בשורות טובות
Well-known member
בנר חנוכה כתב הכף החיים (סי' תרעא אות לב) שיש עניין להשים מים בשמן, לרמוז שגבר ישראל שנמשלו לשמן, על האומות שהם המים הזדונים.
והנה בנר שבת כתב מרן השולחן ערוך (סי' רסה סעיף ד') שאסור לתת לנר מים מבעו"י מפני שמקרב הכיבוי, אא"כ אינו מתכוין לכיבוי אלא להגביה השמן [או שלא ישרף הכוסית]
ועתה נפשי בשאלתי האם יש עניין כמו בנר חנוכה להשים מים?
והנה בנר שבת כתב מרן השולחן ערוך (סי' רסה סעיף ד') שאסור לתת לנר מים מבעו"י מפני שמקרב הכיבוי, אא"כ אינו מתכוין לכיבוי אלא להגביה השמן [או שלא ישרף הכוסית]
ועתה נפשי בשאלתי האם יש עניין כמו בנר חנוכה להשים מים?
