מאיפה זה צץ, מי לראשונה הפיץ ואמר זאת. לא מצליח. לא מצליח להבין מה הבעיה בבדצי"ם הללו? מאיפה יצא הלעז הראשון?
אני רק יודע שבזמנו שאלתי את אחד הרבנים של בד"צ חוג חתם סופר ב"ב על מאכל שיש לו כשרות לפסח בהשגחה שלהם. וסיפרתי לו שאני בן תורה וכו'. ואמר בלי שום בעיה. הרב מוכר מאוד ונשאל ע"י רבים וטובים עשרות שאלות ביום באיזורו. ולא כ"כ הבנתי איך יוצא לעז כאשר כן ישנם ועדת רבנים חשובה.
 
אמר לי חבר בכולל שיש מכתב אזהרה מהרבנות לכשרות הזאת השאלה אם מישהו שמע על כך או שיש לו את המכתב אשמח אם יעלה?
אזהרה מהרבנות, זה כבר יהיה באמת חותמת לכל השנים של הלעז. אבל עדיין. חבר אמר לך שיש....
חוששני תמיד שאין בסיס ללעז של השנים הרבות שהבדצי"ם הללו אוכלים קש מהלעזים הללו. אבל אם יהיה לך את המכתב תעלה.
לבנתיים שאין נראה לי שזה אפילו לא בגדר ספק אם יש מכתב כזה. מה גם שאפשר לנסות למצוא אותו ברחבי הרשת אם הוא קיים. זה לא מכתב שהרבנות אמורה להסתיר. לא כן?
 
מישהו יודע מה לגבי חוג חתם סופר פתח תקוה כי שמעתי שיש איתם בעיה לאחרונה
נכתב כאן ע"ז במהלך האשכול, או באשכולות אחרים.
זה לא לאחרונה, ולא רק "בעיה" פשוט אין פיקוח כלל, רק תעודות כשרות, לכל המשלם דמי 'חבר'...
 
חזור
חלק עליון