• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הגומל לנשים בדעת מרן זצ"ל

אשה שמברכת ברכה קצרה בעזרת נשים מבלי שאף אחד רואה אותה, כ"כ גורם להרהורים? וכי לא שומעים נשים בחנויות, ברחוב ובכל מקום?
הרב רבי מהקדושים
יש לו הנהגה לא ללכת ברח' יחד עם אשתו
ולמד כן מהרב עטיה כמדו'

אז אצלו זה יתכן
וממילא הוא חושש שיש עוד כמה כאלו
 
אחר המחילה מכת"ר הרמה של הרה"צ רבי חיים רבי שליט"א
לדבריו קול באשה ערוה אפי' דיבור בעלמא, וזו לא שמענו מעולם
וכי ההלכה של קול באשה שהוא קול זמר נכתבה רק לצדיקים וקדושים כמרן זיע"א קודש הקודשים, ולכל השאר גם דיבור אין לשמוע?! אתמהה
ב"ה יש לנו ש"ע והלכות ברורות המסורות לנו מדור דור
וגם מבחינת המציאות לא נראה שיש כאן איזה דבר שצריך לגדור וכו'
וכמובן כ"ז באופן כללי, ואם רב בית הכנסת חושש לתקלות שהם לפי הענין שאני, אבל א"א לכתוב כן בשו"ת כללי
 
נערך לאחרונה:
טוב, הייתי נוכח באיזה הספד שהרב חיים רבי שליט"א הספיד, ודיבר על עניני צניעות, ושבדורנו האשה היוצאת לרחוב צריכה להתכער בכל מיני כיעור השייכים וכיוצ"ב, ובשעה שהיה מדבר נכנס חכם שלום נ"ע, ולאחר מכן חכם שלום דיבר ושפך עליו אש וגופרית פחד פחדים...
ואתה דע לך!
 
טוב, הייתי נוכח באיזה הספד שהרב חיים רבי שליט"א הספיד, ודיבר על עניני צניעות, ושבדורנו האשה היוצאת לרחוב צריכה להתכער בכל מיני כיעור השייכים וכיוצ"ב, ובשעה שהיה מדבר נכנס חכם שלום נ"ע, ולאחר מכן חכם שלום דיבר ושפך עליו אש וגופרית פחד פחדים...
ואתה דע לך!
וכה"ג העיר בהערה על הסכמת חכ"א שליט"א, בריש ספר אשר חנן.
 
מה תועלת לכתוב
סך הכל הוא רוצה להחמיר בעניני קדושה
ולא יקרה כלום אם האשה תחכה להזדמנות שיש במשפ' עשרה גברים כמו ליל הברית או שבת חתן ואז תברך בפני המכירים אותה

ולא דומה למה שכתבתם שזה יכול לגרום לחוס' שלום בית או רגשי נחיתות וכו' לאשה
הייתי מוחק במקומכם
 
אני בכל הדברים שמעלה מראה שיש כמה דעות בדעת מרן זצו'ל
לא בא לרמוז או לחוות דעה
וכמו בגמ' אמר רב יהודה אמר שמואל כך וכך ואמר וכו' אמר שמואל כך וכך
 
מה תועלת לכתוב
סך הכל הוא רוצה להחמיר בעניני קדושה
ולא יקרה כלום אם האשה תחכה להזדמנות שיש במשפ' עשרה גברים כמו ליל הברית או שבת חתן ואז תברך בפני המכירים אותה

ולא דומה למה שכתבתם שזה יכול לגרום לחוס' שלום בית או רגשי נחיתות וכו' לאשה
הייתי מוחק במקומכם
הקיצוניות מאד מסוכנת, ע"ע חולון...
 
הקיצוניות מאד מסוכנת, ע"ע חולון...
זה לא עונה
וסה'כ כאן זה ספק לשה'ר וספק ביזיון ת'ח
וכאן זה לא קיצוני כ'כ כי גם הרבה נשים בנות אשכנז לא מברכות הגומל ואולי גם מרוקאיות
לכן הייתי מציע שתקיים מודים דרבנן וכו'
 
זה לא עונה
וסה'כ כאן זה ספק לשה'ר וספק ביזיון ת'ח
וכאן זה לא קיצוני כ'כ כי גם הרבה נשים בנות אשכנז לא מברכות הגומל ואולי גם מרוקאיות
לכן הייתי מציע שתקיים מודים דרבנן וכו'
זהו קו שיטתי אצל הרב שליט"א, ואשר על כן ראה חכם שלום נ"ע לצאת בשצף קצף נגד דעה זו, באפי תלת מאה ויותר...
ואין פה לא לשה"ר ולא בזיון ת"ח.
 
טוב, הייתי נוכח באיזה הספד שהרב חיים רבי שליט"א הספיד, ודיבר על עניני צניעות, ושבדורנו האשה היוצאת לרחוב צריכה להתכער בכל מיני כיעור השייכים וכיוצ"ב, ובשעה שהיה מדבר נכנס חכם שלום נ"ע, ולאחר מכן חכם שלום דיבר ושפך עליו אש וגופרית פחד פחדים...
ואתה דע לך!
מה דיבר ?
 
זה גמרא במסכת ברכות לא צריך ללכת עד רבי עזרא עטייה
לא מבין
היום כמעט אף אחד לא נוהג את זה
לכן כתבתי

האם כוונתך למה שכ' לא יספר עם אשה בשוק?

יש מעלות וחסידויות שונות שיש מקור אך אם אף אחד לא נוהג מלבד בודדים ומצינין אותם זה לא נקרא ללכת רחוק
 
חזור
חלק עליון