• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

היתר מכירה ומכשיר טרף?!!!!!!!!!!!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
שאלה כואבת
האם אפשר מחד גיסא לסמוך על מרן זיע"א בהיתר מכירה
למרות שרבים חלקו עליו בתוקף ומאידך גיסא
להחזיק מכשיר ט[ו]רף שדעת כל גדולי ישראל
ללא יוצא מן הכלל שאיסור חמור להחזיקו?!!!!!!!!!!!!!!!
נ.ב. איני חושד שיש מי מחברי הפורום שליט"א
החשוד להחזיק המכשירים הנ"ל
אך העלתי את השאלה מאחר ולצערי
נתקלתי במקרה הנ"ל
ולא באדם המתגורר במקום שאין להשיג
תוצרת שישית יבול נכרי וחו"ל
 
מה הקשר בין הדבקים?????????????..
אולי אחזיר בשאלה (גם לא קשורה)
האם אפשר שאדם יחמיר על עצמו בהיתר המכירה, שהוא מקסימום איסור דרבנן לרוב ככה"פ,
ומאידך גיסא יסמוך על פאה נכרית שלדעת רוב ככה"פ הוא איסור דאורייתא????
נ.ב. איני חושד שיש מי מחברי הפורום שליט"א
החשוד להחזיק הכיסוי הנ"ל
אך העלתי את השאלה מאחר ולצערי
נתקלתי בהרבה אנשים שכך עושים
ולא במקום שלא מצוי מטפחות וכובעים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
למרות שרבים חלקו עליו בתוקף
אתה חצוף גדול, מי אתה שתפקפק בהיתר של מרן זיע"א? רק עם הארץ מדבר כך, כל מי שרק עבר בהעברה בעלמא על התשובות מבין שיש כאן שאלה גדולה אם יש עניין להחמיר בכלל, אם לא בשביל כבוד השמיטה וכדו'.
 
הזכרת לי שלפני כמה זמן עשו פה בבני ברק הפגנה נגד חנות סלולר שלטענתם מוכרת מכשירים לא כשרים אז איזה ליטאי אמר שם "על מה מפגינים שהפרחח למטה (בסוף הרח') מכר בשמיטה הקודמת היתר מכירה אף אחד לא הפגין"...
רק תראו איפה הדמיון.
 
שאלה כואבת
האם אפשר מחד גיסא לסמוך על מרן זיע"א בהיתר מכירה
למרות שרבים חלקו עליו בתוקף ומאידך גיסא
להחזיק מכשיר ט[ו]רף שדעת כל גדולי ישראל
ללא יוצא מן הכלל שאיסור חמור להחזיקו?!!!!!!!!!!!!!!!
נ.ב. איני חושד שיש מי מחברי הפורום שליט"א
החשוד להחזיק המכשירים הנ"ל
אך העלתי את השאלה מאחר ולצערי
נתקלתי במקרה הנ"ל
ולא באדם המתגורר במקום שאין להשיג
תוצרת שישית יבול נכרי וחו"ל
מה עבר על כבודו?
שמא רוח רעה ביעתתהו?
אני שעה מנסה להבין את השאלה ולא מבין מה הקשר בין שמיט'ה להר סיני?
ובכלל ממתי אנחנו אמורים להתחשב ''ברבים שחלקו עליו בתוקף'', כאילו מי בכלל יכול לחלוק על מורנו חכם עובדיה, ומי בכלל עמד והתמודד עם דבריו שיוכל להיקרא בר פלוגתא שלו?? ומי הם ''הרבים'' האלו? כמה אשכנזים שמדברים מרגש נקראים רבים? ולא שאני בעד מכשיר טרף ח''ו, רק לא הבנתי איך מתחילה השאלה
 
לצערי, אנשים, אכן, לא סומכים על מרן שליט״א, ובשלמא אם היה להם סיבה מחמת שרבם הורה להם וכד׳, אך מכיוון שהם מושפעים מאשכנזים וכד׳ הם אומרים לכל מי שחפץ לשמוע שאי אפשר ׳לסמוך׳ על מרן.
ולענ״ד, אלו שטוענים שצריך ׳לסמוך׳ על מרן יותר גרועים מאלו שמשתמשים במכשירים פרוצים וטמאים, כי עצם זה שהם אומרים ש״צריך לסמוך״ כאילו פסק מרן זה ׳לאלו שרוצים לסמוך׳, וכי זלזול בת״ח קל בעינינו?
ולא כן, ומי שהולך אחרי מרן הוא לא סומך על מרן, הוא מקשיב לדעת גדול הדור והולך בדעת התורה האמיתית שזהו היתר גמור. ואם חשקה נפשו להחמיר על ההיתר אה״נ.

