נאמנות-מאי שיאטיה?ציפור קטנה לחשה לי ע"פ הנכתב כאן
שמילתך אמורה נאמן ל... היא על הנאמ"ן וד"ל ואכמ"ל
וא"כ הדברים עולים כולם הדק היטב בקנה אחד
ואם טעיתי עלי תלין
נאמנות-מאי שיאטיה?ציפור קטנה לחשה לי ע"פ הנכתב כאן
שמילתך אמורה נאמן ל... היא על הנאמ"ן וד"ל ואכמ"ל
וא"כ הדברים עולים כולם הדק היטב בקנה אחד
ואם טעיתי עלי תלין
ג' - אתה כותב "חלקם לא מתנגדים" איך אתה לא מעיז להוציא דיבה ולשון הרע עליהם עליהםא. כבר אמרתי שגם היום וגם בעבר אני ללא תכלת בציציותי.
ב. אם מרן כותב הלכה בילקוט יוסף אני משוכנע שהוא עומד מאחריה ואילו היה חוזר בו היה מורה לנו.
ג. להביא רשימה של הגאונים הנ"ל זו ליצנות גמורה ולא כך היא דרך הפסיקה המסורה. חלקם בכלל נפטרו לפני שנודע התכלת הנפוצה כיום, חלקם לא מתנגדים לתכלת וחלקם עלה להם בהלכה שזו לא התכלת, אוקי, החסר מחלוקות בישראל? ואם אני יכין לך רשימה של רבנים שמורים הפוך מדעת רבך בעניין כזה או אחר אתה תרוץ אליהם? מרן פסק לנו בילק"י שאין בעיה ולכן מי שלמד ועלה לו שמצווה שיערב לו
ד. ראש פתוח זה לא ללמוד כדי לראות שאסור או ללמוד כדי לראות שחייב אלא ללמוד בראש נקי בראש פתוח. אני בא ללמוד עכשיו כמו ילד קטן יש לי את כללי הפסיקה יש לי את הפוסקים ואני לומד לא כדי שייצא לי מה שאני רגיל לעשות היום / רוצה לעשות.
יצא לחומר ולא להקל, וד"ל ואכמ"ל עד כאן רזא דיחודאאי הכי, דל מהכא הגר"י והגר"ד יוסף שליט"א
וגם את הגרי"ח סופר שליט"א ולהבדיל בין החיים לחיים אחיו הגרא"צ ז''ל.
ואולי גם את חכם ראובן שרבאני גופיה.
היידה! תן עוד כמה נאצות, אפשר?ג' - אתה כותב "חלקם לא מתנגדים" איך אתה לא מעיז להוציא דיבה ולשון הרע עליהם עליהם
הא לך לשון רבנו האר"י החי שכותב ללא עוררין וז"ל שעה"כ: "ונבאר עתה הציציות שאנחנו נוהגים בזמן הזה שהם לבן בלתי תכלת וכו', אלא שאין לנו עתה כוח שיעשה על ידינו" עיי"ש.
דהיינו שאין לנו במציאות בתכני שיעשה דבר זה על ידיך
לפי דברך כל אותם שחלקו על דברי האר"י החי זה לא משנה מי הוא זה ואיזה הוא ובאיזה עדה או מוצא הוא
אם כל אותם החכמים שזכרתי "לא מתנגדים" עליהם אתה ממש בגדר יזהרו בגחלתן! ובגדר ישכנו נחש תזהר! אתה מתעסק עם אש! ממש בושה תכסה את פניך! חוס ורחם על נפשך הטהורה! ערב חודש אלול! חבל עלך אחי היקר! שלא יהיה מאוחר מידי!
ד' - ותאמין לי שלא חסר מה ללמוד
מבין ריסי עיניך ניכר שלא איש יודיע את השו"ת וישב הים ח"ד, כי אם היית פותח פעם אחת ספר אחד שעוסק בדברי האר"י הנ"ל היית רואה שאין תשובה נכונה וישרה ומפוארת לדברי הצבע התכלת שבציצית, לך לך לאוצר הספרים תלמד משהו כגון שו"ת ישכיל עבדי אודות הנ"ל ותחזור להודות בטעותך המגוחכת נגד רבנו האר"יהיידה! תן עוד כמה נאצות, אפשר?
מבין ריסי עיניך ניכר שלא איש יודע ספר אתה. אם היית פותח פעם אחת ספר אחד שעוסק בתחום התכלת היית רואה תשובה ברורה לקושייתך המפוארת
לך לך לאוצר הספרים תלמד משהו ותחזור להודות בטעותך המגוחכת
עשית את זה לא רע, ועכשיו אפשר תשובה עניינית? כן או לא.מבין ריסי עיניך ניכר שלא איש יודיע את השו"ת וישב הים ח"ד, כי אם היית פותח פעם אחת ספר אחד שעוסק בדברי האר"י הנ"ל היית רואה שאין תשובה נכונה וישרה ומפוארת לדברי הצבע התכלת שבציצית, לך לך לאוצר הספרים תלמד משהו כגון שו"ת ישכיל עבדי אודות הנ"ל ותחזור להודות בטעותך המגוחכת נגד רבנו האר"י
אמנם אתה לא האדון הבבלי, אבל התחלה לתשובה הגונה הבאת לנו כאן.והרי כבר נודע שתכלת היתה זמן רב לאחר החורבן ולא תלי כלל בחורבן ובמקדש!
