כתב רבינו יונה בשערי תשובה (שער ג אות פב) שבכלל איסור בל תשחית הוזהרנו בזה שלא לפזר ממון לריק אפילו שוה פרוטה. וכ"כ בהגהות רבינו פרץ מצוה קעה - והוזהרנו בזה שלא לפזר ממון לריק ואפילו שוה פרוטה.
באילת השחר שבת (קמ: ד"ה עבר) כתב שאף שקונה דבר יותר יקר ויכול לקנות יותר זול (ואין בו בל תשחית דגופא) עובר משום בל תשחית.
האם יוצא מזה שאם יש שני מוצרים אחד זול ואחד יקר, ושניהם שווים לאותו אדם הקונה, אסור לו לקנות את היקר? כמובן שאם יש איזו סיבה הגיונית שהוא רוצה את היקר שפיר דמי, אך כשאין סיבה נאמר שאסור לו לקנות את היקר. (מצוי בכל מיני חברות שהם רק קונים מוצרים ממפעלים אחרים ומוכרים אותם תחת שם אחר כמו מעולה, רמי לוי, שופרסל ועוד).
באילת השחר שבת (קמ: ד"ה עבר) כתב שאף שקונה דבר יותר יקר ויכול לקנות יותר זול (ואין בו בל תשחית דגופא) עובר משום בל תשחית.
האם יוצא מזה שאם יש שני מוצרים אחד זול ואחד יקר, ושניהם שווים לאותו אדם הקונה, אסור לו לקנות את היקר? כמובן שאם יש איזו סיבה הגיונית שהוא רוצה את היקר שפיר דמי, אך כשאין סיבה נאמר שאסור לו לקנות את היקר. (מצוי בכל מיני חברות שהם רק קונים מוצרים ממפעלים אחרים ומוכרים אותם תחת שם אחר כמו מעולה, רמי לוי, שופרסל ועוד).