וחבל שאנו עושים דברים מרן שאנחנו צריכים ״לסמוך״ עליו.
וד״ל.
 
הזכרת לי שלפני כמה זמן עשו פה בבני ברק הפגנה נגד חנות סלולר שלטענתם מוכרת מכשירים לא כשרים אז איזה ליטאי אמר שם "על מה מפגינים שהפרחח למטה (בסוף הרח') מכר בשמיטה הקודמת היתר מכירה אף אחד לא הפגין"...
רק תראו איפה הדמיון.
מזכיר לי הפגנה כזאת בירושלים ברחוב יואל, אחד מהמפגינים אפילו צלם את זה במכשיר שלו ושיתף את זה בטוויטר.
 
טוב
אני רואה שלא הובנתי
כוונתי היתה שאם אדם אומר שהוא נוהג כמו מרן זיע"א
עד הסוף אז כיצד הוא מחזיק מכשיר ט[ו]רף כנגד דעתו?
נ.ב.
מה שכתבתי שרבים חלקו עליו בתוקף
כוונתי היתה לפוסקים אחרים
ולא באתי ח"ו לזלזל בכבודו.
 
טוב
אני רואה שלא הובנתי
כוונתי היתה שאם אדם אומר שהוא נוהג כמו מרן זיע"א
עד הסוף אז כיצד הוא מחזיק מכשיר ט[ו]רף כנגד דעתו?
יצה״ר?
להקשיב לדעת מרן לא מחסל אותו. ולצערנו הרב בדור עקבתא דמשיחתא זה הדבר בעוכרינו.
 
האם אפשר שאדם יחמיר על עצמו בהיתר המכירה, שהוא מקסימום איסור דרבנן לרוב ככה"פ,
ומאידך גיסא יסמוך על פאה נכרית שלדעת רוב ככה"פ הוא איסור דאורייתא????

גם פאה נכרית לדעת רוב ככל הפוסקים (99.9) היא איסור דרבנן. למעשה רוב הפוסקים מתירים לבישת פאה, למעלה ממאה ושלושים, וכנגדם כמה עשרות אוסרים (ביביע אומר הזכיר כשלושים), רובם מהדורות הקודמים שדיברו על אשה אחת או שתיים בשכונתם שפרצו גדר. וכאמור, אסרו רק מדרבנן.

והזכיר זאת מרן הגאון רבי שלום משאש, שרוב ככל הפוסקים האוסרים פאה נכרית אסרו רק מדרבנן, ועוד הוסיף שאפילו גילוי ראש עצמו יש הסוברים שהוא מדרבנן, וזה לשונו בשו"ת שמש ומגן (ח"ב): "גם בגילוי ראש דאשת איש עצמה, מצינו לסוברים שהיא מדרבנן, ואף שההלכה אינה כן ובכל הפוסקים קראוה דת משה שהיא מן התורה, עכ"ז נוסיף ממנה הרבה חולשת איסורא דפאה נכרית, והדרן למילתין, דכיון דאיכא מחלוקת הפוסקים, וטעמי האוסרים פג טעמם, יש לומר ברווח גדול ספק דרבנן להקל".

וכדבריו כתבו פוסקים רבים, ראה בפמ"ג סי' ש"ג משבצות זהב ס"ק ט': "עיקר הספק בדבריהם לקולא".

וכן כתב הגר"ש קלוגר בספרו שנות חיים סי' שט"ז.

וכן כתב בשו"ת לבושי מרדכי מה"ת יורה דעה סי' קס"ח: "מש"כ כת"ר שהוא דאורייתא, לא אדע מי מן הפוסקים האחרונים שיסבור כן".

וכן כתב בשו"ת אגרות משה יורה דעה חלק ב' סי' פ"ח: "אף האוסרין פאה נכרית אינו מאיסור התורה".

