• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בד"ץ

במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטו
רק לא ברור מה הכוונה שכל היינות שלהם הם הגפן לכתחילה
בפשיטות, שלדעתם לא צריך 100% ענבים במיץ לכתחילה, אך המקפיד על 100% מיץ ענבים וכו׳.
זה לא בהכרח אומר שאין תוספת סוכר לענ״ד, אלא שאין תוספת מים.

בתירוש כרמלי כאמור כתוב בהדיא שלא מכיל תוספת סוכר, תוספת מים וכו׳.
 
למה לא? הם עד כדי חשודים כשקרנים בכל דבר?
לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...
 
לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...
הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים שאם כתוב 100% אז הכוונה 100% יין. וזה לא נתון לפרשנות.
 
הוא כתב
"יתכן מאוד שהם אומרים"
ואתה כתבת
"הוא לא שאל על אם אומרים שברכתו הגפן, אלא על מה שכותבים"
יחי ההבדל........ העיקר הבנת העיקרון זה לא רבותינו הראשונים שיש לדקדק על כל תג ותג!!! אפי' בדברי האחרונים לא מדקדקים כך.
הענין הוא שהם "כותבים" שזה 100% יין, וזה לא נתון לפרשנות.
וזה נקרא הבנת הנקרא (של מה שהם כותבים)...
 
אתה סתם נתפס לקטנות.

כוונת הרב בנימין לוריא באמרו גם כשהם אומרים היתה שגם כשהם כותבים זה לא 100%
ודי בזה!
אז יש לך גם בעיה בהבנת הנקרא של @בנימין לוריא.
לא בכל דבר, אבל יתכן מאוד שהם אומרים שכל סוגי היינות ללא יוצא מן הכלל ברכתם בורא פרי הגפן לכתחילה, ואע"פ שלדת מרן ז"ל אין זה כך. לא מחייב שהם לא משקרים, אלא הם חולקים...
אם זה ויכוח הלכתי שייך לומר שהם חולקים, אם זה נידון מציאותי לא שייך לומר שהם חולקים!!!
 
חזור
חלק עליון