יושב אוהלים
Member
בחזו"ע ארבע תעניות עמ' שפ"ב וימים נוראים עמ' שנ"ח כתב מרן זצוק"ל שבשחרית ת"ב ומנחת יוה"כ יש לומר את הקדיש לאחר ההפטרה, וכתב בריש ההערות שם שכן הורה הר"י מגאש בתשובה סי' פ"ט וכו' [העתיק לשונו] וסיים בשמו: לכן תקנו שלא להפסיק בקדיש במנחת יוה"כ בין התורה לנביא 'אלא יאמר הקדיש אחר ההפטרה' ע"כ. וכן העתיק מרן שליט"א בספר ילקוט יוסף ימים נוראים עמ' תתל"ז וארבע תעניות עמ' תקכ"ח.
וצ"ע, דסיום זה ליתא בדברי הר"י מגאש, ואכן המעיין היטב בכל דבריו שם ובסי' פ"ח יראה דס"ל שאין קדיש לאחר כל קריאה בתורה, אלא בקריאה שיש בה מפטיר והמפטיר חוזר על הקריאה בתורה לאחר מכן, ולדבריו נראה שגם בשחרית בת"ב אין קדיש לפני ההפטרה מהסיבה הנ"ל, וגם לאחר ההפטרה לא דהא אף פעם אין קדיש לאחר ההפטרה אלא רק להבדיל בין הקדיש להפטרה וכנ"ל.
ועכ"פ גם אם ההבנה היא כמו מרן זיע"א - מ"מ אין דברים אלו כתובים בר"י מגאש עצמו, ואיך נכתבו דברים אלו בשמו ממש. וצ"ע.
וצ"ע, דסיום זה ליתא בדברי הר"י מגאש, ואכן המעיין היטב בכל דבריו שם ובסי' פ"ח יראה דס"ל שאין קדיש לאחר כל קריאה בתורה, אלא בקריאה שיש בה מפטיר והמפטיר חוזר על הקריאה בתורה לאחר מכן, ולדבריו נראה שגם בשחרית בת"ב אין קדיש לפני ההפטרה מהסיבה הנ"ל, וגם לאחר ההפטרה לא דהא אף פעם אין קדיש לאחר ההפטרה אלא רק להבדיל בין הקדיש להפטרה וכנ"ל.
ועכ"פ גם אם ההבנה היא כמו מרן זיע"א - מ"מ אין דברים אלו כתובים בר"י מגאש עצמו, ואיך נכתבו דברים אלו בשמו ממש. וצ"ע.
נערך לאחרונה: