משתוקק להחכים
Member
כתבתי בחור.הוא שאל אותו לאחר החתונה?
אשתו התכוונתי אשתו לעתיד.
כתבתי בחור.הוא שאל אותו לאחר החתונה?
אז אולי אחז שמחובת ההשתדלות לשמוע שידוך גם מטפחת וכן לא להוריד אם הבחור רוצה פאה כנ''ל.כתבתי בחור.
אשתו התכוונתי אשתו לעתיד.
הייתי שבוע שעבר אצל מרן הראש"ל שליט"א ונשאל מאחד הבחורים אם להוריד שידוך בגלל פאה, ואמר עד גיל 22 להוריד שידוך שרוצה פאה. אבל מאחרי גיל 22 לבוא ולשאול אותו שוב, או להתייעץ עם ת"ח אמיתי
לענ”ד
ונימוק החילוק הוא ברור לפקצ”ד וכמוזכר בדברינו בפנים, שכיון שאיסור פריעת ראש הוא איסור על האשה (ואילו הגבר אינו מחוייב אלא בדין “הוכח תוכיח” בשפה רכה עד המקום שידו מגעת), ממילא אין כל היתר לאשה להסכים לשידוך שמכריח אותה לחבוש פאה
יש חילוק גדול בין פאה לבין חצאית כמו שהזכיר שאין מי שחושב שזה בסדר, ולכן ברור שהבחורה פרוצה ואין להנשא לה. זה לא קשור ללסמוך על דעת המתירים.טעה בזה, ובוודאי שאין לגבר להתחתן מלכתחילה עם אשה הלובשת בגדי פריצות, ואם היתה הולכת עם חצאית מיני וכדו', היה מורה מרן להימנע משידוך זה בכל תוקף, ולא מתיר להתחתן מחמת שזה עניינה, והגבר מחוייב רק ב"הוכח תוכיח"... אלא התיר כי התחשב בדעת המתירים, כמו שסמך עליהם לענין אלמנה וגרושה, וזה לשונו (לאחר שהביא את הש"ג והרמ"א והפמ"ג והמשנ"ב): "כאן שגם בנשואות יש מקילים גם ברה"ר, בגרושה או אלמנה מיהא יש להקל".
מה זה הספר הזה?כל מה שכתב הניק עובר ושב הוא מדברי בעל חן וכבוד, ויש לקחת אותם בערבון מוגבל
תעיין באשכולות האחרים על פאה נכרית בפורוםמזה הספר הזה?
מילא הסיפורים זה תלוי מאפה המקור.
אבל על הטענות ההלכתיות מזה משנה מאיזה ספר.
אם יש לך להשיב ע"ז עינינית ניחא.
אם אין לך והטענות שטוען נכונות אז מזה מגרע מאיזה ספר הוציא?
פשוט שאין כוונתו מתורת חומרא בעלמא.הנה בענין זה מצאתי מציאה קטנה אגב עיוני בילק''י ד' תעניות [עמ' שכד] שמנה ענינים בהלכה שהנכון הוא להחמיר בהם וז''ל שם ''וכן ראוי מאוד להחמיר בפאה נוכרית'' ושם מבאר הטעם ומלשונו משמע שאין הדבר אלא בגדר חומרא ראויה מאוד ולא בגדר איסור לדינא וצ''ע
מחכים בכליון עינייםיש עמי מכתב חדש ומענין\