והגאון רבי יצחק יוסף שליט"א הביא (בהסכמתו לקונטרס "לברך ולהדליק") מהגרש"ז אויערבאך בשו"ת מנחת שלמה (ח"א סי' מ"ד), "שאם בא אדם לשאול שאלה משני חכמים, ואחד מהם אוסר ואחד מתיר, כיוון שאמרו (ע"ז דף ז) "בשל סופרים הלך אחר המיקל", אף אם האוסר עומד וצווח ככרוכיא על המתיר שהוא טועה, מכל מקום כיוון שגם המתיר הוא חכם שהגיע להוראה, אם לאחר גמר הויכוח בין האוסר והמתיר, יחזור שוב השואל וישאל אותם 'איך עלי להתנהג', מסתבר שגם האוסר צריך לומר לו שהדבר מותר".
 
איזהו חכם? המכיר את מקומו
@ספרדי '''''טהור''''' אני יודע מה תעשה לאהובנו מנהל האתר אם אכתוב מאין באת ולאן אתה הולך, אז בבקשה תפסיק עם ההיתרים המגובבים שלך בפאה הנכרית המטונפת, ושאר הקש וגבבא שלך, ותלך לחפש את החברים שלך במקומות אחרים.
 
אכן, נראה שאתה מכיר את מקומך, ויודע היטב מה יהיה סופך אם תכתוב לגופו של ענין ותנסה לענות על הדברים שכתבתי...

ולכן, כדי שלא תצא עם הארץ מדאורייתא, הברירה היחידה שלך היא לכתוב בצורה בריונית ומכוערת כאחד מאנשי העולם התחתון, ולאיים כביכול יש לך מה לכתוב "מאין באתי ולאן אני הולך" אבל אתה עושה טובה ושותק, על מנת שמנהלי האתר לא יעיפו אותך מכאן כמו שמעיפים כל בריון ומשמיצן שאינו מסוגל לדון כדרכה של תורה.

אולי במקום להסתתר תחת שם פרטי פיקטיבי ושם משפחה פיקטיבי ותמונה פיקטיבית שמצאת בגוגל, תואיל לגלות לנו מאין באת ולאן אתה הולך, שנדע איזה קופת שרצים יש מאחריך, בבחינת הפוסל במומו פוסל? (וכל איומיך הבל, אינך מכיר אותי כלל וגם לא תכיר, וגם אותו רב שהשמצת בעבר בפורום ואתה חושב שזה אני, אין לך במה להשמיץ אותו וכפי הנראה אינך מכירו).

לא באתי לדון כאן בהיתר הפאה, וגם אין מה לדון בה, אחר שגדולי הפוסקים התירוה בשופי (מה שאתה מכנה בלשונך הזכה "ההיתרים המגובבים בפאה המטונפת") והבוחר יבחר, ההולך כמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל יחמיר ויתיר רק ע"פ שאלת רב (כפי שהתיר הגר"ע באשה שאפה ארוך, או באשה שיש לה לחץ מהמשפחה, או גרושה ואלמנה), וההולך כפוסקים אחרים ינהג לקולא.

אלא לאחר שנכתבה כאן שטות גמורה, ש"לפי רוב הפוסקים זה איסור דאורייתא", ראיתי להעמיד דברים על דיוקם. ואם אין לך מה לענות לגופו של ענין, תוכל גם לשתוק ולחסוך מאיתנו את שפתך המכוערת.

כידוע ששני גדולי עולם, הגר"ש משאש והגר"ע יוסף נחלקו בענין זה, הגר"ע בדרשותיו הרבה להחמיר והגר"ש בספריו הרבה להקל (עד אשר הורה שזה עדיף ממטפחת), ועם זאת הגר"ע יוסף נהג בו בכבוד מופלג, וידוע לכל כמה אהבה וחיבה היתה ביניהם, וגם כאשר חלק עליו (בהליכות עולם) כתב כדרכה של תורה ללא שמץ של זלזול. וגם מאידך גיסא, כמובן, הגר"ש משאש הזכירו בכבוד גדול ובדרך ארץ.

אולי כדאי שתלמד מהגר"ע זצ"ל כיצד להתייחס, אם אינך מוצא ידיך ורגליך לענות לי.
 
אני לא מסתתר תחת שם פרטי ושם משפחה, אלא ניק (=כינוי) כנהוג בפורומים. כנ"ל לגבי תמונה, לא שמתי תמונה של מישהו אחר כדי לעשות רושם שקרי שאני אדם אמיתי.
 
אולי כדאי לא להוריד רמה ולא לחרוג מהנושא וממטרת הפורום!!!...

(אני במקום המנהלים הייתי אפילו מוחק את ההודעות שלמעלה ואולי אפילו בכלל נועל את הנושא)
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון