• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם הרבנים חוטאים?

לחידוד הענין
דוקא בגלל ת"ח נתבע יותר על התנהגותו כפי שמבואר ברמב"ם בארוכה, לכן לגביו מצות 'והייתם נקיים מישראל' הוא קשה הרבה יותר מכל אדם רגיל. [ועל אדם רגיל לא היה צריך לומר שחוטא במצות והייתם נקיים, כי לבטח חוטא בשאר דברים... ודוקא לצדיק גדול שכמעט ולא חוטא, היה צריך לומר שחוטא בחטא זה]
ובאמת שהגמ' בסנהדרין (לח.) אומרת שאדם שונה בחבירו בקול מראה ודעת, וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, ולכן לא ימלט ולא ייווצר מציאות שכולם יסתכלו בעין יפה על מעשיו, זה אומר בכה וזה אומר בכה....
 
לאיזו ומדוע?
לפי עניות דעתי המילה חוטא היא על אדם שעושה פעולה איסור בקביעות הוא נקרא חוטא.
אבל אדם שלא בקביעות עושה זה חטא אבל לא חוטא.
ולכן נראה שצ"ל האם יש חטא גם לצדיקים???
אבל אם רבנים חוטאים, זה נשמע שהרבנים מתנהגים כמו צדיקים אבל באמת שהם חוטאים.
ולכן חז"ל לא אמרו בלשון כזאות. ובפרט לאנשי עמך שלא יבינו ממש כוונתך.
 
לפי עניות דעתי המילה חוטא היא על אדם שעושה פעולה איסור בקביעות הוא נקרא חוטא.
אבל אדם שלא בקביעות עושה זה חטא אבל לא חוטא.
ולכן נראה שצ"ל האם יש חטא גם לצדיקים???
אבל אם רבנים חוטאים, זה נשמע שהרבנים מתנהגים כמו צדיקים אבל באמת שהם חוטאים.
ולכן חז"ל לא אמרו בלשון כזאות. ובפרט לאנשי עמך שלא יבינו ממש כוונתך.
יפה מאוד!!
אפשר לשנות לנושא החטא(ים) של הצדיקים
 
למסקנא דדינא:
כיוון ששינה כבר פעם אחת והוסבר העניין. ועוד שהפורום הוא של בני תורה, שמבינים את העניין ולא חושדים בכוונת הרב.
ובסרטון עצמו בכלל לא היתה כותרת כזו, אלא בכלל מסכת אבות פרק כו'. הנלע"ד דאין שום חשש במה שכתב כותרת זו.
ואסיים בברכת, יגדיל תורה ויאדיר. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.
 
חזור
חלק עליון