Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
אינני בסוגיא אבל מזכרוני אכתוב כך
הגמרא שם קודם מביאה מחלוקת תנאים האם בהפשר יש בו משום בישול והכוונה כפשוטה האם הפשר עובר על בישול או לא
ור' יצחק נכנס ורצה להפשיר ורבי אסר עליו ורואים מכאן שהפשר זהו בישול לפי גירסת רש''י ולכן אסר עליו ורק בכלי שני התיר כיוון שזה לא מבשל ולפי''ז א''ש והרי היה קשה לו מה לי שכלי שני אינו מבשל והלא כיון שהוא רותח הוא מפשירו וא''כ צריך להיות אסור בכל אופן ולכן הם גורסים שהפשר זה לא בישול והטעם שאסר עליו בכלי ראשון הוא מטעם בישול וכלי שני אינו מבשל אבל מפשר והפשר מותר ולפי''ז ג''כ א''ש.
ובעיקר שיטת רש'י יעוין שם ברד'ה וש''מ שהפשר זה בישול רק במקום שיכול לבשל והאריכו בזה וקשיא עתיקא.
אינני בסוגיא אבל מזכרוני אכתוב כך
הגמרא שם קודם מביאה מחלוקת תנאים האם בהפשר יש בו משום בישול והכוונה כפשוטה האם הפשר עובר על בישול או לא
ור' יצחק נכנס ורצה להפשיר ורבי אסר עליו ורואים מכאן שהפשר זהו בישול לפי גירסת רש''י ולכן אסר עליו ורק בכלי שני התיר כיוון שזה לא מבשל ולפי''ז א''ש והרי היה קשה לו מה לי שכלי שני אינו מבשל והלא כיון שהוא רותח הוא מפשירו וא''כ צריך להיות אסור בכל אופן ולכן הם גורסים שהפשר זה לא בישול והטעם שאסר עליו בכלי ראשון הוא מטעם בישול וכלי שני אינו מבשל אבל מפשר והפשר מותר ולפי''ז ג''כ א''ש.
ובעיקר שיטת רש'י יעוין שם ברד'ה וש''מ שהפשר זה בישול רק במקום שיכול לבשל והאריכו בזה וקשיא עתיקא.