כידוע ירוק של חז''ל והראשונים זה שם כולל לצבעים צהוב ירוק וכחולא. בגמרא לא נאמר שזה חלזון התכלת.
ב. כנ"ל - כך טען הבן איש חי (מהאר"י ז"ל).
ג. יש ראשונים מפורשים שכתבו שהצבע ירוק.
ד. לא הבנתי טענתך.
ה. כנ"ל.
ו. טעות בידך.
חצי מהשמות שהבאת לא רלוונטים לענייןרק אם אתה מחפש את האמת ורק את האמת ואתה נאמן לכל מי שאתה נאמן בנאמנות גמורה שלימה בנרנח"י שלו ושלך בעוה"ז ובעוה"ב
אז בבקשה לך תשאל את מורנו הר' יצחק יוסף שליט"א הלכה למעשה האם לשים ציציות בצבע תכלת או לאו ותו לא
שאם לא תעשה כן עלי להיזהר מכת"ר בבחינת היזהרו מן הצבועים
מאוד שמחה גדולה עד בלי די אם כת"ר יסביר לי: מה זה ראש פתוח, האם לחכמים האלו (רשימה חלקים של חכמי בבל) לא היה ראש פתוח כי לא היה להם תכלת בציציות יורנו המורה לצדקה ושכרו כפול מהשמים
כגון: הגר"י כדורי, הראש"ל רמ"א הגר"י מועלם "דרש יהודה" הגר"ש דרזי הגר"י צדקה "קול יהודה" הגר"ש מזרחי "באתי לגני" הגרי"מ עדס הגר"ע יוסף הגר"נ כדורי "מעשה ניסים" הגר"ס מוצפי "שפתי צדיקים" הגר"ס חוגי עבודי הגר"י מוצפי "תפארת יעקב" הגר"צ חוצין "מקיץ נרדמים" הגר"ש חי הלוי הגר"י זליכה "תפארת יוסף" הגר"ש הכהן ואביו הגר"א הכהן הגר"ס אליהו "כרם שלמה" הגרב"צ חזן הגר"א טופיק "קול אליהו" הגר"ד יוסף "הלכה ברורה" הגר"י אביעזי טופיק הגרי"ח סופר הגר"א ציון סופר הגר"י יוסף "בעיתה אחישנה" הגר"צ זנגי כהן הגר"מ צדקה הגר"י ברכה "שערי יצחק" הגר"נ בן אליהו הגר"י ניסים "יין הטוב" הגרי"ח שראבני הגר"ר שלום שראבני "דרש בחוכמה" הגר"ד שראבני הגר"א אבא שאול הגר"מ טופיק הגר"י יוסף "ילקוט יוסף"
זה כבר באמת לא חכם להתווכח עם החכם המקובל הגר"י הלל בכתבי האר"י, כי מי לנו גדול בדור שבקי בכתי האר"י כמוהו אשר כתב חמשים כרכים על עץ חיים ועוד מאה וחמשים מצויים אצלו בכתבי יד!@יעקב הבבלי האם יש הסבר 'לא דחוק' לדברי האר"י אלו
ודע כי שני מיני ציציות הם התכלת והלבן ר"ל כי בזמן בית המקדש קיים היה הציצית לבן ובו חוט תכלת כנודע אבל עתה בזמנינו הציציות כולם לבן ואין בהם תכלת:
כי שני מיני ציציות הם הא' מלבן ותכלת כמו שהיה בזמן שבית המקדש קיים והב' הוא כולו לבן כמו שאנו נוהגין עתה אחר החרבן. והנה שתי בחינות אלו של ציציות שניהם הם ממוחין דאימא בלבד ולא משל אבא. אלא שהציצית של תכלת ולבן הוא יוצא ממוח חכמה דאימא אשר היתה בתחלה בינה דאבא כנ"ל ולכן היה נוהג בזמן שבית המקדש קיים. אבל הציצית שכולו לבן שאנו נוהגין עתה אחר החרבן הוא מד' מוחין הכלולין בבינה דאימא שהיא עצמה בינה דאימא בתחלה. וזהו הטעם שאין לנו תכלת בזמן הזה. והרי נת' לך ענין ארבע הציציות שאמרנו לעיל שהם מוח א' וגם אמרנו שהם ד' מוחין כנ"ל ע"כ.
והרי כבר נודע שתכלת היתה זמן רב לאחר החורבן ולא תלי כלל בחורבן ובמקדש!
