דרשו, והמרכז למורשת מרן.

דרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
 
דרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
עפרא לפומייהו
 
דרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
כוונתו היתה
אם לדייק את כוונתו
שאינם מעוניינים להביא את את פסקיו של מרן זצוק"ל, וזאת מחמת שגדולי הפוסקים דידהו חולקים על פסקי מרן באופן נחרץ, והורו להם שלא להביא את הפסקים
אך סיפורים ועובדות על מרן - בוודאי ובבוודאי שהם מעוניינים ורואים בזה ערך רב!

זו כוונתם, לא צריך להסכים איתם כמובן, אבל גם לא להקצין את עניינם!
 
כוונתו היתה
אם לדייק את כוונתו
שאינם מעוניינים להביא את את פסקיו של מרן זצוק"ל, וזאת מחמת שגדולי הפוסקים דידהו חולקים על פסקי מרן באופן נחרץ, והורו להם שלא להביא את הפסקים
אך סיפורים ועובדות על מרן - בוודאי ובבוודאי שהם מעוניינים ורואים בזה ערך רב!

זו כוונתם, לא צריך להסכים איתם כמובן, אבל גם לא להקצין את עניינם!
ואתה עוד בטוח שאנחנו קונים את מה שמכרת לנו כאן
 
עפרא לפומייהו
לדעתי השימוש במילה זאת הוא לא נכון, כיון שמשמעותה האמיתית הוא שהם ימותו וכך ייכנס לפה שלהם שדיבר כאלו דברים עפר, ואיני חושב שעל כל יהודי שמזלזל במרן אפשר לומר ימח שמו. מלבד זאת, הם לא אשמים, זו המציאות לצערנו הגדול. וב"ה שאט-אט חודרת השפעתו של מרן גם לתוככי האברכים ובני הישיבות, אך לא תמיד זה היה כך.
 
אתם שוכחים שכל הקמת 'דרשו' ומשנ"ב דרשו, זה קם ועלה מרוח השקפתו של מרן זיע"א להחדיר את לימוד ההלכה גם לאברכים ובני תורה. לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא.
למי שזוכר לפני 20 30 שנה לא היה מושג שאברך לומד הלכה, זה היה בעלתי'ש, וידועים דברי החזו"א מה שאמר להגאון שבט הלוי.
מי שהיה לומד בכולל נשים נזיקין, בכולל ערב היה לומד קודשים וטהרות, לא היה כוללי ערב אליבא דהילכתא.
רואים את זה גם במבחנים שע"י הרבנות הראשית שיותר ויותר אברכים, גם ליטאים נבחנים שם, מה שלא היה לפני כמה וכמה שנים.
ובודאי שכ"ז מהשראתו ורוחו של מרן זיע"א המרחפת היום על כל המגזרים וגם, כן גם דרשו....
 
אתם שוכחים שכל הקמת 'דרשו' ומשנ"ב דרשו, זה קם ועלה מרוח השקפתו של מרן זיע"א להחדיר את לימוד ההלכה גם לאברכים ובני תורה. לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא.
למי שזוכר לפני 20 30 שנה לא היה מושג שאברך לומד הלכה, זה היה בעלתי'ש, וידועים דברי החזו"א מה שאמר להגאון שבט הלוי.
מי שהיה לומד בכולל נשים נזיקין, בכולל ערב היה לומד קודשים וטהרות, לא היה כוללי ערב אליבא דהילכתא.
רואים את זה גם במבחנים שע"י הרבנות הראשית שיותר ויותר אברכים, גם ליטאים נבחנים שם, מה שלא היה לפני כמה וכמה שנים.
ובודאי שכ"ז מהשראתו ורוחו של מרן זיע"א המרחפת היום על כל המגזרים וגם, כן גם דרשו....
אגב, לאחרונה אמר לי אחד, שהתחתן לפני 20 שנה, ובשבע ברכות אמר אחד מראישי הישיבות קטנות החשובות ביותר, שהוא מברך אותו שהוא יקים בית של תורה ולא בית של הלכה. לא יאומן איזה צמצום שרר אז....
 
אתם שוכחים שכל הקמת 'דרשו' ומשנ"ב דרשו, זה קם ועלה מרוח השקפתו של מרן זיע"א להחדיר את לימוד ההלכה גם לאברכים ובני תורה. לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא.
למי שזוכר לפני 20 30 שנה לא היה מושג שאברך לומד הלכה, זה היה בעלתי'ש, וידועים דברי החזו"א מה שאמר להגאון שבט הלוי.
מי שהיה לומד בכולל נשים נזיקין, בכולל ערב היה לומד קודשים וטהרות, לא היה כוללי ערב אליבא דהילכתא.
רואים את זה גם במבחנים שע"י הרבנות הראשית שיותר ויותר אברכים, גם ליטאים נבחנים שם, מה שלא היה לפני כמה וכמה שנים.
ובודאי שכ"ז מהשראתו ורוחו של מרן זיע"א המרחפת היום על כל המגזרים וגם, כן גם דרשו....
נראה לי שהגזמת.
 
