• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברית בתשעת הימים

abc123

Well-known member
מישהו יודע מקור לזה?
המכירים את דרכו של הרב הנ"ל הי''ו יודעים כמה מדבר בכאב על כך שכל המצוות היום [בעיקר אזכרות] עיקרן נסוב סביב ענין הסעודה ובזה נותנים את אונם ומרצם וע"כ הוא מזדעק שנים רבות שהכל נעשה בליווי סעודה כדת וכדין כשלמה בשעתו.. ובאים לידי הרבה בעיות של כשרות ועוד.

זאת ועוד שמגיעים לשם כדי לזלול ו-ה-ר-א-י-ה שלא מחכים למצוות המילה אלא עוד קודם שהגיע התינוק כבר החבר'ה יושבים וזוללים במסבאה מהבר צלחת אחר צלחת כמנהג יהודאין גבראין כדי למלא את בטנם כאילו עתה יצאו ממצרים משבע שנות הרעב.... ולא חיכו שתהא אכילתם לשם סעודת מצווה באמת ולסעוד אחר שהתקיימה המצווה (כמו שראית מנוסח השאלה...) כדבעי.

ולכן הרב הנ"ל רואה עצמו [ובצדק, לענ"ד] כהרב המבוגר האחראי בדור שנעשה פרוץ מיום ליום ואין פוצה פה ומצפצף גם מצד חכמי הדור (זה לא אני אומר - חוזר על זה תמיד שהיום אין מי שימחה וינהיג את הציבור ברוח ההלכה האמתית המסורה מדורות קודמים) על הרבה פרצות ועוולות שיש בנושאים שונים ומגוונים ומנסה להשריש בציבור את המותר והאסור, המצווה והחומרא, העיקר והטפל, המנהג וההלכה, החסידות ועיקר הדין.
וה' הטוב יגדור פרצותינו, ינחמנו מעצבון ידינו, יאמר די לצרותינו, ויראנו בבנין קדשנו ותפארתנו בשובה ונחת השתא בעגלא ובזמן קריב!

* ע"ע רב לא התיחס לגוף השאלה וענה בבחינת כסיל כאיוולתו

נ.ב הדברים נכתבו על דעתי בהכירי את דרכו של הרב. ואם טעיתי אין הסרחון תלוי אלא בי.
 
חזור
חלק עליון