ותשובה לגופו של ענין יש?זה כבר באמת לא חכם להתווכח עם החכם המקובל הגר"י הלל בכתבי האר"י, כי מי לנו גדול בדור שבקי בכתי האר"י כמוהו אשר כתב חמשים כרכים על עץ חיים ועוד מאה וחמשים מצויים אצלו בכתבי יד!
והוא גופיה אוחז בדעת האר"י שאין שום טעם להטיל תכלת בימינו וכמבואר בתשובתו הנדפסת באורך.
ובענין משה"ק שהרי היה תכלת אף אחר החורבן - עיי"ש מה שיישב בזה.
אך ללמוד דברי האר"י ולהוציא מהם יסודות ללא שום קבלה מרב בענין זה - זה גובל בטפשות גדולה. ודאי אם אתה סותר את משנתו של ראש המקובלים החכם הכולל ר' יעקב הלל שליט"א.
נחמד, אבל למזלינו ההלכה היא עדיין לא סיסמאות בחירות (אולי אצלך ככה פוסקים, לא אצל היהודים)זה כבר באמת לא חכם להתווכח עם החכם המקובל הגר"י הלל בכתבי האר"י, כי מי לנו גדול בדור שבקי בכתי האר"י כמוהו אשר כתב חמשים כרכים על עץ חיים ועוד מאה וחמשים מצויים אצלו בכתבי יד!
והוא גופיה אוחז בדעת האר"י שאין שום טעם להטיל תכלת בימינו וכמבואר בתשובתו הנדפסת באורך.
ובענין משה"ק שהרי היה תכלת אף אחר החורבן - עיי"ש מה שיישב בזה.
אך ללמוד דברי האר"י ולהוציא מהם יסודות ללא שום קבלה מרב בענין זה - זה גובל בטפשות גדולה. ודאי אם אתה סותר את משנתו של ראש המקובלים החכם הכולל ר' יעקב הלל שליט"א.
כנ"לכבר מילתי אמורה לעיל שאין לי עסק בנסתרות, אך עיין בתשובתו הנדפסת באורך שם כתב יישוב בדבר.
זה לא עוזר לטעון טענות בצורה כזאת, צריך לדון לגופו של עניין.זה כבר באמת לא חכם להתווכח עם החכם המקובל הגר"י הלל בכתבי האר"י, כי מי לנו גדול בדור שבקי בכתי האר"י כמוהו אשר כתב חמשים כרכים על עץ חיים ועוד מאה וחמשים מצויים אצלו בכתבי יד!
והוא גופיה אוחז בדעת האר"י שאין שום טעם להטיל תכלת בימינו וכמבואר בתשובתו הנדפסת באורך.
ובענין משה"ק שהרי היה תכלת אף אחר החורבן - עיי"ש מה שיישב בזה.
אך ללמוד דברי האר"י ולהוציא מהם יסודות ללא שום קבלה מרב בענין זה - זה גובל בטפשות גדולה. ודאי אם אתה סותר את משנתו של ראש המקובלים החכם הכולל ר' יעקב הלל שליט"א.
א"א לכתוב "ענו על דבריו באורך וברוחב" כאשר הבאתי שלוש שורות מתוך 120 עמודים...הבאת את עיקרי התשובה וכבר ענו על דבריו באורך וברוחב.
אם יש שם עוד משהו שלא הבאת אז תביא ונדון
ואני הפוך, לא מכיר מישהו שלמד את הסוגיא מב' הצדדים והולך עם תכלת.זה מאוד מעניין מה שאתה אומר, כיוון שכמעט כל מי שאני מכיר שלמד את הסוגיא ואת שני הצדדים - כיום הולך עם תכלת.
מחילה, נזכרתי במישהו, שאף הגיע למרן זיע"א לשכנעו, ומרן זיע"א לא אבה להורות כן, והפנהו למישהו אחר שג"כ לא הורה כך.ואני הפוך, לא מכיר מישהו שלמד את הסוגיא מב' הצדדים והולך עם תכלת.
רק חברה מתלהבים בשאר עניינים.
א. סיפורים זה נחמד ולא מהם לומדים הלכהראיתי שחתן הבבא סאלי זיע"א ר' דוד יהודיוף זצ"ל כתב שחמיו מאוד חיבב את מצות ציצית ותמיד היה מחדש לעצמו ומסלסל בחומרות שונות לרוב חיבובו את המצוה. (את הציצית היה מקשט בכל כנף בעצי הלולב) ביקש שיביאו לו את הספר של האדמו"ר מראדזימין ז"ל ואת החולקים עליו כדי לראות אם יש מקום לה אף שאין מנהגם בזה.. ואחר שקרא את דברי האדמו"ר ז"ל אמר אין צורך להביא את החולקים עליו כי אין בדבריו ממש ואין ראיותיו חזקות ומוכיחות באמיתות הענין. (זה בערך הלשון שם)