• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדר מבושל כל צורכו בדבר הנאכל חי

ינון

Member
נסתפקתי מה הגדר של מבושל כל צורכו (שמותר להחזירו ע"ג כירה בשבת לפי תנאי חזרה אפילו במצטמק ויפה לו) בירקות הנאכלים כמות שהם חיים כגון גזר פלפל שום בצל וכיוצ"ב. שהרי הב"י בסי' שיח כ' דגדר מבושל כל צורכו הוא כל שנאכל לרוב בני אדם. אבל זה מתאים רק לדבר שאינו ראוי לאכילה לפני הבישול. אך מה יהיה הגדר בנאכל חי כבר לפני כן?
אשמח אם הת"ח הנכבדים יודיעוני דבר ה' זו הלכה.
 
ב"ה
מכיון שמהות הבישול הוא הכשרת המאכל לאכילה, ממילא כשמבשל דבר הנאכל חי, הבישול אצלו יחשב שכבר נכשר אצל רוב בני אדם לאותה צורת אכילה שמבתכוין לבשל. ולא נחשב שעדין "אינו מוכן".
 
חזור
חלק עליון