שלום רב,
צפיתי בשיעור של מר"ן יצחק יוסף שליט"א פרשת אמור תש"פ ופורסם בעלון בית מרן בהר-בחוקותי תש"פ (עלון 251).
מתוך דברי מרן אני הבנתי שגם חולה קורנה ללא תסמינים של חום וכו' ולא נצרך לעלות למיטה צריך לברך הגומל לאחר שיבריא, כחולה שיש בו סכנה.
פתחתי ילקוט יוסף וחזון עובדיה (ברכות) להבין את הנושא, אני מבין שבדומה למי שלקה בהתקף לב ולא נדרש לשום טיפול או לעלות למיטה כן מברך הגומל, גם מגפה כזו מוגדרת כחולי של סכנה ונדרש גומל גם ללא תסמינים.
(בחזון עובדיה כן מצויין "וע"י טיפול ברופאים שב לאיתנו" אז אולי כן היתה נדרשת התערבות מסויימת)
כשדיברתי על כך עם חברי בית כנסת הם טענו שזה לא יכול להיות, דנו במה שכתוב בעלון אבל פירשו את הדברים לכמה צדדים.
האם אפשר לקבל הלכה ברורה, האם חולה קורנה ללא שום תסמינים צריך או לא לברך הגומל בשם ומלכות?
האם ומתי מגפה תוגדר כחולי של סכנה?
תודה למרן שמאיר את עיני הדור,
ושהשם יוסיף ויתן לו כוח ובריאות לפסוק לנו הלכות ואת הדרך בה נלך.
בברכה,
ירון
צפיתי בשיעור של מר"ן יצחק יוסף שליט"א פרשת אמור תש"פ ופורסם בעלון בית מרן בהר-בחוקותי תש"פ (עלון 251).
מתוך דברי מרן אני הבנתי שגם חולה קורנה ללא תסמינים של חום וכו' ולא נצרך לעלות למיטה צריך לברך הגומל לאחר שיבריא, כחולה שיש בו סכנה.
פתחתי ילקוט יוסף וחזון עובדיה (ברכות) להבין את הנושא, אני מבין שבדומה למי שלקה בהתקף לב ולא נדרש לשום טיפול או לעלות למיטה כן מברך הגומל, גם מגפה כזו מוגדרת כחולי של סכנה ונדרש גומל גם ללא תסמינים.
(בחזון עובדיה כן מצויין "וע"י טיפול ברופאים שב לאיתנו" אז אולי כן היתה נדרשת התערבות מסויימת)
כשדיברתי על כך עם חברי בית כנסת הם טענו שזה לא יכול להיות, דנו במה שכתוב בעלון אבל פירשו את הדברים לכמה צדדים.
האם אפשר לקבל הלכה ברורה, האם חולה קורנה ללא שום תסמינים צריך או לא לברך הגומל בשם ומלכות?
האם ומתי מגפה תוגדר כחולי של סכנה?
תודה למרן שמאיר את עיני הדור,
ושהשם יוסיף ויתן לו כוח ובריאות לפסוק לנו הלכות ואת הדרך בה נלך.
בברכה,
ירון