אמר רב עפרא לפומיה דאיוב. עי"ש.
לדעתי השימוש במילה זאת הוא לא נכון, כיון שמשעותה האמיתית הוא שהם ימותו וכך ייכנס לפה שלהם שדיבר כאלו דברים עפר, ואיני חושב שעל כל יהודי שמזלזל במרן אפשר לומר ימח שמו. מלבד זאת, הם לא אשמים, זו המציאות לצערנו הגדול. וב"ה שאט-אט חודרת השפעתו של מרן גם לתוככי האברכים ובני הישיבות, אך לא תמיד זה היה כך.
משלי כ' יז' - "ואחר ימלא פיהו חצץ" . זה מקור המשפט.
הפירוש הפשוט הוא לא קללה שאדם ימות, אלא:
א. יסכר פיו וימלא עפר כדי שלא יוכל לדבר.
ב. פיו ימלא עפר (וחצץ) וע"י כך ישברו שיניו. (ע"ש במפרשים).
אני מאמין שזו הכוונה בהקשר שלנו, ואכן אותם אינשי דלא מעלי שעושים מעשה זמרי מצרות עינם ברבינו ומבקשים שכר כפנחס כל שהם מעלים פה ושם סרטון של הרב, מקבלים איחול לבבי זה בצדק וביושר, וכפי המגיע להם.
יהושע חביב לא אכחד שהפירוש שהבאת למשפט מעניין, אשמח לדעת את המקור לפירוש זה.
 
משלי כ' יז' - "ואחר ימלא פיהו חצץ" . זה מקור המשפט.
הפירוש הפשוט הוא לא קללה שאדם ימות, אלא:
א. יסכר פיו וימלא עפר כדי שלא יוכל לדבר.
ב. פיו ימלא עפר (וחצץ) וע"י כך ישברו שיניו. (ע"ש במפרשים).
אני מאמין שזו הכוונה בהקשר שלנו, ואכן אותם אינשי דלא מעלי שעושים מעשה זמרי מצרות עינם ברבינו ומבקשים שכר כפנחס כל שהם מעלים פה ושם סרטון של הרב, מקבלים איחול לבבי זה בצדק וביושר, וכפי המגיע להם.
יהושע חביב לא אכחד שהפירוש שהבאת למשפט מעניין, אשמח לדעת את המקור לפירוש זה.
האמת היא שאין לי מושג, כך תמיד היה מונח לי בראש, ורק עכשיו ראיתי שזה לא הפשט הפשוט.
 
אני מכיר איזה ישיבת קטנה ספרדית חשובה בירושלים שרה"י שם אשכנזי ויש שם מגיד שיעור בהלכה אחד מעורכי משנה ברורה דרשו וכל השיעור אחד התלמידים שם סיפר לי שאומר הרב עובדיה אומר ופוסק הרב עובדיה וכו'.
יש לציין כי בישיבה הנ"ל מכניסים את כל ספרי מרן זצ"ל ובניו אחריו.
מי שמכיר את עולם הישיבות עכשיו שאני מתעסק הרבה בדבר הזה, זה לא עולם הישיבות שהיה לפני 10 ואפי' לא לפני 5 שנים הכל השתנה מהקצה לקצה כל הישבות אולי משוכנזת בדברים מסויימים כדוג' אמר רובא וטילת שחורה וכובע בשחרית וכד' אבל אין בזה נפק"מ אבל הולכים אליבא דהלכת כמרן זצ"ל והספרים של מרן זצ"ל נמצאים ברוב הישיבות הספרדיות מה שלא היה לפני 10 שנים ובאמת הדור השתנה הדור כולו איך אמרו לי פעם בחורים ממשכנות התורה (שהיה בין הבודודת שנשארו עם הניחתות) שאולי הראשיבע יגיד לבחור ג' אבל מי מקשיב לו???????? ככה אמרו לי כולם בוחרים שס והמשגיחים בשיבות אומרים תראו את ר' חיים ותראו את הרב עובדיה.
הרב עובדיה נהיה אצלם גדול הדור לא ההוא של הבעלי בתים וכו' (עפ"ל) כפי שהיו אומרים פעם
זה עולם הישיבות שלא הכרנו ממש ישיבש אבל ע"פ מרן
יש הרבה מה להאריך אך שבעס בפתח
 
נערך לאחרונה:
דרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
אסור לכתוב דברים אלו. גם לא בשם מאן דהו
 
חזור
חלק עליון