עפרא לפומייהודרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
כוונתו היתהדרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
ואתה עוד בטוח שאנחנו קונים את מה שמכרת לנו כאןכוונתו היתה
אם לדייק את כוונתו
שאינם מעוניינים להביא את את פסקיו של מרן זצוק"ל, וזאת מחמת שגדולי הפוסקים דידהו חולקים על פסקי מרן באופן נחרץ, והורו להם שלא להביא את הפסקים
אך סיפורים ועובדות על מרן - בוודאי ובבוודאי שהם מעוניינים ורואים בזה ערך רב!
זו כוונתם, לא צריך להסכים איתם כמובן, אבל גם לא להקצין את עניינם!
לדעתי השימוש במילה זאת הוא לא נכון, כיון שמשמעותה האמיתית הוא שהם ימותו וכך ייכנס לפה שלהם שדיבר כאלו דברים עפר, ואיני חושב שעל כל יהודי שמזלזל במרן אפשר לומר ימח שמו. מלבד זאת, הם לא אשמים, זו המציאות לצערנו הגדול. וב"ה שאט-אט חודרת השפעתו של מרן גם לתוככי האברכים ובני הישיבות, אך לא תמיד זה היה כך.עפרא לפומייהו
אגב, לאחרונה אמר לי אחד, שהתחתן לפני 20 שנה, ובשבע ברכות אמר אחד מראישי הישיבות קטנות החשובות ביותר, שהוא מברך אותו שהוא יקים בית של תורה ולא בית של הלכה. לא יאומן איזה צמצום שרר אז....אתם שוכחים שכל הקמת 'דרשו' ומשנ"ב דרשו, זה קם ועלה מרוח השקפתו של מרן זיע"א להחדיר את לימוד ההלכה גם לאברכים ובני תורה. לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא.
למי שזוכר לפני 20 30 שנה לא היה מושג שאברך לומד הלכה, זה היה בעלתי'ש, וידועים דברי החזו"א מה שאמר להגאון שבט הלוי.
מי שהיה לומד בכולל נשים נזיקין, בכולל ערב היה לומד קודשים וטהרות, לא היה כוללי ערב אליבא דהילכתא.
רואים את זה גם במבחנים שע"י הרבנות הראשית שיותר ויותר אברכים, גם ליטאים נבחנים שם, מה שלא היה לפני כמה וכמה שנים.
ובודאי שכ"ז מהשראתו ורוחו של מרן זיע"א המרחפת היום על כל המגזרים וגם, כן גם דרשו....
אם אפשר לדון לכף זכות אפילו מי שהוא בינוני. אז כן. נקנה את מה שהוא טוען.ואתה עוד בטוח שאנחנו קונים את מה שמכרת לנו כאן
נראה לי שהגזמת.אתם שוכחים שכל הקמת 'דרשו' ומשנ"ב דרשו, זה קם ועלה מרוח השקפתו של מרן זיע"א להחדיר את לימוד ההלכה גם לאברכים ובני תורה. לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא.
למי שזוכר לפני 20 30 שנה לא היה מושג שאברך לומד הלכה, זה היה בעלתי'ש, וידועים דברי החזו"א מה שאמר להגאון שבט הלוי.
מי שהיה לומד בכולל נשים נזיקין, בכולל ערב היה לומד קודשים וטהרות, לא היה כוללי ערב אליבא דהילכתא.
רואים את זה גם במבחנים שע"י הרבנות הראשית שיותר ויותר אברכים, גם ליטאים נבחנים שם, מה שלא היה לפני כמה וכמה שנים.
ובודאי שכ"ז מהשראתו ורוחו של מרן זיע"א המרחפת היום על כל המגזרים וגם, כן גם דרשו....
אמר רב עפרא לפומיה דאיוב. עי"ש.
משלי כ' יז' - "ואחר ימלא פיהו חצץ" . זה מקור המשפט.לדעתי השימוש במילה זאת הוא לא נכון, כיון שמשעותה האמיתית הוא שהם ימותו וכך ייכנס לפה שלהם שדיבר כאלו דברים עפר, ואיני חושב שעל כל יהודי שמזלזל במרן אפשר לומר ימח שמו. מלבד זאת, הם לא אשמים, זו המציאות לצערנו הגדול. וב"ה שאט-אט חודרת השפעתו של מרן גם לתוככי האברכים ובני הישיבות, אך לא תמיד זה היה כך.
האמת היא שאין לי מושג, כך תמיד היה מונח לי בראש, ורק עכשיו ראיתי שזה לא הפשט הפשוט.משלי כ' יז' - "ואחר ימלא פיהו חצץ" . זה מקור המשפט.
הפירוש הפשוט הוא לא קללה שאדם ימות, אלא:
א. יסכר פיו וימלא עפר כדי שלא יוכל לדבר.
ב. פיו ימלא עפר (וחצץ) וע"י כך ישברו שיניו. (ע"ש במפרשים).
אני מאמין שזו הכוונה בהקשר שלנו, ואכן אותם אינשי דלא מעלי שעושים מעשה זמרי מצרות עינם ברבינו ומבקשים שכר כפנחס כל שהם מעלים פה ושם סרטון של הרב, מקבלים איחול לבבי זה בצדק וביושר, וכפי המגיע להם.
יהושע חביב לא אכחד שהפירוש שהבאת למשפט מעניין, אשמח לדעת את המקור לפירוש זה.
אפשר קישור לראות את זה?טוב לדעת שגם דרשו בסוף לוקחים תכנים מהמרכז למורשת מרן..
הצג קובץ מצורף 25486
אסור לכתוב דברים אלו. גם לא בשם מאן דהודרך אגב פעם שאלתי אחד מהאחראים על דרשו למה באתר שלהם יש את מרן זצוק''ל ובספר של משנ''ב אין היזכור למעט פעמים בודדות
והתשובה שהוא השיב לי פשוט גרמה לי צמרמורת בגוף פשוטו כמשמעו
וזת''ד : באתר בדרך כלל נכנסים עמי ארצות ובעלי בתים וזה (מרן זצוק''ל) מתאים להם אבל בספר משנ''ב לומדים בני תורה בחורי ישיבות ואברכים הוא לא מתאים להם ע''ל ה' ירחם
מצוה לפרסם את קלונם ברבים למען יראו....... אז מה שימשיכו לדרוך עלינו ??????????אסור לכתוב דברים אלו. גם לא בשם מאן דהו
לא הצלחתילהיכנס