הביאור הלכה [הובא בנושא זה] הביא ממהר"י ברונא שצריך בהדלקת נר חנוכה לא לסלק ידו עד שידלק רוב היוצא מן השמן.
והנה דין זה הוזכר בגמ' לגבי נר שבת, ובמשנ"ב סי' רס"ד סקכ"ו הביא מהלבוש שצריך שתיכף שמסלק ידו ידלק יפה כמו במנורה.
ויל"ע אם המכוון הוא שמיד לאחר סילוק ידו ידלק יפה; או שכשמדליק ידלק יפה, אלא שיראו את זה מיד לאחר שמסלק ידו [כי כל עוד מדליק - רואים את האש שממנה מדליק].
עוד יל"ע [ונכתב גם בנושא הנ"ל] האם דין זה מעכב, [ועיי"ש מה שהובא בזה]. ושאלתי לת"ח אחד ואמר שאי"ז מעכב; ושאלתיו האם גם במנורה אי"ז מעכב, והשיב שאינו יודע.
ולפו"ר בגמ' לא מצאנו דין זה מפורש לגבי מנורה, רק בשבת כ' א' כ"א א' מובאים דינים דומים; ובלבוש הנ"ל מבואר שגם במנורה יש דין זה.
והנה דין זה הוזכר בגמ' לגבי נר שבת, ובמשנ"ב סי' רס"ד סקכ"ו הביא מהלבוש שצריך שתיכף שמסלק ידו ידלק יפה כמו במנורה.
ויל"ע אם המכוון הוא שמיד לאחר סילוק ידו ידלק יפה; או שכשמדליק ידלק יפה, אלא שיראו את זה מיד לאחר שמסלק ידו [כי כל עוד מדליק - רואים את האש שממנה מדליק].
עוד יל"ע [ונכתב גם בנושא הנ"ל] האם דין זה מעכב, [ועיי"ש מה שהובא בזה]. ושאלתי לת"ח אחד ואמר שאי"ז מעכב; ושאלתיו האם גם במנורה אי"ז מעכב, והשיב שאינו יודע.
ולפו"ר בגמ' לא מצאנו דין זה מפורש לגבי מנורה, רק בשבת כ' א' כ"א א' מובאים דינים דומים; ובלבוש הנ"ל מבואר שגם במנורה יש דין זה.