כעי"ז בתשובות ראש"ל הגר"י שהעלה הרב @בנימין לוריא באשכול אחר:תשובת הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט"א
לא מובן מה החידוש הגדול.תשובת הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט"אהצג קובץ מצורף 26994
לא אני הבאתי, כי אם @יוסף דהן הביא כאן. (אמנם אני העתקתי הקישור והבאתיו במקום אחר, אבל הקרדיט להנ"ל).
לא כל כך פשוט.לא מובן מה החידוש הגדול.
הדברים פשוטים, וראה לדוגמא כאן (ואמנם שם יש מקום לשאול, כיון שמדובר על הלל שהוא שבח ושיר, אבל בתפילת שמו"ע לכאו' הדברים פשוטים).
זה לא סותר את ההלכה שלנו.לא כל כך פשוט.
הרבה צדיקים נהגו כן לכפול את התיבות, מרוב המתיקות שהרגישו בתפילה.
בצחות יש לומר - שמרן הראש"ל הגר"י משיב כמו 'מרן האבא', עם בלאנק, ברצינות, בצורה שמפרגנת מאוד לשואל.לפי מה שאני מבין כפי שנראה מהלשכה וגם מנוסח התשובות זה בדיוק כמו הרב דוד לאו, בלי לוגו רשמי עם תשובה מפורטת, אלא תשובה קצרה ולעניין בלי יותר מידי פלפול בהלכה.
אבל הפוסקים מתייחסים לזה, בגלל שיש צדיקים שעל פי דרכם בקודש נהגו כן.זה לא סותר את ההלכה שלנו.
יש הרבה צדיקים שיש להם כל מיני הנהגות ואנחנו לא פוסקים כמותם, ואכמ"ל.
[אם תמצא את אחד מרבותינו ומהפוסקים שעשה כן, אכן יש מקום לדון בזה].
הרב שי עמר (מומחה כשרות, היה מרצה בהידברות)מיהו הרב הפוסק בלשכת הראש"ל היום?
ביביע אומר ח"ו כתב על כך שאין לכפול מילים בתפילה.אבל הפוסקים מתייחסים לזה, בגלל שיש צדיקים שעל פי דרכם בקודש נהגו כן.
ועל הרקע הזה הפוסקים מביעים את דעתם.
ומכאן - שאינו 'פשוט'.
דבריך יפים ונחמדים.ביביע אומר ח"ו כתב על כך שאין לכפול מילים בתפילה.
וכבר האריכו בזה טובא רבותינו.
שייכים ביותר.דבריך יפים ונחמדים.
אך אינם קשורים למה שציטטת מדבריי.
שייכים ביותר.
וראה גם בפסק"ת מש"כ בזה.
הידעת שיש צדיקים ששלא מתפללים בזמן תפילה?
אין מביאין ראייה מן הצדיקים והאדמורי"ם. אא"כ וכו'.
גם זה לא ברור כל צרכו.מצורף דף אחד
אך אינני כעת בסוגיא
אדרבה נשמח שתכתוב ענינית את עיקרי הטענות והפרכותגם זה לא ברור כל צרכו.
מחמת שהפוסקים האריכו בלשון חריפה ביותר כנגד זה. כמ"ש ביבי"א ועוד
רק בשביל הכונה.כמדומה שהגאון המקובל רבי יעקב עדס חוזר על מילים ומנגן בין המילים.